וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קריאות לפטר את יו"ר ההתאחדות הגרמנית אחרי שהשווה את סגנו לנאצי

עודכן לאחרונה: 4.5.2021 / 14:59

בית הדין של ההתאחדות הגרמנית דן בעניינו של פריץ קלר, שבישיבה השווה את סגנו לרולנד פרייזלר, "השופט התליין" שהיה משפטן מרכזי בגרמניה הנאצית

פריץ קלר יושב ראש התאחדות הכדורגל של גרמניה. Martin Meissner, AP
ישלם את המחיר? קלר/AP, Martin Meissner

נשיא ההתאחדות לכדורגל של גרמניה פריץ קלר נמצא תחת ביקורת גדולה אחרי שהשווה את אחד מסגניו, ריינר קוך, לשופט הנאצי הידוע לשמצה, רולנד פרייזלר, מי שנקרא "השופט התליין" והיה אחד המשפטנים המרכזיים בגרמניה הנאצית.

התאחדויות המשנה בגרמניה ביקרו את דבריו של קלר ובהצהרה כתבו: "דבריו לחלוטין אינם מקובלים, והותירו אותנו המומים. יש לגנות אותם בצורה הכי בוטה. הם מנוגדים לכל העקרונות של ההתאחדות". קלר עצמו התנצל מיד לאחר מכן והודה ש"עשיתי טעות חמורה", אך סירב להתפטר.

פרייזלר היה חלק מוועידת ואנזה ב-1942, הפך לנשיא של "בית המשפט העממי" של גרמניה, שבמסגרתו דן למוות 2,600 מתנגדי המשטר הנאצי, ונחשב לסמל של גרמניה הנאצית.

השופט הנאצי רולנד פרייזלר. Chronos Media GmbH/ullstein bild, GettyImages
לשאת את שמו זו מילת גנאי. פרייזלר/GettyImages, Chronos Media GmbH/ullstein bild

בספטמבר 2019 קלר נבחר לתפקיד יושב ראש ההתאחדות הגרמנית אחרי שנים ארוכות של שחיתות ואי סדרים בהתאחדות, כשקודמו נאלץ להתפטר אחרי שנתפס מקבל טובות הנאה. כעת עתידו של קלר יוכרע על ידי בית הדין של ההתאחדות, והוא עצמו אמר ש"אשא באחריות על דבריי". מקור המתיחות שלו עם סגנו היה על רקע חקירה שקוך דרש שתיעשה על מעילות מס חשודות בהתאחדות, שהובילו לפשיטה במשרדי ההתאחדות הגרמנית. באחת הישיבות, במהלך ויכוח, טען קלר שקוך מתנהג "כמו פרייזלר", והצית את הסערה.

  • עוד באותו נושא:
  • גרמניה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully