וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חצי גמר הגביע: הפועל תל אביב - בית"ר תל אביב בת ים, מכבי חיפה/עפולה - מכבי תל אביב

הסינדרלה של הגביע תנסה להפתיע גם את הפועל תל אביב. אם תעבור את עפולה, הקבוצה של בכר תפגוש את האלופה לקלאסיקו לוהט נוסף. חצאי הגמר ייערכו בבלומפילד ב-11-12 במאי. הגמר ב-30 במאי

הגרלת חצי גמר גביע המדינה 2021/צילום: ניב אהרונסון, עריכת וידאו: ירדנה פוקס עבודי

הפועל תל אביב נגד בית"ר תל אביב בת ים ומכבי חיפה או הפועל עפולה נגד מכבי תל אביב. אלו הם שני המשחקים שסיפקה הגרלת חצי גמר הגביע שנערכה היום (חמישי) במשרדי ההתאחדות. אחרי שהדהימה את סכנין ברבע הגמר עם 0:4 מוחץ, נציגת הלאומית תנסה להפתיע גם את הפועל תל אביב שהתקשתה מול כפר שלם בסיבוב הקודם. מכבי חיפה, שתפגוש הערב את הפועל עפולה ברבע הגמר האחרון, תנסה להשיג כרטיס לחצי הגמר ולסדר לעצמה מפגש ענק נוסף מול האלופה, מפגש שעשוי להוות את הקלאסיקו החמישי העונה בין שתי היריבות הגדולות והקבוצות הכי חזקות שיש לכדורגל הישראלי להציע. אגב, אם מכבי חיפה אכן עולה, היא תשחק פעמיים בבלומפילד באותו שבוע: משחק העונה ואחרי כמה ימים חצי הגמר. חצאי הגמר ייערכו בבלומפילד ב-11-12 במאי. הגמר ייערך ב-30 במאי.

חצי גמר גביע המדינה. ניב אהרונסון
שני קלאסיקו בתוך שבוע?/ניב אהרונסון

מכבי חיפה/הפועל עפולה - מכבי תל אביב

* אם מכבי חיפה תעלה, זו תהיה הפעם השישית ששתי הקבוצות נפגשות בחצי גמר הגביע, ובכל המקרים הקודמים מכבי תל אביב התקדמה לגמר.

* חצי הגמר המפורסם מכולם היה ב-1983, אז אחרי 4:4 דרמטי ב-120 דקות ניצחו הצהובים 4:5 בפנדלים באצטדיון רמת גן. חצי הגמר האחרון היה בבלומפילד ב-1996, ובו הצהובים ניצחו 1:2 עם התקרית הבלתי נשכחת בה איל ברקוביץ' אחז באשכיו של איציק זוהר והורחק.

* סך הכול היו 17 משחקי גביע בין הקבוצות, כשמכבי תל אביב מובילה 7:9 בניצחונות ועוד אחד הסתיים בתיקו (הגמר הראשון מבין שניים ב-1962).

* מכבי חיפה לא הגיעה לגמר מאז הזכייה האחרונה ב-2016, אז ניצחה 0:1 בטדי את מכבי תל אביב, שהגמר האחרון שלה היה ב-2017 וגם הוא הסתיים בהפסד.הישג השיא של הפועל עפולה הוא חצי הגמר לפני שש שנים, אז הובסה 7:0 בידי הפועל באר שבע.

עוד בוואלה!

בית"ר תל אביב בת ים היממה את בני סכנין עם 0:4 בחוץ ועלתה לחצי הגמר

לכתבה המלאה
שחקני בית"ר תל אביב בת ים חוגגים עם פארפה גיאגון. אודי ציטיאט
יהממו גם את הפועל תל אביב? שחקני בית"ר תל אביב בת ים/אודי ציטיאט

הפועל תל אביב - בית"ר תל אביב בת ים

* שחזור חצי הגמר מ-2008, אז בית"ר הייתה מאוחדת עם שמשון תל אביב ושיחקה בליגה הארצית (השלישית), אבל בכל זאת נתנה פייט לאדומים שניצחו 8:9 בפנדלים אחרי 1:1 ב-120 דקות.

* אז, אגב, בית"ר הדיחה בדרך לחצי הגמר שלוש קבוצות מליגת העל: מכבי תל אביב, הפועל פתח תקוה ועירוני קרית שמונה. הפעם היא עברה את קרית שמונה ובני סכנין.

* סך הכול היו שמונה מפגשי גביע בין השתיים מאז קום המדינה, כשהפועל תל אביב ניצחה בשבעה מהם ועוד אחד (משחק ראשון מבין שניים ברבע הגמר ב-1988) הסתיים בתיקו.

* הפועל תל אביב מחפשת גמר ראשון מאז הזכייה האחרונה ב-2012, בעוד בית"ר תל אביב לא הייתה שם מאז 1977.

המאמן ניר קלינגר התייחס להגרלה ואמר: "יומיים לפני משחק כל כך חשוב בליגה, אנחנו פחות מתעסקים בגביע. כשנגיע לשבוע של הגביע נדע איך להתכונן. אם בכל זאת אומר מילה על היריבה, ראינו את המשחק שלהם מול סכנין ומדובר בקבוצה יוצאת מן הכלל. מבחינתנו מדובר בהתמודדות מול קבוצה ברמה של ליגת העל לכל דבר ועניין. כרגע, כל כולנו מרוכזים במשחק במוצאי שבת מול בית"ר ירושלים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully