וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר נרחב ביפן: 60 אחוזים מהאזרחים רוצים שהאולימפיאדה תתבטל

בצל התפרצות קורונה נוספת והרחבת מצב החירום, רוב היפנים לא רוצים את המשחקים במדינתם. לצערם, זה נראה בלתי נמנע

מפגינים ביפן נגד אולימפיאדת טוקיו. Eugene Hoshiko, AP
לא רוצים את האולימפיאדה אצלם. הפגנות בסוף השבוע/AP, Eugene Hoshiko

הציבור ביפן ממשיך לגלות התנגדות גדולה לקיום המשחקים האולימפיים בטוקיו בעוד כחודשיים וחצי, אבל לצערו של רוב הציבור המקומי, לא נראה שדבר יזיז את האולימפיאדה. מסקר נרחב שנערך ביפן, עולה שכ-60 אחוזים מאזרחי המדינה רוצים שהאולימפיאדה תתבטל - זאת בצל התפרצות נגיף הקורונה בשנה האחרונה.

אולימפיאדת טוקיו הייתה כמובן אמורה להתקיים בקיץ שעבר, אבל נדחתה כשהמגפה השתוללה בכל העולם. למרות שהמצב השתפר פלאים לעומת השנה שעברה, בטוקיו ובמקומות נוספים ביפן הוכרז בשבועות האחרונים על מצב חירום עד סוף מאי. אזרחים רבים סבורים שאין מקום לקיים את המשחקים האולימפיים שייצאו לדרך ב-23 ביולי ויסתיימו ב-8 באוגוסט.

הוועד האולימפי הבינלאומי כבר הודיע שאין אפשרות לדחייה נוספת ונראה שבקונסטלציה כזו או אחרת, המשחקים יתקיימו ביפן בתאריכים המתוכננים. "כמובן שאני רוצה שהאולימפיאדה תתקיים", אמרה הטניסאית נאומי אוסקה, שמדורגת 2 בעולם, "יחד עם זאת, הרבה דברים קרו בשנה האחרונה ואני מרגיש שאם אנשים מרגישים שהמשחקים יסכנו אותם, זה משהו שחייב לעלות לדיון".

האולימפיאדה ביפן תתקיים ללא קהל זר, אבל במדינה רבים חוששים שגם הכניסה של אלפי ספורטאים ואנשי צוות מכל רחבי העולם, עלולה להביא עמה מוטציות חדשות של נגיף הקורונה לתוך המדינה. בימים האחרונים המדינה מתמודדת עם גל הדבקות גבוה ובסוף השבוע נרשמו המספרים הכי גבוהים מאז ינואר של חולים מאומתים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully