וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן ביטון אופטימי: "זוכר איך היינו עמוק בתחתית, בלי סיכוי ובלי אמונה"

25.4.2021 / 6:36

למרות האכזבה בהפועל תל אביב מהתיקו עם בית"ר ירושלים, המגן רואה את נקודות האור: "ההישארות בידיים שלנו, הייתי קונה תרחיש כזה". בקבוצה מבינים: הבעיה החוזרת של הקבוצה נמשכת גם אחרי השינויים בינואר. ועל מה האדומים צפויים לעמוד לדין?

תקציר: הפועל תל אביב - בית"ר ירושלים 0:0/ספורט1

1. אכזבה בהפועל תל אביב אחרי ה-0:0 אמש (שבת) עם בית"ר ירושלים, בעיקר בשל העובדה שהסיפור בתחתית עוד לא נגמר מבחינתם. האדומים טענו בסיום שוב ושוב ששלטו בצורה מוחלטת בחצי הראשון, אבל עם כל הכבוד, בדקות שהם שולטים האדומים כמעט לא מכריעים משחקים - ולא בפעם הראשונה העונה. 8 ניצחונות יש להפועל תל אביב העונה - 7 מהם היו 0:1 ועוד פעם אחת 0:2 נגד מכבי פתח תקוה. אחוזי ההצלחה מאז מתיחת הפנים בסגל בחלון ינואר, עומדים על יותר מ-50%, אך מנגד, ב-15 משחקים מאז כבשה הקבוצה 13 שערים בלבד, ועם מספרים כאלה קשה לייצר סדרת ניצחונות שתסגור את הסיפור בתחתית. כמובן שמדובר בשיפור ביחס לתקופה שלפני ינואר, במהלכה האדומים כבשו שישה שערים בלבד ב-15 מחזורים - קצב כיבושים שאם היה נמשך, היה מוריד את הקבוצה ללאומית כבר מזמן.

שחקן הפועל תל אביב איאד אבו עביד. אודי ציטיאט
הפועל תל אביב יודעת: זה תיקו מאכזב. אבו עביד אתמול בסיום/אודי ציטיאט

עיקרי הדברים

  • הפועל תל אביב שוב לא ניצלה דקות של שליטה לניצחון, ושוב נראתה עייפה
  • ניר קלינגר הסביר למה הסתפק בתיקו בדקות האחרונות: "בית"ר מסוכנת מאוד"
  • למרות האכזבה, בן ביטון נשמע אופטימי: "זוכר מצוין איפה היינו כשרק הגעתי"
  • הקבוצה תעמוד לדין על הדלקת אבוקות והשלכת חפצים, אבל מחמיאה לקהל

2. ניר קלינגר התכונן היטב לבית"ר, ניסה לבודד את שחקני הכנפיים מול המגנים של בית"ר ולהשתמש בכל פעם בשחקן נוסף שינסה לייצר יתרון מספרי באגף. זה הצליח בפעולה הראשונה, אך בכל פעם שהאדומים נזקקו לפעולה שתייצר איום על השער, להגנת בית"ר היה קל לעמוד מולם. במחצית קלינגר היה מרוצה ואמר לשחקניו: "תמשיכו באותה הדרך, מהאגפים. תהיו נחושים ואגרסיביים, ועם עוד קצת ריכוז ופעולות חכמות נבקיע את השער".

העניין הוא שמהר מאוד במחצית השניה האדומים התעייפו. דן איינבינדר שסבל מווירוס במהלך השבוע, יצא מוקדם, ונראה שהעייפות במשחק השלישי של הקבוצה תוך שבוע השפיעה על שחקנים כמו שי אליאס, דני גרופר, עמנואל בואטנג, איאד אבו עביד ולידור כהן. באיזשהו שלב, כשהמומנטום השתנה והעייפות נתנה את אותותיה, נראה היה שניר קלינגר כבר מסתפק בתיקו. בסיום הוא אמר: "כשיש על המגרש את ינקוביץ', עטר, ורד ומיכאל אוחנה, זאת סכנה ממשית בכל רגע".

מאמן הפועל תל אביב ניר קלינגר עם שחקן הקבוצה רז שטיין. אודי ציטיאט
העייפות ניכרה היטב במחצית השנייה. קלינגר/אודי ציטיאט

3. למרות התיקו המאכזב, בן ביטון נשמע אופטימי בסיום, גם בזכות ההופעה של הקהל, אבל לא רק. "הקהל נתן הצגה, חבל שלא הצלחנו לנצח ולגרום לו אושר", אמר. "יש לנו מלחמת עולם במשחקים הקרובים כדי להבטיח את המטרה ולהישאר בליגה. הייתה חסרה לנו עוד קצת חדות בפעולה האחרונה, אבל נסתכל על הדברים החיוביים ונמשיך הלאה. אני תמיד זוכר שכשבאתי לפה והמצב היה גרוע, אם היו אומרים לי שנהיה במצב כמו היום, הייתי קונה את זה ביותר משתי ידיים. הכל עניין של איך מסתכלים על זה. היינו בתחתית בלי סיכוי, בלי אמונה של אנשים מסביב ועכשיו אנחנו במצב טוב והדברים בידיים שלנו. אוי ואבוי אם זה היה הפוך".

אורי מגבו שחקן בית"ר ירושלים מול בן ביטון שחקן הפועל תל אביב. אודי ציטיאט
זוכר היטב את המצב של הקבוצה לפני מהפכת ינואר. בן ביטון מול אורי מגבו/אודי ציטיאט

4. 8,223 צופים היו אתמול בבלומפילד, 7,000 מתוכם אדומים וקצת יותר מ-1,200 צהובים-שחורים, אבל האווירה החזירה את הכדורגל לחיים. קהלים משני הצדדים, אבוקות, השלכת חפצים (שני סעיפים שבגינם האדומים יעמדו לדין במהלך השבוע), הקנטות, אפילו הבוז והקללות לדגני ואיינבינדר מכל צד חיברו את היריבות בין המועדונים למשחק הזה. זה לא אידיאלי עבור הכדורגל הישראלי שקבוצות כמו הפועל תל אביב ובית"ר מנסות להבטיח את מקומן בליגה, אך בסיטואציה שנוצרה במועדונים בשנים האחרונות מאבק אליפות לא ריאלי ודווקא הקרבות הללו בתחתית, עם המטען ההיסטורי והאיבה ההדדית, מספקות את הצבע והעניין שנדרש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully