וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אתמול טוטנהאם, היום רומא... מחר מכבי": כרזה אנטישמית נגד מוריניו

לפני הדרבי, אוהדי לאציו תלו שלט בצפון העיר נגד המאמן הבא של רומא. השלט הוסר, באיטליה מתייחסים לזה כאל תקרית אנטישמית

הדרבי של רומא ייערך הערב (שבת) באולימפיקו, אבל הרוחות סוערות עוד לפני כן בעקבות כרזה אנטישמית שתלו אוהדי לאציו נגד ז'וזה מוריניו, מי שיהיה מאמן רומא בעונה הבאה.

הפורטוגלי חתם על חוזה ברומא בתחילת החודש, קצת יותר משבוע לאחר שפוטר מטוטנהאם האנגלית, ובשלט שנתלה על גשר באזור הצפוני של העיר נכתב: "אתמול טוטנהאם, היום רומא... מחר מכבי".

פרט למכבי, גם טוטנהאם ורומא מזוהות עם היהודים, ובאיטליה מתייחסים לשלט כל אירוע אנטישמי. הכרזה הזו הוסרה כמעט מיד, אבל כמובן הספיקו לתעד אותה והתמונות רצות ברשתות החברתיות.

ז'וזה מוריניו מאמן טוטנהאם. רויטרס
עוד לא הגיע, וכבר מסומן על ידי אוהדי לאציו. ז'וזה מוריניו/רויטרס

לאציו מזוהה עם תנועות לאומניות ופשיסטיות, למרות ניסיונות ההנהלה בשנים האחרונות להיאבק בגזענות של אוהדיה. ב-2017 הטיל המועדון קנסות על אוהדים שהציגו באולימפיקו סטיקרים של אנה פרנק עם הכיתוב "אוהדי רומא הם יהודים". הנשיא קלאודיו לוטיטו לקח אז כמה משחקני הקבוצה להניח זר פרחים בבית כנסת ברומא ואמר: "נשלח 200 אוהדים בשנה למסע לאושוויץ כדי ללמוד ולהבין את החשיבות ההיסטורית".

גם ב-2019, יממה לפני הדרבי, רוססו ברחבי בירת איטליה צלבי קרס ולצדן כתובות גרפיטי בזויות עם הכיתוב: "יהודים לתנורים, אנה פרנק אוהדת רומא".

ב-2012, אוהדי לאציו תקפו קבוצת אוהדים של טוטנהאם לפני משחק במסגרת הליגה האירופית ופצעו כמה מהם בדקירות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully