וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הארי קיין לא ראה אופק בטוטנהאם, בגיל 28 הוא רוצה תארים"

בזמן שווקר, אריקסן וטריפייר זוכים בתארים, החלוץ המצטיין נשאר במדי התרנגולים והביט בקנאה. הפיטורים של מוריניו העירו אותו מהחלום וכעת מתחיל המירוץ לרכישתו, כולל מאוריסיו פוצ'טינו. באנגליה מנתחים את בקשת העזיבה של מלך השערים

שחקן טוטנהאם הארי קיין. רויטרס
הפיטורים של מוריניו היו הקש ששבר את גב הגמל. קיין/רויטרס

מעטים הופתעו מהדיווח באנגליה על כך שהרי קיין הודיע לראשי טוטנהאם שבכוונתו לעזוב את הקבוצה בקיץ, אבל הכדורגל המקומי כמרחקה אחרי פרסום הדברים והפיכתם לרשמיים.

קיין, שיחגוג 28 הקיץ, השתייך לטוטנהאם מגיל 11 ואחרי שבילה בכמה קבוצות אחרות כמושאל, הוא הפך לפני כמה שנים לשחקן מספר 1 של התרנגולים. הוא הוכתר פעמיים למלך שערי הפרמיירליג (ומוביל את הטבלה העונה בצוותא עם מוחמד סלאח), הפך לחלוץ המוביל של נבחרת אנגליה ולשחקן מוערך, אבל לעתים קרובות מדי נראה היה שהמידות שלו כבר גדולות מדי על המדים של טוטנהאם.

זמן רב דובר על כך שקיין מתחיל להיות מתוסכל מכך שטוטנהאם כמעט לא משתתפת במאבקים על תארים ובאנגליה טוענים שדווקא הפיטורים של ז'וזה מוריניו היו הקש ששבר על גב הגמל מבחינת קיין - למרות שהפורטוגלי לא הצליח בטוטנהאם. בשנים האחרונות החלוץ ראה את קייל ווקר, כריסטיאן אריקסן וקירן טריפייר עוזבים את טוטנהאם בזה אחר זה וזוכים בתארים.

ב"סקיי ספורטס", שם דיווחו לראשונה על הבקשה הרשמית של קיין, כתבו: "גורמים מספרים שבקיץ שעבר טוטנהאם קיבלה פנייה רשמית ממועדון אחר באנגליה, אבל הצליחה לשכנע את קיין להישאר, בעיקר בזכות מוריניו. אבל העונה לא הלכה לפי התכניות והחלוץ הרגיש יותר ויותר שהוא רוצה משהו אחר".

תקציר: טוטנהאם - וולבס 0:2/ספורט1

ג'יימי אוהרה שהתחיל את הקריירה במועדון, אמר: "אם היינו מנצחים בגמר גביע הליגה, או אם מאמן כמו ברנדן רוג'רס או אנטוניו קונטה היו מגיעים, אני חושב שאפשר היה לשכנע אותו להישאר. אבל אני לא רואה איך מאמן בסדר הגודל הזה מגיע. הארי לא רואה אמביציה או אופק מצד המועדון. כשמוריניו מונה, הוא חשב שזו החתמה אמביציוזית, אבל עכשיו הוא שואל את עצמו לאן המועדון הזה הולך. הוא אחד החלוצים הטובים בעולם והוא לא יכול להמשיך לבזבז זמן".

מייקל בראון, ששיחק בטוטנהאם בשנים 2004-2006, אמר: "כמובן שזה הלם, לפני סוף העונה ולפני היורו. טוטנהאם לא במצב טוב, היא לא זוכה בתארים. בגילו קיין רוצה לשחק בליגת האלופות בכל עונה, הוא רוצה לזכות בדברים, שחקנים שעזבו את הספרס הניפו תארים. הוא מבקיע בצרורות בטוטנהאם, אבל עכשיו הוא רוצה יותר ובצדק".

ומכאן לאן? באנגליה כתבו אתמול שקיין מעדיף להישאר בממלכה ושמנצ'סטר יונייטד, מנצ'סטר סיטי וצ'לסי הן כעת המועמדות המובילות לרכוש אותו. אבל גם ביבשת הישנה כבר לוטשים עיניים. ריאל מדריד הוזכרה שוב ושוב כמתעניינת בשנים האחרונות ועל פי דיווחים, קיין שוחח בטלפון עם מאוריסיו פוצ'טינו שתחתיו הוא פרח, ושאולי אפילו פריז סן ז'רמן מהווה אופציה.

עם כל הכבוד לרצון של קיין לעזוב, הכדור נמצא גם (ואולי בעיקר) בידיים של טוטנהאם. לחלוץ המצטיין יש חוזה עד 2024 והיו"ר דניאל לוי יציב דרישה ראשונית שנעה סביב 150 מיליון יורו. גם אם המחיר יירד אחרי מו"מ, הצפי הוא שהאנגלי יעלה יותר מ-100 מיליון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully