וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל תארח את אליפות העולם בפלאג פוטבול

עודכן לאחרונה: 5.5.2021 / 11:58

האליפות שתתקיים ב-6-8 בדצמבר, תערך בקמפוס הספורט על שם משפחת קראפט בעמק הארזים בירושלים. הטורניר בן שלושת הימים יביא לישראל 42 נבחרות (גברים ונשים) מ-22 מדינות, שכולן יתחרו על הזכות להעפיל למשחקי העולם שיתקיימו ב-2022

פלאג פוטבול. עודד קרני,
יהיה שמח בירושלים/עודד קרני

התאחדות הפוטבול האמריקאי הבין לאומית (IFAF) בחרה בישראל לארח את אליפות העולם בפלאג פוטבול. האליפות שתתקיים ב-6-8 בדצמבר, תערך בקמפוס הספורט על שם משפחת קראפט בעמק הארזים בירושלים. הטורניר בן שלושת הימים יביא לישראל 42 נבחרות (גברים ונשים) מ-22 מדינות אשר כולן יתחרו על הזכות להעפיל למשחקי העולם שיתקיימו ב-2022. אליפות העולם המתקיימת כל שנתיים הייתה אמורה להיערך בשנת 2020 בדנמרק, אך נדחתה עקב מגפת הקורונה. ישראל אירחה בשנת 2019 את אליפות אירופה בירושלים.

נותן החסות הראשי לאליפות העולם הוא בעלי קבוצת הפוטבול ניו אינגלנד פטריוטס רוברט קראפט, אשר תומך מזה שנים רבות בפוטבול אמריקאי בישראל. "אנו אוהבים את משחק הפוטבול וכל כך גאים לראות את הפופולאריות שלו ממשיכה לגדול ברמה הבין-לאומית בכל הסוגים השונים של הספורט, כולל פלאג פוטבול", אמר קראפט, יו"ר ומנכ"ל קבוצת קראפט. "כאשר השקענו בקמפוס הספורט על משפחת קראפט זה היה בתקווה שהמתקן לא ייתן רק מענה לשימוש יומיומי לספורטאים הישראלים, אלא גם יהפוך להיות יעד לאליפויות ולאירועים עבור נבחרות במזרח התיכון ואירופה כולה. זו הייתה השקעה גם בישראל וגם בפוטבול אמריקאי, 2 מהנושאים הקרובים לליבי". נציין גם כי ה-NFL מעורב, מעודד ואף משקיע כספים שה"פלאג פוטבול" יהיה הצלחה גדולה בארה"ב במשחקי העולם.

השנה, אליפות העולם מקבלת משמעות חשובה נוספת כאשר ענף ה"פלאג פוטבול" נכנס למשחקי העולם לראשונה שתיערך בארה"ב בבירמנגהים, אלבמה ביולי 2022. במשחקי העולם יוכלו לקחת חלק רק 8 נבחרות גברים ו-8 נבחרות נשים. נבחרות אלו ייבחרו על בסיס הדירוג הסופי באליפות העולם ב-2021. מי שמגבה את שיתוף הענף במשחקי העולם היא ליגת ה-NFL שרואה חשיבות רבה בהפצת הספורט בעולם.

רוברט קראפט חונך מגרש חדש על שמו בירושלים. קי לוי, יח"צ,
אוהד נלהב. רוברט קראפט בחניכת אצטדיון קראפט ב-2017/קי לוי, יח"צ

כ-750 ספורטאים, מאמנים ואנשי מנהלה צפויים לקחת חלק באירוע. נשיא ההתאחדות הישראלית, סטיב לייבוביץ יוביל את הוועדה המארגנת ומברך על ההזדמנות, "אתגרי הקורונה הקשורים לעולם הספורט עדיין לא מאחורינו, אבל אנו משוכנעים שהארגון שלנו יכול לספק אליפות בטוחה ומרגשת. אני גאה להביא את אליפות העולם בפוטבול לישראל ולבירה ירושלים. אני מקווה שהקהל הביתי יסייע לנבחרות המקומיות להעפיל למשחקי העולם.

אריק קפלן, נשיא התאחדות "אילת": אירוח התחרות בישראל מהווה עוד הוכחה לחוזקו של הענף , הניהול הטוב והמקצועי שלו ומעמדו ומעמד ישראל בעולם. התאחדות "אילת" משקיעה רבות לקראת משחקי העולם ומאמינה שתהיה משלחת מכובדת וטובה שבשאיפה תכלול גם את הפוטבול."

מנכ"ל ההתאחדות, עו"ד אהוד שרון, הוסיף "אירועים מהסוג הזה מסייעים הן לפיתוח הענף בארץ והן לשיפור מעמדה של מדינת ישראל בעולם. אין ספק שניהול האליפות יהיה אתגר אך זהו אתגר שאנו בטוחים שנדע לעמוד בו. חשוב לנו להודות לתמיכה של נותני החסות שלנו בראשם מר קראפט, התאחדות אילת, ועיריית ירושלים ובפרט ראש העיר משה ליאון."

התאחדות הפוטבול האמריקאי בישראל הינה הגוף היציג המוכר על ידי מנהל הספורט. פעילותה הינה תחת התאחדות "אילת" - התאחדות לענפי הספורט התחרותיים שאינם אולימפיים.

  • עוד באותו נושא:
  • פוטבול

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully