וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התהליך של אמביד ופילדלפיה הושלם: "הם לגמרי בנויים לזכות באליפות"

חמש שנים אחרי אחת העונות הגרועות בתולדות ה-NBA, הסיקסרס הבטיחו את ראשון המזרח והחזירו את הכוכב אחורה לשנים הקשות בדרך לפסגה: "סם הינקי ידע". מאמן אורלנדו בטוח: יש להם את מה שנדרש כדי ללכת עד הסוף

ג'ואל אמביד, פילדלפיה סיקסרס. Matt Slocum, AP
המסע לפסגה היה ארוך ומפותל. אמביד/AP, Matt Slocum

ב-2013 מונה סם הינקי לג'נרל מנג'ר של פילדלפיה, ומיד טבע את המונח "בטחו בתהליך", שגילם בתוכו את כל התורה השנויה במחלוקת שלו להשתלטות על ה-NBA: ויתור מוחלט על הישגיות בטווח הקצר, טנקינג מאסיבי וחסר תקדים, והכל כדי להשיג כמה שיותר נכסים בדראפט.

שמונה שנים אחרי, הסיקסרס סגרו מעגל כשהבטיחו הלילה (בין שישי לשבת) את המקום הראשון במזרח עם ניצחון 97:122 על אורלנדו. הינקי שכבר עזב את תפקידו מזמן היה שם רק ברוחו. "בטחו בתהליך. הינקי ידע", חתם ג'ואל אמביד את מסיבת העיתונאים שלו לאחר המשחק. אמביד היה הפנים של "התהליך", אחרי שנבנה במשך שנים עד שהפך לאחד הסנטרים הטובים ב-NBA ולאחד המועמדים הבולטים ל-MVP.

אמביד סיים משחק שקט עם 13 נקודות ו-11 ריבאונדים ב-23 דקות, ובסיום נזכר בשנים הראשונות הקשות בקבוצה, כשהייתה לא תחרותית מבחירה, והפסידה שוב ושוב. "הכל התחיל כשסיימנו את העונה במאזן של 62 הפסדים ו-10 ניצחונות. אני חושב ששם משהו התחיל להשתנות. החל מאותה נקודה, רק הלכנו והשתפרנו", אמר. "עשינו את זה כקבוצה, ואני מרגיש שכל אחד תרם לזה - צוות המאמנים נהדר, ובקבוצה שיש לנו השנה פשוט יוצאת מהכלל".

הג'נרל מנג'ר של פילדלפיה 76' סם הינקי. AP
לא זוכה ליהנות מהפירות. סם הינקי/AP

הסיקסרס אמנם נכשלו פעם אחר פעם בפלייאוף בשנים האחרונות, אבל הם עדיין מפנטזים על אליפות ראשונה מ-1983. בפעם האחרונה שהקבוצה סיימה את העונה הסדירה במקום הראשון במזרח, אי שם בשנת 2001, היא סיימה אותה בגמר הפלייאוף. הכוכב בזמנו היה אלן אייברסון, והפעם זהו אמביד שרוצה לשחזר את ההישג.

"הם קבוצה מעולה, מהטופ שבטופ. הם לגמרי בנויים כדי לזכות באליפות. הכישרון שם בלתי נגמר", אמר מאמן המג'יק סטיב קליפורד.

מנגד, הסיקסרס משתדלים לא לייחס חשיבות גדולה מדי להישגים בעונה הרגילה, בטח לא אחרי שקרטעו בשנים האחרונות ברגע האמת בפלייאוף. "זה הישג, אבל אנחנו לא רוצים להתייחס לזה כאל רגע מכונן בשום צורה", אמר המאמן דוק ריברס. "יתרון הביתיות יהיה חשוב מאוד עבורנו, אבל זה לא כל מה שאנחנו רוצים להשיג, אלא רק חלק".

"לא אכפת לי מול מי נשחק בפלייאוף", אמר אמביד אחרי שנשאל על העובדה שפילי נמנעה ממפגש פוטנציאלי עם ברוקלין ומילווקי עד גמר המזרח. "זאת כל הפואנטה בלסיים במקום הראשון - אתה חושב ומאמין שאתה הכי טוב, ואמור לנצח כל קבוצה. אם היינו חוששים ממישהו, לא היינו מגיעים למקום הראשון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully