וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצא בית חדש: ז'וזה מוריניו מונה למאמן רומא

לאחר שהודיעו כי פאולו פונסקה לא ימשיך בקבוצה בעונה הבאה, הכריזו הג'אלורוסי על מינויו של המיוחד עד תום עונת 2023/24

ז'וזה מוריניו מאמן טוטנהאם. רויטרס
חוזר לסריה A. מוריניו/רויטרס

ז'וזה מוריניו מצא בית חדש. המאמן הפורטוגלי שסיים את דרכו לאחרונה בטוטנהאם לאחר שנה וחצי במועדון האנגלי, מונה למאמנה של רומא עד תום עונת 2023/24. מוקדם יותר, הודיעו במועדון כי פאולו פונסקה מאמנה לא ימשיך בעונה הבאה. חוזהו של המאמן הקודם היה מתחדש אוטומטית אם הקבוצה הייתה מעפילה לליגת האלופות, אבל רומא משתרכת במקום השביעי בלבד במרחק של תשע נקודות מלאציו היריבה השנואה.

לאחר שאימן בעשור האחרון בספרד (ריאל מדריד) ואנגליה (צ'לסי, מנצ'סטר יונייטד וטוטנהאם), חוזר מוריניו לליגה האיטלקית, 11 שנים לאחר שזכה עם אינטר בטרבל מדהים. המאמן הפורטוגלי בן ה-58 החל את קריירת האימון שלו כמאמן בנפיקה. בעונת 2003/4 זכה עם פורטו בליגת האלופות לאחר ניצחון 0:3 בגמר על מונאקו. לאחר מכן מונה למאמן צ'לסי, עמה זכה בשלוש אליפויות בחמש שנים. לאחר מכן, חתם באינטר וב-2010 לאחר עונת שיא, עבר לאמן את ריאל מדריד במשך שלוש שנים.

לאחר התקופה בסנטיאגו ברנבאו שב מוריניו לצ'לסי, ובדצמבר 2015 הוא חווה סיום צורם לקדנציה השנייה שלו בבלוז כשפוטר אחרי שנתיים וחצי בסטמפורד ברידג' ובדצמבר 2018 הוא חווה גורל דומה במנצ'סטר יונייטד - שוב אחרי כשנתיים וחצי על הקווים. בטוטנהאם הוא כאמור שרד כשנה וחצי.

פאולו פונסקה מאמן רומא. GettyImages
קודם לכן הודיעה רומא כי הוא לא ימשיך. פונסקה/GettyImages

הג'אלורוסי חטפו מהלומה גם באירופה כשהובסו 6:2 על ידי מנצ'סטר יונייטד במשחק הראשון בחצי גמר הליגה האירופית, והם מסיימים את העונה עם טעם מר וללא הישג משמעותי.

"בשם כולם ברומא, אנחנו רוצים להודות לפונסקה על העבודה הקשה והמנהיגות שהוא הראה בשניים האלו", אמר דן פרידקין הנשיא בהודעת הפרידה, "פאולו הוביל את רומא במספר אתגרים, כולל במהלך החלפת בעלות והתמודדות עם משבר הקורונה. הוא עשה זאת עם הרבה כבוד, הוגנות והראה את האופי שלו".

פונסקה אימן מספר קבוצות בפורטוגל, כולל פורטו ובראגה וב-2016 קיבל את השדרוג וחתם כמאמן שחטאר דונייצק. בשתי העונות האחרונות אימן את רומא בהצלחה חלקית, בתום העונה יחפש מקום עבודה חדש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully