וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקסם של קרויף: הסיפור המלא על המועמדות של אלי דסה לבטיס

עודכן לאחרונה: 17.5.2021 / 18:34

למרות העונה הנהדרת בוויטסה, אלי דסה הוא לא שחקן הרכש הטיפוסי של בטיס. אז איך הוא בכל זאת זוכה למעקב צמוד מאנטוניו קורדון - הסמכות המקצועית העליונה של המועדון מסביליה? התשובה טמונה במערכת היחסים החמה בין אותו קורדון לבין האיש שמאמין בו יותר מכולם

שחקן ויטסה אלי דסה. DeFodi Images, GettyImages
כשהתראיין בהולנד, סיפר ש"לג'ורדי קרויף חלק משמעותי בקריירה שלי". דסה/GettyImages, DeFodi Images

ג'ורדי קרויף הוא האיש שעומד מאחורי ההתעניינות של בטיס הספרדית באלי דסה ואם למישהו יש ספק - גם אם הקבוצה הספרדית לא תחתים את המגן הימני - היא אכן עוקבת אחריו בשבועות האחרונים. על המעקב אחר דסה מופקדים הסקאוטים, אבל המגן הימני של ויטסה ארנהם זוכה גם לבחינה מיוחדת מצדו של המנהל הספורטיבי אנטוניו קורדון, שבודק אם הוא מתאים להיכנס לנעליו של המגן המוערך אמרסון, שעשוי לעזוב בקיץ לברצלונה.

בתקופה האחרונה הגיע סוכנו הסרבי של דסה לסבב פגישות בספרד בנוגע לחלק מהשחקנים אותם הוא מייצג, אבל כשזה מגיע למגן הישראלי - יש מי שעושה "עבורו" חלק גדול מהעבודה. דסה תמיד היה אחד מהשחקנים המועדפים על קרויף, שצירף אותו בזמנו מבית"ר ירושלים למכבי תל אביב ומאוחר יותר גם המליץ עליו לוויטסה. כשדסה התראיין ב"טלחרף" ההולנדי, הוא סיפר על היחסים החמים ואמר: "לג'ורדי יש חלק משמעותי בקריירה שלי".

אז למה דווקא בטיס? למשוואה נכנס אותו אנטוניו קורדון.

אלי דסה עם ג'ורדי קרויף מכבי תל אביב. יוסי ציפקיס
דסה תמיד היה אחד השחקנים האהובים על קרויף/יוסי ציפקיס

אנטוניו קורדון עבד שנים ארוכות בוויאריאל ואט אט טיפס בסולם הדרגות. בספרד מייחסים לו את בניית מערך הסקאוטינג הפנטסטי של המועדון בדרום אמריקה ותפקיד מרכזי בצירופם של שחקנים כמו אנטוניו ולנסיה, דייגו גודין, מרטין קאסרס, מתיאס פרננדס, נילמאר, לוסיאנו וייטו ואחרים.

אחרי 16 שנים במועדון הצהוב, קורדון עבר לעמדת המנהל המקצועי במונאקו וב-2017 חתם כיו"ר לעניינים מקצועיים של Hope Group, קבוצה עסקית שמחזיקה בפארמה (איטליה), טונדלה (פורטוגל), גרנאדה (ספרד) וצ'ונגקינג ליפאן (סין). ב-2018 דאג למנות את קרויף למאמן בפעם הראשונה ולא האחרונה - אז בליפאן. ב-2019 מונה למנהל הטכני של ההתאחדות לכדורגל של אקוודור ושוב חייג לחברו - הפעם עם הצעה לעמוד על הקווים של "לה טרי".

קורדון היה זה שמינה את קרויף למאמן נבחרת אקוודור וכשהוא עזב את ההתאחדות המקומית לטובת הג'וב בבטיס - כשרקע משבר הקורונה שמנע את התחלת עבודתו בזמן המתוכנן - ההולנדי החל לערער על עזיבה. כשהפרידה הגיעה בלי שאקס מכבי תל אביב עמד על הקווים אפילו פעם אחת, הוא הסביר: "עם החלטתו של קורדון לעזוב את התפקיד, הבנתי שהגיע הזמן שלי להציג את התפטרותי". כמה שבועות לאחר מכן קרויף הוסיף: "ההחלטה של אנטוניו לעזוב היא הסיבה המרכזית להחלטה שלי לא להמשיך בעצמי".

עוד בוואלה!

דיווח בספרד: אלי דסה מועמד להחליף את אמרסון בריאל בטיס

לכתבה המלאה
אנטוניו קורדון, מנהל ספורטיבי בטיס. JEAN CHRISTOPHE MAGNENET, GettyImages
מינה את קרויף למאמן בסין ואקוודור, וגם קיבל ממנו המלצה חמה על מגן ויטסה. קורדון/GettyImages, JEAN CHRISTOPHE MAGNENET

היחסים החמים בין קרויף לקורדון, גרמו לכך שבספרד היה מי שהעריך שאם קרויף ימונה לתפקיד מרכזי בברצלונה אחרי שז'ואן לאפורטה נבחר לנשיא, הוא ידאג לצרף גם את החבר שעובד עכשיו בבטיס. בינתיים זה עדיין רחוק, אבל דבר אחד ברור: בשיחות התכופות בין השניים, עלה שמו של אלי דסה. לכן כשבספרד דיווחו ש"אנטוניו קורדון סימן את אלי דסה", לא היה יכול להיות תיאור מדויק יותר.

דסה הוא לא שחקן רכש טיפוסי של בטיס וגם לא של קורדון. שני השחקנים האחרונים של הירוקים-לבנים שהגיעו מהליגה ההולנדית, היו דוברי ספרדית, אחד מהם סחב איתו קורות חיים מרשימים (אנדרס גווארדדו) והשני היה צעיר יותר ומבטיח (פליפה גוטיירס). אבל בזכות קרויף, גם המגן הישראלי נכנס לרשימות.

דסה חווה עונה נהדרת בהולנד, עם 30 הופעות, 6 בישולים וריצה ארוכה בצמרת. לא בטוח שזה יספיק לו בשביל להשתדרג לאסטדיו בניטו ויאמרין של בטיס, אבל אם כן - הוא יצטרך להתקשר לג'ורדי קרויף ולהגיד לו שוב "תודה רבה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully