וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שחקני ראשון לציון יוטסו לקפריסין, רוב הקבוצות מתלהבות מהיוזמה

עודכן לאחרונה: 13.5.2021 / 19:32

המנהלת מימנה לזרים של הקבוצה טיסה לאי השכן: "רק כך נוכל לחדש את הליגה". גיא הראל קורא לעצירת הליגה, אם אכן היא תופסק רק נהריה תרד ללאומית ואשקלון ואשדוד יעלו

ג'רמי פארגו, מכבי ראשון לציון, נשמר על ידי ווילי וורקמן, הפועל חולון. דני מרון
ממובילי המהלך. פארגו/דני מרון

האם עונת 2020/21 בליגת העל בכדורסל קרובה לסיומה - ולא על הפרקט? מספר שחקנים זרים בליגה הצטרפו ביממה האחרונה לקבוצת וואטסאפ ובה עדכנו על חששותיהם בעקבות המצב הבטחוני בישראל וירי הרקטות לערים השונות, וכן על רצונם לעזוב את ישראל.

מי שמסתמן כמוביל את הרצון לעזוב את ישראל הוא שחקנה של מכבי ראשון לציון ג'רמי פארגו, שפורש ממשחק פעיל בסוף העונה הנוכחית, ולמרות שלא הודיע על כך רשמית לקבוצתו, אמר לסביבתו הקרובה כי הוא מתכוון לעזוב את הארץ בקרוב. שחקנים נוספים שהגיבו ברשתות החברתיות וקראו לסיום העונה הם סטנטון קיד מהפועל ירושלים, טיירוס מגי מהפועל חולון וג'ו תומאסון מגלבוע/גליל.

במקביל ליוזמה של הזרים, מכבי ראשון לציון הגיבה ראשונה. הקבוצה הודיעה לשחקניה שהיא תוציא אותם לקפריסין למלון עד גמר המלחמה, במימון מנהלת הליגה שתקצה עבורם מטוס פרטי. יו"ר מכבי ראשון לציון יצחק פרי אמר: "אני מציע לכל יושבי הראש ששחקניהם רוצים לעזוב לתת אותו פתרון, ביקשתי במקביל משמוליק פרנקל שהמנהלת תממן מטוס פרטי לכל שחקני הקבוצות שיירצו לצאת ונחזיר אותם עם סיום המצב. שמוליק נענה לכך. השחקנים יחזרו לכשיסתיים המצב. זה הפתרון היחידי שנראה לי לפני שיחל גל עזיבות ולא נוכל לחדש את הליגה". איתן לנציאני יו"ר הפועל חולון הוא שהעלה את ההצעה וקיבל גיבוי מפרי, וכעת רוב הקבוצות בעד היוזמה.

גיא הראל יושב ראש הפועל ירושלים. ברני ארדוב
מבקר את מקבלי ההחלטות. גיא הראל/ברני ארדוב

אחד מבעלי הקבוצות בליגת העל בכדורסל אמר היום כי "הזרים עוד לא הודיעו לנו שהם עוזבים, אבל אנחנו יודעים שהם מחפשים טיסות במיידי לעזוב את הארץ. מה יהיה מהמצב הזה? זה לא ספורטיבי להמשיך לשחק בלי שחקנים זרים".

מנכ"ל הפועל ירושלים גיא הראל צייץ באנגלית: "ניסיתי לשכנע את הליגה להודיע על הפסקת פעילות, כדי שהשחקנים והצוות יוכלו להיות בריאים ושלמים עם המשפחות שלהם. בעוד ממשיכים בהערכת המצב, הם מתעקשים לקבל החלטות על בסיס יום יומי, ולשים את האחריות על השחקנים בנוגע להאם ישחקו או לא. מה? אני לחלוטין מבין את הסיטואציה של זר שמשחק בארץ, ואת הלחצים של המשפחות שלהם בחו"ל. נפסיק פעילות עד שנצליח לחזור לשגרה ולהמשיך את הליגה, בתקווה שזה יקרה במוקדם ככל האפשר. שמרו על עצמכם ועל המשפחות שלכם, אני מאמין שבקרוב מאוד נוכל לשחק שוב".

לאחר מכן עבר לסדרת ציוצים בעברית: "חייבים לשמור על ביטחונם של השחקנים והצוות ולתת לכולם את ההבנה שזה בראש מעיינינו. לעשות כל מאמץ לגמור את העונה על המגרש גם אם זה דורש התאמות כאלה ואחרות. השחקנים הזרים סומכים עלינו. הם בלחץ נוראי והמשפחות שלהם גם בארץ וגם בחו"ל מודאגות מאוד ממה שהם רואים פה. עפים פה טילים, עושים לינץ' בערים במרכז הארץ. זה מפחיד את כולם, בטח זר שלא יבין זאת. כרגע יש המון חוסר וודאות וכל יום מחליטים אם עוד 7 שעות נשחק או לא-זה מגדיל את הלחץ. ולכן הפנייה שלי היא פשוטה - להודיע שכרגע מקפיאים ועושים הערכה כל 24/48 שעות לגבי ההמשך, וכשהדברים יירגעו נחזיר את הפעילות".

ועדת המנהלת של דירקטוריון ליגת העל צפויה להתכנס רק ביום ראשון כדי לדון בהתפתחויות, ולקבל החלטות קשות, לאחר שאתמול לא התקבלה החלטה לגבי סיום אפשרי של העונה, אלא רק לגבי דחיית משחקים. אחת הסברות היא כי אם העונה לא תגיע לסיומה, תהיה בעיה קשה להוריד את שתי האחרונות לליגה הלאומית, וייתכן כי רק עירוני נהריה שאיבדה סיכוי תיאורטי להישאר בליגה תרד לליגת המשנה.

גם בליגה הלאומית המצב לא ברור, והעונה צריכה להסתיים עד ה-31 במאי, דבר קשה מאוד לביצוע. אם העונה לא תגיע לסיומה עד אז, והנהלת איגוד הכדורסל לא תאשר את דחיית סיום הליגה, שתי הראשונות בסיום העונה הסדירה, ביחד עם שקלול ניצחונות הפלייאוף, תעלנה לליגת העל, ושלוש האחרונות תרדנה לליגה הארצית. במצב העניינים הנוכחי מי שאמורות לעלות הן אליצור אשקלון ומכבי אשדוד, ושלוש האחרונות, אליצור יבנה, הפועל עכו ומכבי קרית מוצקין, יירדו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully