וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי חיפה אופטימית: פלאניץ' ערך אימון מלא ועשוי להיות כשיר לבאר שבע

22.4.2021 / 14:43

הבלם מתאושש בקצב משביע רצון מהפציעה. מחמאות לעוואד שצפוי לפתוח גם בבאר שבע. טואטחה וחבשי מאוכזבים ממעמדם, לביא ורודריגס יצטרכו להיזהר מצהוב בטרנר

תקציר: מכבי חיפה - הפועל עפולה 1:4/ספורט1

1. לפני המשחק אתמול (חמישי) מול הפועל עפולה, במכבי חיפה סימנו את המשחק ככזה שיכול מצד אחד להמשיך את המומנטום החיובי, אך מנגד עלול להכניס את הקבוצה לכדור שלג שלילי במקרה של מעידה. "היה חשוב לנו לעבור את המשחק בשלום ולהמשיך ביכולת טובה", הודה אחד השחקנים אחרי שריקת הסיום, כשלוח התוצאות מראה על 1:4 קליל. "לא היה חשש מהמשחק אבל הייתה דריכות שהתבטאה גם ביכולת על הדשא".

בצוות המקצועי שיבחו את הגישה של השחקנים מול היריבה מהלאומית: "הם הראו שהם מגיעים באותה מידת מחויבות", אמר גורם בקבוצה, "דיברנו כל הימים האחרונים על זה שצריך לעלות בנחישות ולהרוויח הרבה כדורים מלחץ וזה מה שעשינו במשחק".

שחקני מכבי חיפה. מאור אלקסלסי
בשיא המומנטום. מכבי חיפה חוגגת/מאור אלקסלסי

2. מי שזכה למירב המחמאות, על הגישה ועל היכולת, היה מוחמד עוואד שכבש צמד. מאז שחזר מפולין, עוואד לא הפך לבורג מרכזי וב-0:3 על מ.ס. אשדוד הוא אפילו לא התחמם. הוא היה מאוכזב ממעמדו, אבל במועדון ציינו שדווקא אחרי אותו משחק באצטדיון הי"א, הוא סיפק את אחד מאימוניו הטובים ביותר מאז שהגיע לקבוצה גם המאמן ברק בכר ציין את העובדה הזוו וסיפר שהחלוץ למרות האכזבה משקיע את כולו באימונים והוא ראוי לכבוש.

עוואד צפוי לפתוח מול הפועל באר שבע ביום שני בליגה וגורם בקבוצה אמר: "הוא קיבל הזדמנות ולקח אותה בעיקר בזכות טירוף. כולם יודעים מה הוא שווה וחשוב שיהיה לנו שלושה חלוצים ברמה גבוהה".

רק לפני כשלושה חודשים דיברו בחיפה על העובדה שלא ייתכן שהקבוצה נמצאת בלי חלוץ משפיע כשניקיטה רוקאביצה נעדר. מאז האוסטרלי פספס לא מעט משחקים בגלל קורונה ופציעות, אבל גודסוויי דוניו נכנס לעניינים היטב וכעת גם עוואד הוכיח שהוא מחליף ראוי למלך השערים. רוקאביציה אגב, נראה מעט כבוי כשנכנס אתמול כמחליף, בעיני גורמים בקבוצה. "ברק הוכיח לכולנו שכל אחד יכול לפתוח בהרכב וכל אחד יכול לשבת על הספסל", אמר שחקן בקבוצה, "רואים את זה באימונים - שכולם מתאמנים בעוצמה גבוהה".

דוניו ינסה לחזור לאימונים מלאים עד למשחק נגד באר שבע ובקבוצה יש אופטימיות זהירה לגבי הכללתו בסגל. בוגדן פלאניץ' שלא היה בסגל אתמול, ערך אימון מלא ועשוי להיות כשיר. בכר כבר הכריז שהבלם יהיה כשיר ליום שני, אך זה ייקבע רק לאחר שהשחקן יבהיר איך הוא מרגיש אחרי אימון מלא שיערוך. בחיפה מבינים שפציעת ברך יכולה להיות מתעתעת ורק אם השחקן ירגיש שהוא לא מסכן את עצמו הוא יהיה בסגל. בחיפה שיבחו את רמי גרשון שזכה למחווה מהקהל שידע איתו עליות ומורדות לאורך השנים האחרונות.

שחקני מכבי חיפה ניקיטה רוקאביציה, טאלב טואטחה, חוסה רודריגס, נטע לביא. מאור אלקסלסי
יצא מהרוטציה. טואטחה אתמול/מאור אלקסלסי

3. מי שלא שיחק אתמול ואף לא התחמם הוא המגן טאלב טואטחה. המגן שהגיע בקול תרועה רמה והיה אמור לתפוס במהרה מקום בהרכב, ראה איך סאן מנחם מעלה את הרמה שלו והתאכזב מאוד ממעמדו. בחיפה הרגישו שהמגן מתרגם את האכזבה למעשים ואחרי שלא נשאר לארוחת גיבוש במתחם האימונים, חשו שהוא ממשיך בדעיכה.

אתמול כשבכר החליט לתת למנחם לנוח, הוא הכניס דווקא את ארנסט מאבוקה והסיט את רז מאיר לעמדת המגן השמאלי. טואטחה יערוך בסוף העונה שיחה עם בכר וההנהלה כדי להבין את מעמדו לקראת העונה הבאה. מי שעוד נותר מחוץ לעניינים בשל הגישה הלא טובה לתחושת בכר והצוות המקצועי הוא עאיד חבשי שגם אתמול לא שותף והפך לבלם הרביעי בהיררכיה.

ברק בכר מאמן מכבי חיפה. מאור אלקסלסי
"ברק רוצה בכל המשחקים סגל מלא ולא רק מול מכבי תל אביב"/מאור אלקסלסי

4. צ'ארון שרי ודולב חזיזה ספגו אתמול כרטיסים צהובים, מה שאומר הם יהיו מורחקים באופן אוטומטי מהמשחק נגד מכבי פתח תקוה, אבל יוכלו לשוב למשחק העונה מול מכבי תל אביב. לטע לביא וחוסה רודריגס לעומתם, עדיין עם שמונה צהובים וספיגה נגד הפועל באר שבע ביום שני, תוביל להרחקה מהמשחק נגד הצהובים.

ברק בכר הבהיר בסיום ששום צהוב לא היה מתוכנן ושלא העביר או יעביר הוראה לקבל כרטיס בכוונה. "ברק רוצה בכל המשחקים סגל מלא ולא רק מול מכבי תל אביב", אמרו בקבוצה, "אסור לתכנן כאלה דברים כי בכל משחק אנחנו רוצים שלוש נקודות והיעדרויות יכולות להשפיע".

שחקן מכבי חיפה מוחמד עוואד. מאור אלקסלסי
הרוויח את מקומו. עוואד/מאור אלקסלסי

5. הניצחון אמש קבע שמכבי חיפה תפגוש את היריבה הגדולה שלה פעמיים בתוך 72 שעות - הראשונה בליגה והשנייה בחצי גמר הגביע. "אבוי למי שיחשוב מעכשיו על מכבי תל אביב ועל השבוע ההוא", אמר שחקן בקבוצה, "כדי להגיע לשבוע הזה בעניינים ולהכריע לטובתנו, אנחנו חייבים שש נקודות משני המשחקים הקרובים. זה הדבר הכי חשוב עכשיו".

  • עוד באותו נושא:
  • מכבי חיפה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully