וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלייקרס קבוצת ההתקפה הגרועה ב-NBA מאז הפציעה של לברון: "תציל את המצב"

הלייקרס ממשיכים לקרטע, אנתוני דייויס "מתחיל מאפס" ובארצות הברית קוראים לכוכב הגדול לחזור מהר יותר מהפציעה: "החופשה הסתיימה". דונצ'יץ' פתר במהירות את הטקטיקה ההגנתית החדשה נגדו ("זה קל"), יאניס מופתע מהנתון ההיסטורי. סיכום הלילה

לברון ג'יימס על הספסל של לוס אנג'לס לייקרס. Ron Jenkins, AP
עכשיו הלייקרס מבינים כמה הוא חסר. לברון/AP, Ron Jenkins

הלייקרס ממשיכים להתקשות בהיעדרו של לברון ג'יימס, וגם החזרה של אנתוני דייויס עדיין לא מביאה בשורה. הלילה (בין שבת לראשון) ספגה האלופה הפסד שלישי ברציפות עם 108:93 מול דאלאס, נכנעה למאבס בפעם השנייה בתוך יומיים ונשארה עם יתרון של משחק וחצי בלבד מעליה במקום החמישי במערב.

עכשיו כשהלייקרס הולכים ומתרחקים מיתרון ביתיות בפלייאוף, אנתוני דייויס מבין שצריך להתחיל מאפס. "התחושה היא שאנחנו מתחילים הכל מחדש, ומנסים לבנות כימיה כמו קבוצה חדשה לגמרי", הודה AD שקלע 17 נקודות באחוזים רעים. דייויס סיים עם 5 מ-19 בלבד מהשדה, ובשני המשחקים מאז שחזר מהפציעה הוא עומד על 7 מ-29. "החבר'ה מנסים למצוא חיבור איתי, אבל למעשה אנחנו מתחילים מאפס, ובשלב כזה של העונה, זה קשה".

יחד עם זאת, כשהמאבס נושפים בעורפם וגם פורטלנד נמצאת במרחק סביר של שניים וחצי משחקים, דייויס מבין שללייקרס אין זמן לניסויים ולתירוצים, ואומר ש"אנחנו חייבים להתחיל לנצח משחקים. שני המשחקים הבאים מול אורלנדו ו-וושינגטון, הם בגדר חובה מבחינתנו. זה קשה, אבל חייבים לנצח את שניהם".

הבעיות של הלייקרס מתחילות ונגמרות בהתקפה. למעשה, מאז הפציעה של לברון ג'יימס, הקבוצה מלוס אנג'לס מדורגת במקום האחרון בליגה ביעילות התקפית (!), ובשניים משלושת המשחקים האחרונים לא הגיעה ל-100 נקודות.

אנתוני דייויס, לוס אנג'לס לייקרס. Tom Pennington, GettyImages
עדיין חלוד. אנתוני דייויס/GettyImages, Tom Pennington

המשבר של הלייקרס גורם גם לפרשנים לתהות עד כמה לברון ג'יימס באמת זקוק למנוחה בשלב כזה של העונה, והאם זמן ההתאוששות הממושך מהפציעה שנקבע לו אכן דרוש כרגע. "הרגע הלייקרס איבדו יתרון של 17 נקודות הפסידו את הרבע האחרון 29:14 ונוצחו על ידי דאלאס ב-15 הפרש. AD עדיין קר, וזה הזמן לומר ללברון - החופשה נגמרה, תציל את הקבוצה שלך, היא לא טובה כמו שהייתה בעונה שעברה", צייץ פרשן רשת "פוקס" סקיפ ביילס, מבקר ידוע של ג'יימס.

"כשלברון יחזור ויצטרף שוב לאימונים, נהיה חייבים לערוך שיחות בתור קבוצה. מחוץ למגרש, הכימיה שלנו נהדרת, אבל על המגרש יש עוד דברים שאנחנו צריכים לפתור", מודה דניס שרודר.

במהלך המשחק, הלייקרס ניסו טקטיקה הגנתית חדשה על לוקה דונצ'יץ'. אחרי שצלף 30 נקודות במפגש הקודם בין השתיים לפני יומיים, פרנק ווגל שלח שמירה כפולה לעבר הכוכב הסלובני כמעט בכל פעם שנגע בכדור, בניסיון לשנות את סגנון המשחק של המאבס ולגרום לשחקנים אחרים לקבל החלטות. זה עבד רק בהצלחה חלקית: דונצ'יץ' אמנם סיים עם 18 נקודות, נמוך משמעותית מהממוצע העונתי שלו, אבל חילק 13 אסיסטים והתמודד היטב עם סגנון השמירה הפחות נהוג ב-NBA.

"הם הביאו עליי שמירה כפולה, אבל אני מכיר את זה מצוין מאירופה. אני יודע איך להתמודד עם זה, ובארצות הברית המגרש יותר רחב, אז זה בכלל די קל בשבילי", אמר דונצ'יץ', שפיענח את השיטה להעניש את הלייקרס תוך כדי תנועה: במחצית הראשונה הוא היה מעורב ישירות ב-12 מהלכים שהובילו ל-10 נקודות בלבד והוסיף גם 4 איבודים, ובמחצית השנייה היה מעורב ב-10 מהלכים שהובילו ל-20 נקודות, ורשם איבוד בודד.

"לא אכפת לי בכלל ששולחים שמירה כפולה ללוקה, כי הוא מוסר כל כך טוב, והרבה פעמים זה מסתיים בדאנק או בליי אפ", אמר מאמן המאבס ריק קרלייל.

עוד בוואלה!

ניצחון נוסף לדאלאס על הלייקרס, מילווקי גברה על פילי החסרה, יוטה מעדה

לכתבה המלאה
לוקה דונצ'יץ', דאלאס מאבריקס, נשמר על ידי שחקני לוס אנג'לס לייקרס אנדרה דראמונד, דניס שרודר. Ron Jenkins, AP
קלי קלות. דונצ'יץ' מול השמירה הכפולה של הלייקרס/AP, Ron Jenkins

יאניס אנטטוקומפו ממשיך לקבע את מעמדו כשחקן היסטורי עבור הבאקס. במהלך הניצחון הגדול 94:132 הלילה על פילדלפיה, טיפס הגריק פריק למקום השני ברשימת הקלעים של מילווקי בכל הזמנים, ועקף את גלן רובינסון. יאניס שסיים עם 24 נקודות, 14 ריבאונדים ו-7 אסיסטים ב-24 דקות, הגיע ל-12,023 בקריירה, ועדיין צריך להדביק את הפער מקארים עבדול ג'באר שניצב במקום הראשון עם 14,211 נקודות.

בסיום, הופתע אנטטוקומפו לשמוע על הנתון הסטטיסטי הזה. "בגלל זה הריעו לי היום?", שאל, "רק עכשיו הבנתי. זה הישג נהדר, וחשוב לזכור שזו ריצת מרתון, לא ספרינט. זה אומר שאני חייב להמשיך לעבוד קשה, להאמין בעצמי, להמשיך לדחוף את היכולות שלי קדימה, להמשיך להיות מוקף בחברים נהדרים לקבוצה ובמאמנים מצוינים. העבודה הקשה משתלמת, אבל צריך להמשיך הלאה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully