וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביורוליג מתכננים: ליגה סגורה לחלוטין החל מעונת 2023/24

עודכן לאחרונה: 13.5.2021 / 9:11

בהנהלת הליגה מקדמים מהלך שימנע מקבוצות אחרות להצטרף, גם לא מהיורוקאפ. החשש: מחאה על "המהלך הבלתי ספורטיבי" אחרי סערת הסופר-ליג בכדורגל

שחקן מכבי תל אביב סקוטי ווילבקין מול שחקן ריאל מדריד סרחיו יוי. באדיבות ריאל מדריד, אתר רשמי
כמו ב-NBA. מכבי תל אביב וריאל מדריד/אתר רשמי, באדיבות ריאל מדריד

היורוליג בדרך למהלך נוסף: סגירה מוחלטת של הליגה, ומניעה של קבוצות אחרות להצטרף לליגה החל מ-2023/24. הרעיון הוא שלכל הקבוצות שבמפעל יהיה מקום מובטח - ולא תהיה שום אפשרות להצטרף לליגה, גם לא מהיורוקאפ, כפי שהיה בעבר. זה יהפוך את היורוליג לליגה סגורה, כמו ה-NBA, שאליו מועדון חדש יכול להצטרף רק אם קיבל הזמנה או שהתבקש להחליף מועדון אחר שנתקל בקשיים כלכליים ומבקש לעזוב.

כידוע, הקמת היורוליג יצרה עימות ישיר בין הנהלת הארגון לבין פיב"א והליגות המקומיות, כשבעבר כזכור קבוצת העפילו למפעל הבכיר בכדורסל האירופאי בהתאם להישגים שלהן בליגות. כעת יהיה מעניין לראות איך ההחלטה הזאת תעבור וכיצד תתקבל, במיוחד אחרי סערת הסופר-ליג בכדורגל האירופאי - כשאוהדים בכל היבשת הביעו מחאה נגד אותה תופעה: תחרות סגורה, שמגדילה את הפערים הכלכליים, ולוקה בחוסר ספורטיביות, עם מקום מובטח של מספר מועדונים בכירים.

נשיא ריאל מדריד פלורנטינו פרס. David S. Bustamante/Soccrates, GettyImages
בכדורגל המהלך נקטל. פרס/GettyImages, David S. Bustamante/Soccrates

כיום 11 הקבוצות שהן הבעלים של היורוליג הן ריאל מדריד, ברצלונה, בסקוניה, אנאדולו אפס, פנרבחצ'ה, אולימפיאקוס, פנאתינייקוס, צסק"א מוסקבה, ז'לגיריס קובנה, ארמאני מילאנו ומכבי תל אביב. באיירן מינכן ו-וילרבאן צפויות להצטרף לרשימה. מלבד ל-13 הקבוצות האלה, בעונה הבהאה יצטרפו מונאקו וקאזאן, שהגיעו לגמר היורוקאפ. אלבה ברלין קיבלה הזמנה לשנתיים, אלופת הליגה האדריאטית תצטרף (הכוכב האדום נגד בודצ'נוסט בגמר) וגם זניט סט פטרסבורג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully