וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

להמאן פוטר מהרטה אחרי שנחשפה הודעה גזענית ששלח לאוגו, שקיבל את התנצלותו

שוער העבר כינה "עלה תאנה שחור" את הפרשן שחום העור דניס אאוגו, שאמר: "מקבל את התנצלותו, לכל אדם מגיעה הזדמנות שנייה"

שוער העבר יינס להמן. GettyImages
קארמה. יינס להמאן/GettyImages

יינס להמאן, שוער העבר של נבחרת גרמניה, ארסנל ודורטמונד, מעורב בשערורייה גזענית שמסעירה את הכדורגל המקומי. היום (רביעי) הודיעה הרטה ברלין שהעסיקה את שחקן העבר בן ה-51 בתפקיד ניהולי, על הפסקת עבודתו לאחר שנחשפה הודעה גזענית ששלח לפרשן ושחקן העבר דניס אאוגו.

בהודעה ששלח להמאן לאאוגו, כתב השוער: "האם אתה עלה תאנה שחור?", כשהוא רומז לכך שאאוגו מועסק כפרשן ב"סקיי" גרמניה רק בזכות צבע עורו.

"וואו, אתה רציני? אני מניח שההודעה הזו לא באמת כוונה אליי", כתב אאוגו בפוסט אינסטגרם שחשף את ההודעה הגזענית.

ההודעה הגזענית של יינס להמן שנשלחה עבור דניס אוגו. מתוך אינסטגרם, צילום מסך
ההודעה הגזענית שחשף דניס אוגו/צילום מסך, מתוך אינסטגרם

לא עבר זמן רב עד שהרטה ברלין הודיעה שהיא מתנערת מלהמאן והפסיקה את עבודתו. "אמירות כאלה לא מייצגות את הערכים של המועדון. אנחנו מרחיקים את עצמנו מכל סוג של גזענות", אמר נשיא המועדון ורנר גגנבאוור.

להמאן התנצל על התקרית ואמר בתגובה: "מהשיחה הפרטית שניהלתי עם אאוגו, עלה הרושם שהתבטאתי בצורה גזענית. זו לא הייתה כוונתי, ואני מתנצל על כך. אני מעריך מאוד את אוגו כפרשן, וחושב שהוא ידען וחשוב שיופיע בטלוויזיה".

מאוחר יותר העלה אאוגו סדרת סטורי באינסטגרם והודיע שסלח ללהמן: "אני רוצה להגיד משהו על התקרית של אתמול עם יינס להמן, אני רוצה להצהיר משהו בנושא. דיברתי איתו בטלפון פעמיים היום. אני רוצה להודיע רשמית שקיבלתי את ההתנצלות שלו. לא אהבתי את מה שהוא כתב ואת הניסוח שלו. מצאתי את זה לא מכבד כי אתה לא שולח הודעה כזו ולא משנה למי. למרות הכול אני רוצה לומר שכל אדם עושה טעויות ולכל אדם מגיעה הזדמנות שנייה. אני גם לא אוהב את זה שכולם עכשיו מבקרים אותו. מבחינתי העניין סגור".

להמאן בן ה-51 שרשם 61 הופעות במדי נבחרת גרמניה ושיחק בעבר בשאלקה, מילאן, דורטמונד, ארסנל ושטוטגרט, פרש ממשחק פעיל בשנת 2011, ומאז שימש כפרשן טלוויזיה וכמאמן בקבוצות נוער. בשנה שעברה מונה ליועץ להרטה ברלין במקום יורגן קלינסמן.

  • עוד באותו נושא:
  • יינס להמן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully