וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התשיעית בתמונות: סיפור האליפות של באיירן מינכן

זה נפתח בצורה מטורפת, קרטע קצת באמצע, אבל בסופו של דבר עונה היסטורית של לבנדובסקי והמון אופי סידרו לבווארים אליפות נוספת

תקציר: חגיגה גרמנית, המחזור ה-32/ספורט 2

עוד בטרם עלו שחקניה למשחק מול בורוסיה מנשנגלדבאך (0:6 מוחץ לבווארים), הבטיחה הערב (שבת) באיירן מינכן אליפות תשיעית ברציפות וה-31 בסך הכול בזכות הפסדה של ר.ב. לייפציג 3:2 לדורטומונד. הקבוצה של האנזי פליק שזכתה בעונה שעברה בארבעה תארים, כולל גביע העולם לקבוצות, איבדה את התואר אלופת אירופה לאחר שהודחה על ידי פריז סן ז'רמן ברבע הגמר, ובגביע הגרמני הופתעה על ידי קיל הולשטיין, אך בליגה שלטו הבווארים כמעט מתחילת העונה, וכאמור הבטיחו את הבכורה בבונדסליגה עם עונת שיא של כוכבה רוברט לבנדובסקי.

מחזור 1, 18.9, 0:8 על שאלקה

לוח התוצאות מהמשחק בין באיירן מינכן לבין שאלקה, 0:8. Matthias Schrader, AP
לוח התוצאות מהמשחק בין באיירן מינכן לבין שאלקה, 0:8/AP, Matthias Schrader

באיירן מינכן פתחה את העונה כמו שסיימה את הקודמת בטורניר הגמר של ליגת האלופות. האלופה דרסה אז 0:8 את שאלקה, שעדיין לא היה ברור עד כמה היא גרועה. סרג' גנאברי כבש שלושער, לאון גורצקה, רוברט לבנדובסקי, תומאס מולר, לירוי סאנה וילד אנונימי ולא מוכר עדיין בשם ג'מאל מוסיאלה השלים בדקה ה-81.

עוד בוואלה! ספורט

דורטמונד ניצחה את לייפציג 2:3 והכתירה את באיירן מינכן לאלופה

לכתבה המלאה

מחזור 3, 4.10, 3:4 על הרטה

רוברט לבנדובסקי חלוץ באיירן מינכן. רויטרס
רוברט לבנדובסקי חלוץ באיירן מינכן/רויטרס

אחד המשחקים הכי קשים שהיו לבאיירן מינכן העונה. הרטה ברלין פתחה את העונה עם שאיפות גדולות לאור הסגל המעניין שבנתה בקיץ והגיעה מלאת ביטחון כשהיא מצליחה לחזור מ-2:0 ל-2:2 ואחר כך ל-3:3. בסופו של דבר רוברט לבנדובסקי כבש מהנקודה הלבנה בדקה ה-93 וסידר לבאיירן 3:4 עם רביעייה אדירה.

מחזור 7, 7.11, 2:3 בדורטמונד

רוברט לבנדובסקי חלוץ באיירן מינכן עם ארלינג הולאנד שחקן בורוסיה דורטמונד. GettyImages
רוברט לבנדובסקי חלוץ באיירן מינכן עם ארלינג הולאנד שחקן בורוסיה דורטמונד/GettyImages

במפגש הראשון עם בורוסיה דורטמונד, שאז עדיין נראתה כמו מי שמסוגלת ללכת רחוק העונה, הצליחה באיירן מינכן לחזור מפיגור בזכות שערים של דייויד אלאבה (45), רוברט לבנדובסקי (48) ולירוי סאנה (80). ארלינג הולאנד עוד צימק ל-3:2 בדקה ה-83, אבל לא יותר מזה מבחינת דורטמונד. באותו משחק יוזואה קימיש נפצע ולאחר מכן נעדר לכמה שבועות.

מחזור 13, 19.12, 1:2 בלברקוזן

רוברט לבנדובסקי שחקן באיירן מינכן. DeFodi Images, GettyImages
רוברט לבנדובסקי שחקן באיירן מינכן/GettyImages, DeFodi Images

בשל פתיחת העונה המאוחרת, בבונדסליגה יצאו העונה לפגרת החורף כבר אחרי המחזור ה-13. באיירן מינכן הגיעה אליו מהמקום השני כשבאייר לברקוזן הלוהטת מובילה את הטבלה. פטריק שיק העלה את לברקוזן המארחת ליתרון עם שער ענק בדקה ה-14, אבל רוברט לבנדובסקי כמובן איזן בדקה ה-43 והשלים מהפך על הבאזר בדקה ה-93 בדרך ל-1:2 ועלייה אל הפסגה.

מחזור 15, 8.1, הפסד 3:2 למנשנגלדבאך

תומאס מולר שחקן באיירן מינכן מול בורוסיה מנשנגלדבאך. Lars Baron, GettyImages
תומאס מולר שחקן באיירן מינכן מול בורוסיה מנשנגלדבאך/GettyImages, Lars Baron

כמו בכל אחת משלוש השנים שקדמו לכך, גם העונה באיירן מינכן הפסידה לבורוסיה מנשנגלדבאך. הפעם זה קרה בבורוסיה פארק ודווקא אחרי שהאורחת עלתה ליתרון 0:2 בזכות שערים של רוברט לבנדובסקי (20 בפנדל) ולאון גורצקה בדקה ה-26. אבל צמד של יונאס הופמן (35 ו-45) ושער נוסף של פלוריאן נויהאוס (49) קבעו מהפך מפתיע.

מחזור 21, 15.2, 3:3 ביתי מול ארמיניה בילפלד

מנואל נוייר שוער באיירן מינכן. Adam Pretty, GettyImages
מנואל נוייר שוער באיירן מינכן/GettyImages, Adam Pretty

אחת ההפתעות הגדולות של העונה. באיירן לא הצליחה לנצח בבית את הקבוצה הצנועה בליגה. הקבוצה של האנזי פליק, שהגיעה אל המשחק מיד אחרי הזכייה באליפות העולם לקבוצות, חזרה ממזג אוויר חמים היישר אל שלג כבד במינכן ונקלעה לפיגור 2:0 ולאחר מכן 3:1, אבל לבנדובסקי (48), טוליסו (57) ודייויס (69) השאירו לפחות נקודה בבית.

מחזור 24, 6.3, 2:4 נגד דורטמונד

קורנטן טוליסו שחקן באיירן מינכן מול ג'וד בלינגהאם שחקן בורוסיה דורטמונד. Martin Meissner, AP
קורנטן טוליסו שחקן באיירן מינכן מול ג'וד בלינגהאם שחקן בורוסיה דורטמונד/AP, Martin Meissner

המשחק השני של באיירן מינכן מול בורוסיה דורטמונד נפתח בצורה הכי רעה שיכולה להיות מבחינת אלופת אירופה. ארלינג הולאנד כבש צמד כבר בדקה התשיעית והוביל את האורחת באליאנץ ארנה ל-0:2. אלא שאז התעוררה המפלצת בצד השני. רוברט לבנדובסקי ענה עם שלושער (26, 44 בפנדל ו-90) ולאון גורצקה השלים ובאיירן ניצחה 2:4.

מחזור 27, 3.4, 0:1 בלייפציג

מנואל נוייר שוער באיירן מינכן עם יוזואה קימיש. Alexander Hassenstein, GettyImages
מנואל נוייר שוער באיירן מינכן עם יוזואה קימיש/GettyImages, Alexander Hassenstein

המשחק שסגר סופית את סיפור האליפות והגדיל את הפער בפסגה לשבע נקודות. שער של לאון גורצקה בדקה ה-38 אחרי בישול של תומאס סידר לבאיירן מינכן 0:1 מול ר.ב. לייפציג. באיירן נעלמה במחצית השנייה, אבל יכולת מצוינת של מנואל נוייר סידרה לה את הניצחון גם תחת הלחץ של המארחת.

זה לא עבד

האנזי פליק מאמן באיירן מינכן עם חסן סליהאמידז'יץ' המנהל המקצועי. Martin Rose, GettyImages
האנזי פליק מאמן באיירן מינכן עם חסן סליהאמידז'יץ' המנהל המקצועי/GettyImages, Martin Rose

האנזי פליק הוביל את באיירן מינכן לזכייה בליגת האלופות ולהיות הקבוצה הטובה באירופה ב-2019/20. בקיץ הקבוצה איבדה את פיליפה קוטיניו, איבן פרישיץ', טיאגו אלקנטרה, אלברו אודריוסולה ושחקנים נוספים ולא הצליחה להביא תחליפים הולמים, כך לפחות לדעתו של המאמן שאף הודה כי הסגל נחלש בהשוואה לעונה שעברה. מי שמוביל את מדיניות הרכש במועדון הוא המנהל המקצועי חסן סליהאמידז'יץ', שכנראה לא אהב את הביקורת הלא מרומזת של פליק כלפיו. המאמן גם התפרץ נגד המנהל המקצועי באחד המקרים ובין השניים היו עימותים רבים. זה הוביל בסופו של דבר להודעה של פליק על התפטרות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully