וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלישע לוי: "בחיים לא הייתי מאמין שמכבי חיפה תעבור עשור בלי אליפות"

"אמרו שיש לי קבוצה אפורה, אבל היום אני מלך בחיפה". "משחק השרוכים? אני ישן בשקט". "שער האליפות של זהבי? זה היה אכזרי. אנשים התרסקו על הדשא". מאמן הפועל חיפה, האחרון שהצליח לזכות עם הירוקים, מתארח בפודקאסט "דאבל טים"

השבוע הקרוב ירכז אליו, יותר מכל שבוע אחר העונה, את המרוץ הצמוד בין מכבי תל אביב למכבי חיפה בפסגת הכדורגל הישראלי. ביום ראשון ייפגשו השתיים בפלייאוף של ליגת העל, וביום רביעי הן ייאבקו בחצי גמר גביע המדינה. האם הצהובים, אחרי הזיופים האחרונים, יכולים עוד לחזור למאבק האליפות? האם הירוקים עומדים בפני זכייה ראשונה בצלחת אחרי עשור?

המאמן האחרון שהוכתר לאלוף במכבי חיפה הוא אלישע לוי. "בחיים לא הייתי מעלה על דעתי שהיא לא תזכה באליפות במשך עשר שנים", מודה לוי, בריאיון לפודקאסט "דאבל טים". "בזמן אמת אמרו שהקבוצה אפורה ואין לה מספיק כוכבים, ועכשיו, במבט לאחור, מתגעגעים. האוהדים התרגלו לסטנדרטים גבוהים מאוד, והיום מבינים שזה לא היה מובן מאליו. היום, כשאני בא לחיפה, אני מלך. הקהל אוהב ומפרגן. אבל אני לא ממנף את עצמי".

המאמן הוותיק (63) אינו ממהר לסגור את סיפור האליפות, אבל ברור לו באיזה צד מונח כרגע המומנטום. "אני מופתע ממה שקורה למכבי תל אביב. יש לה סגל מאוד עמוק, ומשום מה היא הגיעה על אדי הדלק האחרונים. לדעתי זה בעיקר עניין מנטלי".

אלישע לוי מאמן הפועל חיפה. מאור אלקסלסי
"מופתע ממה שקורה למכבי ת"א. אמשיך בעונה הבאה בהפועל חיפה". אלישע לוי/מאור אלקסלסי

לוי, שזכה בשתי אליפויות עם הירוקים והגיע איתם לשלב הבתים בליגת האלופות, אימן במרוצת השנים גם את הפועל באר שבע ונבחרת ישראל, והוא נמצא בעיצומה של העונה המטלטלת ביותר בקריירה שלו. הוא החל אותה בבני יהודה, המשיך בהפועל כפר סבא, ומסיים אותה בהפועל חיפה. הוא דיבר על הנסיבות שהובילו אותו להתפטר ולהיות מפוטר, ובטוח שימשיך בצד האדום של הכרמל גם בעונה הבאה.

הוא היה מעורב בשניים מהרגעים הדרמטיים בתולדות הליגה. האחד, במשחק השרוכים ב-1997, כשאימן את הפועל בית שאן, ובעקבותיו נראה כי הוא "שרוף" בהפועל תל אביב. "אני עשיתי הכול כדי לנצח באותו משחק, ואני ישן בלילה", משיב לוי; והשני, כשהיה בצד המפסיד של שער האליפות שהבקיע ערן זהבי לזכות האדומים ב-2010. בשיחה הוא נזכר מה עבר עליו כששמע על האופן שבו קבוצתו, מכבי חיפה, איבדה את התואר.

"הלחץ היה גדול מאוד, אבל הצלחנו להשוות מול בני יהודה. הגענו לחצי הדקה אחרונה, האליפות הייתה שלנו, ואז אדורם קייסי בא אליי ולחש לי שהפועל כבשה. זה היה אכזרי מאוד, אנשים נשכבו על הדשא. האליפות שלקחנו בשנה שאחרי הייתה הכי קשה והכי מתוקה. תוך עשרה ימים היינו צריכים לקום מהקרשים ולהרים את האנשים. השחקנים היו גמורים".

* כל הפרקים של "דאבל טים"
* מעקב ביישומונים ספוטיפיי + אפל + גוגל + ספריקר
* עוד פודקאסטים מומלצים

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

"דאבל טים", פודקאסט 34:

  • 0:34 לקראת משחק העונה: סיפור האליפות נסגר?
  • 2:03 "בחיים לא הייתי מאמין שזה ייקח עשר שנים"
  • 9:11 "אני מופתע ממה שקורה למכבי תל אביב"
  • 10:40 כך שמעתי על שער האליפות של ערן זהבי
  • 17:06 הפועל באר שבע - פצע פתוח?
  • 20:08 "היום, כשאני בא לחיפה, אני מלך"
  • 25:41 "מאוכזב מההחלטה של יצחק שום"
  • 30:56 "אאמן את הפועל חיפה גם בעונה הבאה"
  • 32:02 משחק השרוכים: "עשיתי הכול כדי לנצח"
  • 36:00 לנצח בבכורה של השופטת ספיר ברמן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully