וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית"ר ירושלים הודיעה: משה חוגג קיבל איומים על חייו ברשתות החברתיות ויתלונן במשטרה

9.5.2021 / 13:51

בעלי בית"ר קיבל פניות מפרופילים פיקטיביים ויערב את המשטרה. מבחינה מקצועית, בקבוצה מבינים: יהיה קשה לעשות מהפכה בקיץ. וגם: איך יוסי מזרחי הצליח לדרבן את ירדן שועה, ומה הפך את יגאל הלל ז"ל לדמות כה מיוחדת בנוף של הקבוצה

תקציר: בית"ר ירושלים - בני סכנין 1:3/ספורט1

1. גם אחרי ניצחון נאה על בני סכנין, בית"ר ירושלים עסוקה במחאת האוהדים נגד משה חוגג. הבעלים ספג ביממה האחרונה איומים על חייו ברשתות החברתיות, והודיע שיעביר את הפניות ש"מגיעות מפרופילים פיקטיביים" לטיפולה של המשטרה.

אתמול נעצרו שלושה אוהדים בשל קריאות גזעניות ועוד מספר אוהדים נקראו לחקירה ויובאו בפני שופט בשבוע הבא. בבית"ר לא מתכוונים להרפות וללא שינוי בגישה של הקהל, הרשימות הארוכות של חברי לה פמיליה שאינם מורשים להיכנס לאיצטדיון טדי, יהיו בשימוש גם בעונה הבאה.

שמחה גדולה לא הייתה בבית"ר אחרי הניצחון אמש. קצת חיוכים, קצת אוויר לנשימה, אבל הראש של כולם כבר נמצא בעונה הבאה, וכל אחד רוצה לדעת מה צופן לו העתיד. בשלב זה אין חדש בנוגע לזהות המאמן או לתקציב בעונה הבאה והשבוע תתקיים ישיבת הנהלה נוספת כדי לנסות לקדם את העניינים. בכל מקרה, הגלגלים יתחילו לנוע אחרי שימונה מאמן, ומשה חוגג מכוון לתקציב שפוי של לא יותר מ-40 מיליון שקל, בלי משכורות שחקנים גבוהות כפי שהיה בשנים האחרונות.

משה חוגג, בעלי בית"ר ירושלים, ליד חבר הכנסת ניר ברקת. דני מרון
שוב סוער בבית"ר. חוגג אתמול/דני מרון

עיקרי הדברים

  • גם אחרי הניצחון על סכנין, בבית"ר מפנימים: אין טעם לצפות למהפכה בעונה הבאה
  • לפני הצמד, יוסי מזרחי דרבן את ירדן שועה: "בלי נשמה ותשוקה, לא תגיע לכלום"
  • מתאוסיניו מאכזב, בקבוצה מודים: "הוא לא מתאים, אולי מחפש לו פיתרון בקיץ"
  • חוגג מבהיר: אם לה פמיליה לא ישנו את ההתנהגות שלהם, הסנקציות יימשכו

2. יוסי מזרחי רצה לנצח את המשחק אתמול במיוחד, ולאורך השבוע דרבן את השחקנים. כמו כל מאמן של ירדן שועה בעבר, מזרחי נוכח לדעת שיש משחקים שאפשר להתחבר אליו ולהעיר אותו. מזרחי לא עשה לשועה חיים קלים בתקופה האחרונה והירבה להעיר לו באימונים: "למה אין לך תשוקה להתאמן? בלי נשמה לא תגיע לכלום. תיהנה שיש אימון ותן בו הכל". שועה הבין לאחרונה שבית"ר כבר מוכנה למכור אותו במחיר הפסד ופתאום רץ יותר ונראה כמו אחד שרוצה להרוויח את מקומו. האם זה אומר שאפשר לסמוך עליו? לא, כי בית"ר צריכה חלוץ שיגיע לכל משחק, דומיננטי ואגרסיבי, אחד שאפשר לבנות את ההתקפה סביבו. שועה יוכל להישאר לצד חלוץ כזה, אבלהשאלה היא מה יקרה כשיישאר על הספסל.

כך או כך, מזרחי המשיך במלאכת הדרבון גם במהלך המשחק אתמול. בירידה למחצית ביתרון 0:2, המאמן שמע יותר מדי דיבורים ורטן: "כולם לסתום את הפה. 0:2 זאת תוצאה משקרת, גול אחד שלהם וכל האווירה מתהפכת, במיוחד במשחק כזה".

אופיר קריאף הורחק לאחר שסינן קללות לעבר הקוון ("כוס אמק ערס") וסיים את העונה. מזרחי חיבק בסיום את עלי מוחמד וסנטיאגו אוקמפוס והחמיא להם על משחקם. בבית"ר מאוכזבים ממתאוסיניו, שלא מצליח להיכנס לעניינים, ואף מודים: "פיזית הוא לא מתאים לכאן, זה לא זה. אולי נחפש לו פיתרון בקיץ".

מעבר למתאוסיניו, לא יהיה קל למאמן הבא של בית"ר. במצב הנוכחי קשה יהיה לעשות שינוי משמעותי ובעונה הבאה רף הציפיות יהיה חייב להיות ריאלי. לפני כולם, משה חוגג יצטרך להצהיר על כך בריש גלי - אחרת כל מאמן שיגיע ייכשל עוד לפני שידרוך בבית וגן. אפשר יהיה לשנות ולשפר את הקבוצה, אך המטרה צריכה להיות קודם כל העפלה לפלייאוף העליון. בית"ר נכשלה השנה לא רק בגלל הסגל, אלא גם בשל רף ציפיות גבוה מדי ואווירת נכאים כוללת שאסור שתחזור על עצמה.

זה מתחיל בקיצוצים - לגיטימי לדרוש מהשחקנים לסייע, אבל המשמעות היא שלא רוכשים לאחר מכן שחקנים במיליון יורו. אם זה לא בא יחד, חדר ההלבשה הופך להיות ממורמר. זה ממשיך בלחשושים מאחורי הגב בנוגע למאמנים ושחקנים, שבסוף הכל מגיע אליהם. והכי חשוב - השחקנים חייבים להרגיש שמי שטוב משחק ולא מי שבעל הבית שילם עליו או רוצה להשביח אותו. ז לא רק מהפכה בסגל, זאת מהפכה בחשיבה, בניהול ובהבנה של איך מחזיקים חדר הלבשה בקבוצת כדורגל.

שחקן בית"ר ירושלים, ירדן שועה. דני מרון
אפשר לסמוך עליו לעונה הבאה? לא בטוח. שועה/דני מרון

3. אתמול הלך לעולמו יגאל הלל. הלל שימש כמאמן המנטאלי בבית"ר ירושלים בעידן אלי טביב, אבל היה הרבה מעבר לכך. הוא היה דמות מיוחדת ויוצאת דופן בסביבה. למעשה, טביב צירף אותו כאשר היה חולה. טביב שמע שהילל סובל מהמחלה ואמר לו שיסייע לו בכל מה שצריך, אך הלל ענה: "לא צריך עזרה, אני רוצה עבודה במה שאני הכי אוהב להתעסק בו".

כשקלאודמיר הגיע ארצה ולא הבין מילה באנגלית או בעברית, הלל שידע פורטוגזית היה המתורגמן. הקשר הברזילאי שאל פעם את הלל מה פשר הצעקות של השחקנים, והאחרון השיב לו: "תיהנה מזה שאתה לא מבין. 95 אחוז ממה שהם אומרים זה שטויות. אם הייתי יכול להיות חירש ולא להקשיב לזה, היה גם לי טוב". כשהיו שואלים אותו לשלומו, הלל היה אומר: "מצוין, הלוואי שאתם תהיו במצב שלי. אני נהנה מכל רגע. אתם בריאים, אבל הראש שלכם כל היום בלחצים וטרדות שאתם ממציאים. תאמנו את המוח ואחר כך נדבר".

ברמה המקצועית, אלי טביב הקשיב לו. הלל תמיד האמין בכדורגל התקפי. אם היו מדברים איתו על האפשרות של לשחק עם שלושה בלמים הוא היה עונה: "למה לא ארבעה? שכחתם שהמטרה במשחק הזה היא לכבוש? להניע את הכדור? לשחק איתו? לוותר על קשר? זה עוול למשחק".

יגאל הלל מאמן מנטלי של מכבי חיפה. מכבי חיפה, אתר רשמי
דמות מיוחדת. יגאל הלל ז"ל/אתר רשמי, מכבי חיפה

אגב, בתפקידו האחרון בכדורגל, כאשר מונה על ידי מכבי חיפה למאמן המנטאלי עם דגש על טיפול בירדן שועה, הצדדים נפרדו מהר מאוד אחרי שהחלוץ לא רצה להתמסר והבריז מפגישות. בפעם האחרונה שהלל נשאל על שועה הוא אמר: "לילד הזה יש כישרון בערימות, אבל זה לא מספיק לכלום. הוא ייתן פה ושם גולים, יעשה דברים יפים עם הכדור, אבל אם הוא לא מחליף דיסקט, עוד חמש שנים הוא לא יהיה בכדורגל".

מצבו הרפואי של הלל הידרדר בחודשים האחרונים ולא מעט מכרים מהענף באו לבקר אותו בידיעה שהם נפרדים. לכולם הלל אמר עם חיוך: "אני הולך לנוח קצת, אתם נשארים עם הבעיות. תחייכו קצת". יהי זכרו ברוך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully