וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורוליג: ברצלונה הביסה את זניט במשחק מספר 5 ועלתה לפיינל פור

הקטלאנים הביסו 53:79 ויהיו בארבע הגדולות. שאבון שילדס הפגיז (34) והעלה את מילאנו עם 89:92 על באיירן. גם אנאדולו עלתה

שחקן ברצלונה קורי היגינס. Rodolfo Molina, GettyImages
ברצלונה פתחה היטב את משחק מספר 5. היגינס/GettyImages, Rodolfo Molina

שלוש העולות הנותרות לפיינל פור היורוליג נקבעו הערב (שלישי) והצטרפו לצסק"א. אנאדולו אפס הבטיחה את מקומה בפיינל פור לאחר שניצחה 83:88 את ריאל מדריד במשחק מספר 5 וסגרה את סדרת רבע הגמר עם 2:3. מילאנו כמעט שמטה יתרון דו ספרתי גדול אך הצליחה לשוב למעמד המרכזי של הכדורסל האירופי לאחר 29 שנה בזכות 89:92 על באיירן מינכן במשחק המכריע. ברצלונה שפתחה את הסדרה עם הפסד ביתי לזניט השמינית, השלימה את העבודה במשחק מספר 5 כשהביסה 53:79 את הרוסים בדרך לפיינל פור.

אנאדולו אפס - ריאל מדריד 83:88

זה הלך הכי קשה שאפשר, כשלרגעים היה נראה שריאל מדריד תהיה הראשונה אי פעם בתולדות היורוליג שתצליח לחזור מפיגור 2:0 בסדרת רבע הגמר ל-2:3, אך לצערם של הבלאנקוס זה לא קרה. הקבוצה של פאבלו לאסו נתנה כל מה שיש לה במשחק מספר 5 מול אנאדולו, אך הטורקים קיבלו ערב נפלא מכריס סינגלטון (26 ו-8 ריב'), כשקרונוסלב סימון היה נפלא מהספסל עם 17 נקודות ושלשת קלאץ' מהסרטים, ואסילי מיציץ' היה עם ניהול משחק נהדר, ושיין לארקין אמנם לא הבריק, אבל היה שם במאני טיים - כרגיל.

המחצית הראשונה התנהלה ביתרון של ריאל מדריד, שכפתה את שיטת המשחק שלה על הטורקים, שבעיקר שרדו בשני הרבעים הראשונים. את הרבע השלישי פתחה המארחת בסערה ועלתה ליתרון דו ספרתי, לא לפני שהבלאנקוס העיקשים חזרו ושמרו על משחק צמוד. ברבע המכריע הכוחות כבר לא עמדו לשחקנים של פאבלו לאסו, כששלשה מטורפת של סימון הוציאה את האוויר מהמפרשים של האורחת ושלחה את אנאדולו לפיינל פור עם 83:88 ו-2:3 בסדרת רבע הגמר.

רבע 1: כל קבוצה התקשתה לעצור את יריבתה בפתיחת המשחק, אך ככל שהרבע התקדם ההגנות הראו הרבה יותר אגרסיביות. אלוסן וג'ייסי קארול דאגו להוריד את האורחת ביתרון קל לרבע השני, 18:21.

רבע 2: כריס סינגלטון ומיציץ' הראו יכולת טובה אצל המארחת, אך מלבדם שחקני אנאדולו נראו מעט לחוצים. שחקני הספסל, בכללם אדי טבארס ששב מפציעה, תרמו יתרון של הבלאנקוס, שירדו ביתרון 36:41 להפסקת המחצית.

רבע 3: הטורקים פתחו את הרבע עם ריצת 3:13 וקבעו מהפך. ריאל מדריד ראתה כבר את הפער גדל לדו ספרתי, כשלמזלה אוסמאן גארובה הצעיר היה שם כדי לשמור אותה בתמונה. 57:60 לאנאדולו לקראת הרבע המכריע.

רבע 4: אוסמאן גארובה היה האיש של ריאל בתחילת הרבע הרביעי, אך הטורקים התעשתו והשיבו לעצמם את היתרון. קרונוסלב סימון קלע שלשת קלאץ' מדהימה ממרחק והוציא את הרוח מהמפרשים של הבלאנקוס. 83:88 לאנאדולו בסיום, והיא עולה לפיינל פור.

שחקן אנאדולו אפס שיין לארקין עם קרונוסלב סימון. Aykut Akici, GettyImages
אנאדולו עלתה לפיינל פור. לארקין עם סימון/GettyImages, Aykut Akici

מילאנו - באיירן מינכן 89:92

לאחר שאיבדה יתרון 0:2, הגיעה מילאנו לאולמה הביתי בתקווה לסגור עניין, והשתלטה על העניינים מהשנייה הראשונה, וקריסה לא מוסברת שלה בשניות הסיום כמעט עלתה לה בכרטיס לפיינל פור. למזלה, פאול ציפסר החטיא שלשת התאבדות שיכלה להשוות ולשלוח את המשחק להארכה, ומילאנו סידרה לעצמה הופעה בפיינל פור לראשונה מאז 1992.

איש המשחק ללא ספק היה שאבון שילדס. הגארד הדני-אמריקאי הפגיז 34 נקודות - שיא למשחק מספר 5 ביורוליג - וסחף את חבריו ליתרון גדול במשך כמעט כל דקות המשחק. האורחת קלעה שלשות ראושונת רק במחצית השנייה, ונראה היה שהאיטלקים לא ממש סופרים את הבווארים, אך הקבוצה של טרינקיירי משום מקום ביצעה ריצת 0:10 תוך שניות ספורות והחייתה את המשחק. שילדס קלע אחת מהקו, ציפסר כאמור החטיא ניסיון להשוות, ואטורה מסינה חוזר לבמה המרכזית של הכדורסל האירופי.

רבע 1: האורחת החלה את המשחק טוב יותר כשג'יילן ריינולדס הוליך אותה ל-2:8 מהיר. האיטלקים נכנסו לעניינים מהר מאוד, כשששלשה של שאבון שילדס על הבאזר הורידה את מילאנו ביתרון 22:24 לקראת הרבע השני.

רבע 2: שאבון שילדס המשיך לחמם את הידית גם ברבע השני, ומילאנו ברחה ליתרון דו ספרתי. באיירן לא קלעה שלשות במשך כל המחצית הראשונה וירדה להפסקה בפיגור 50:40.

רבע 3: באיירן הצליחה לקלוע שלשות ראשונות במשחק ברבע הזה, אך שאבון שילדס, מלקולם דילייני וקווין פאנתר לא נתנו לאורחת לצמק את התוצאה. 58:72 למילאנו בסיום הרבע השלישי.

רבע 4: ההפרש המקומי המשיך לעמוד על דו ספרתי, ולמרות שהאורחת חיממה מעט את הידית זה היה נראה גמור. עם זאת, ריצת 0:10 מטורפת בדקה האחרונה הציבה את באיירן בעמדה להשוות את המשחק, אך קייל היינס במהלך הגנתי מדהים דאג להעביר את הכדור לחבריו, שילדס דייק פעם אחת מהקו - וציפסר החטיא שלשת התאבדות על הבאזר. 89:92 למילאנו, שחוזרת לפיינל פור לאחר 29 שנה.

שחקן מילאנו שאבון שילדס. Giuseppe Cottini, GettyImages
שיא נקודות למשחק מספר 5. שילדס/GettyImages, Giuseppe Cottini

ברצלונה - זניט 53:79

לאחר שכל קבוצה ניצחה פעם אחת באולם של היריבה, עלתה המארחת עם הסכין בין השיניים למשחק המכריע בסדרה. הקבוצה של שאראס ברחה לרוסים כבר ברבע הראשון, והשאירה את היריבה על 14 נקודות. ההפרש הלך וגדל, כשהשחקנים של צ'אבי פסקוואל לא מצליחים להקשות על שחקני המארחת כפי שעשו כל כך טוב במשחקים הקודמים בסדרה. קורי היגינס (15) ניק קלאתיס (12 ו-5 אסיסטים) וברנדון דייויס היו האנשים של הקטלאנים, כשקייל קוריץ' הוסיף 11 מהספסל. אצל הרוסים פאנגוס קלע 7 נקודות ומסר 10 אסיסטים, אך לא הצליח לשחזר את היכולת מהמשחקים הקודמים, וזניט מסיימת עונה נהדרת מבחינתה וסדרה מצוינת עם תבוסה והדחה ברבע הגמר.

רבע 1: המארחת שהתקשתה מאוד בשני המשחקים הראשונים בביתה, פתחה היטב והשתלטה על המשחק כבר מההתחלה. בסיום הרבע הראשון הוליכה ברצלונה 14:23.

רבע 2: הקטלאנים המשיכו להגדיל את יתרונם, כשכל שחקן שעלה לפרקט תרם לצמיחת הפער. קייל קוריץ' עלה מהספסל וצלף מעבר לקשת, וגם פאו גאסול עלה הפעם כמחליף וסייע לחבריו. 30:43 לברצלונה בסיום הרבע השני.

רבע 3: הדברים שהלכו כל כך קשה לברצלונה במשחקים הראשונים פתאום החלו לעבוד חלק. השלשות נכנסו - גם לניק קלאתיס, והמארחת חצתה את רף ה-20 הפרש. 39:57 לקטלאנים בירידה לספסל לקראת הרבע הרביעי.

רבע 4: ההפרש הלך וגדל, והמשחק הפך לגארבג' טיים. 53:79 לברצלונה בסיום - והיא תהיה הצלע הרביעית בפיינל פור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully