וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עבור קווין דוראנט זה "כמו לרכוב על אופניים", סטפן קרי מרגיש שהוא "הקלע הטוב בעולם"

עודכן לאחרונה: 26.4.2021 / 10:27

לילה של צלפים: כוכב ברוקלין חזר למגרשים עם 33 נקודות ב-28 דקות והרשים את סטיב נאש, כוכב גולדן סטייט שוב הצליח להדהים את סטיב קר, בראדלי ביל ממשיך לתת עונה אדירה וסחט מחמאות ממאמנו

שחקני ברוקלין נטס קווין דוראנט, קיירי אירווינג. Sarah Stier, GettyImages
צמד קטלני. דוראנט וקיירי/GettyImages, Sarah Stier

סביב קווין דוראנט יש סימן שאלה גדול העונה. מי שנחשב לאחד השחקנים המוכשרים בליגה (ובתולדות הכדורסל) פספס את כל העונה שעברה בגלל פציעה, פספס חלקים נכבדים מהעולנה הנוכחית בגלל פציעות וכאבים שונים, החמיץ את שלושה המשחקים האחרונים בגל בעיות בערך - אבל הלילה (בין ראשון לשני) הוא חזר למגרשים, שיחק 28 נקודות, קלע 33 נקודות והוליך את ברוקלין לניצחון מרשים על פיניקס החזקה, 119:128, כשהוא ממחיש שוב שכשהוא בריא, הוא הופך את הנטס למועמדים לתואר. השאלה עד כמה הוא בריא.

"זה כמו לרכוב על אופניים", אמר דוראנט על היכולת שלו, אחרי שנעדר מהמשחקים האחרונים, "אתה שם את הרגל בצורה הנכונה, ונכנס לקצב. אני חושב שהחברים שלי לקבוצה עשו עבודה נהדרת בלמצוא אותי כל המשחק, ורק רציתי לממש את כל העבודה שאני משקיע. כל הקליעות שאני עובד עליהן ומתאמן עליהן, לנסות להכניס כמה שיותר מהן ולהיכנס לקצב שלי, ואז ככל שהמשחק מתקדם ומתפתח גם להיות יותר יצירתי. מקווה שאוכל לבנות על המשחק הזה ולהמשיך ככה".

קווין דוראנט ברוקלין נטס. Kathy Willens, AP
נכנס לקצב, זהירות. KD/AP, Kathy Willens

דוראנט כמובן תחת פיקוח, והדקות שלו מוגבלות. 20 מ-28 הדקות שלו הלילה היו במחצית השנייה, והוא הסביר למה. "אני מסתגל למצב. המאמן שאל אותי היום אם אני רוצה לפתוח או לעלות מהספסל, והרגשתי שיהיה אתגר גדול יותר עבורי אם אצטרך להיכנס למשחק למשחק ולהתאים את עצמי לקצב. אם הייתי קולע רע, סביר להניח שהייתי מתעצבן שעליתי מהספסל. אבל זה היה תירגול טוב בשבילי".

המאמן סטיב נאש הסביר את ההחלטה: "אתה חושב על התמונה הגדולה. אני מעדיף להיות בפיגור ושיהיה לי את קווין בכיס כאפשרות, במקום לתת לו לשחק ואז ברבע השלישי להגיד לו 'אוקיי, סיימת להיום'. כל הכבוד לו על כך שהוא ניסה משהו אחר, ולהיות גמיש במסגרת הנסיבות". נאש הודה ש"גם ההיעדרות לא משפיעה על יכולת הקליעה של קווין, בין אם זה האכילס או השריר... הוא חזר נהדר, הקצב שלו והתזמון שלו מצוינים, זה מרשים מאוד".

עוד בוואלה!

בראדלי ביל הוליך את וושינגטון לניצחון 8 רצוף, דוראנט ואירווינג כיכבו בניצחון הנטס, שיא שלשות לקרי

לכתבה המלאה
סטפן קרי, גולדן סטייט ווריירס, מול סקרמנטו. Tony Avelar, AP
קולע בחודש יותר מלארי בירד בשיאו, בעונה שלמה. קרי/AP, Tony Avelar
סטפן קרי, גולדן סטייט ווריירס, מול סקרמנטו. Tony Avelar, AP
דוהר. סטף/AP, Tony Avelar

נדמה שהתרגלנו לזה, אבל סטפן קרי נמצא בכושר שיא, עם תצוגות קליעה מהטובות שלו בקריירה, והלילה קלע 37 נקודות והצעיד את גולדן סטייט לניצחון 113:117 על סקרמנטו. הלילה הוא קלע 30 נקודות ומעלה בפעם ה-13 ב-14 המשחקים האחרונים, והפעם ה-30 העונה שהוא עם 30 נקודות ומעלה. הוא סיים עם 7 מ-14 מהשלוש, וקבע שיא שלשות חדש - 85 בחודש אפריל - שיפור שליא הקודם שקבע ג'יימס הארדן (85 שלשות בנובמבר 2019). לשם השוואה, בעונת 1985/86 לארי בירד הגדול הוביל את הליגה כשקלע 82 שלשות בעונה. סטף קלע יותר רק באפריל. ב-2012/13 הוא קבע שיא NBA עם 272 שלשות בעונה, ב-78 משחקים. העונה, ב-53 משחקים,הוא כבר עומד על 273 שלשות.

סטפן קרי, סטיב קר, גולדן סטייט ווריירס. Tony Avelar, AP
שוב בהלם. קר/AP, Tony Avelar
סטפן קרי, גולדן סטייט ווריירס, מול סקרמנטו. Tony Avelar, AP
עובר את קו האמצע, כולם יודעים שהוא יזרוק, הוא זורק, וזה נכנס. סטף, בקלות/AP, Tony Avelar

הקהל בסן פרנסיסקו קרא "M-V-P" לעבר קרי, הגיבור המקומי, שבסוף נשאל האם הוא הקלע הכי טוב במשחק: "ברור שכשאני על המגרש אני מרגיש כאילו אני הקלע הכי טוב בעולם, אבל זה עדיין אומר שאני חייב להמשיך להתאמן ולהשקיע עבודה". דריימוד גרין אמר על התצוגה של סטף ש"זה לא ייאמן בנאדם, הטבעת ממש נראתה בגודל של אוקיינוס, ממש ככה".

סטף שוב קלע כמה שלשות יוצאות דופן, גבוהות וקשתיות, כמעט מחצי מגרש, שצללו פנימה. "זה היה ממש מטורף", אמר סטיב קר, "הוא קלע הלילה כמה, שאפילו עבורו היו... הוא פשוט עובר את קו חצי המגרש, וסקרמנטו ידעה שהוא הולך לזרוק, לוק וולטון צעק מהקווים, כל הקבוצה ניסתה לשמור עליו, והוא עדיין עושה כמה צעדים מעבר לקו מחצית המגרש, וקובר אותם ממרחק של, לא יודע, אולי 15 מטר... זה מדהים. אני כבר לא יודע מה להגיד".

בינתיים הקרב של קרי על מלכות הסלים נמשך מול בראדלי ביל, כוכב וושינגטון, שהלילה קלע 33 נקודות והוליך את הוויזארדס לניצחון שמיני ברציפןת, 110:119 על קליבלנד. זה המשחק ה-11 ברצפות שבו ביל משחק והוויזארדס מנצחים. הוא הפך לשחקן השני בלבד בתולדות וושינגטון שמגיע ל-13 אלף נקודות (13,012), כשלפניו רק אלוין הייז עם 15,551 נקודות במועדון. ביל עדיין בפיגור מול סטף, שממוצע הנקודות שלו עומד על 31.3, מול ביל שקולע 31.1. הלילה ביל קלע 20 נקודות במחצית הראשונה, אבל במחצית השנייה קליבלנד הציבה מול שמירה כפולה. "אני חושב שעשינו עבודה טובה מולו כשצופפנו מול את המשחק", אמר מאמן קליבלנד בי ג'יי ביקרסטאף, אבל ביל בכל זאת הצליח לקלוע 9 נקודות ברבע האחרון שבו וושינגטון רשמה מהפך. "הוא בלתי ניתן לעצירה", אמר המאמן המנצח, סקוט ברוקס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully