וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חייל בודד בצבא האמת: תופעת אורי מגבו יכולה לשמש דוגמה בליגת העל

עודכן לאחרונה: 20.4.2021 / 11:46

אורי מגבו זאת תופעה, בבית"ר ירושלים ובכדורגל הישראלי. הוא עבר בכל הצמתים החשוכים של הכדורגל, עבד בלילות בסופרמרקט להשלים הכנסה, חווה את כל הקשיים, בגיל 33 מקבל מעט הכרה, אבל נותן את כולו ויודע להעריך כל רגע אושר. אם יש מגיע בכדורגל

תקציר: בית"ר ירושלים - בני יהודה 2:2/ספורט1

כשאורי מגבו סיים לחגוג עם אוהדי בית"ר ירושלים את שער השוויון הדרמטי מול בני יהודה, הוא זרק את החולצה לקהל בהתלהבות, אבל שנייה לאחר מכן איש המשק מאיר הרוש צעק לו: "אמרתי לכם לא לזרוק חולצות? אתם תשלמו על זה, לא מעניין אותי". מגבו, שאין לו הרבה רגעים כאלה לחגוג, ענה לו: "מה מאיר, תן לחגוג, עד שיש רגע כזה?" - והמשיך להתחבק עם השחקנים, שאמרו לו בחיוך: "אם יחייבו אותך, חולצה עלינו".

אורי מגבו אחראי למרבית הרגעים הבודדים בהם הרשו לעצמם אוהדי בית"ר לשמוח בעונה כה חשוכה. הוא לא המגן האולטימטיבי אך העובדה שמביא לב ונשמה בכל דקה על המגרש גורמת להם להתחבר אליו ולכל שער שהוא לוקח בו חלק. הוא כבר הפך לתופעת רשת המכונה "צבא האמת של אורי מגבו", סאטירת רשת שאיכשהו גם הבעלים משה חוגג, השחקנים וגם מגבו עצמו אימצו ומצדיעים אחרי כל שער שקשור אליו.

שחקן בית"ר ירושלים אורי מגבו. דני מרון
מנצל כל הזדמנות לחגוג. מגבו/דני מרון
שחקן בית"ר ירושלים אורי מגבו. דני מרון
"החולצה עלינו". שחקני בית"ר מפרגנים/דני מרון

האמת היא שאם יש מגיע בכדורגל, זה לשחקנים שעברו דרך כמו מגבו. הוא גדל במכבי יפו והספיק להתדרדר למקומות הכי זניחים של הכדורגל הישראלי. כשהיה שחקן צעיר בבני יפו בליגה ב', הוריו עזבו את הארץ. הוא נותר חייל בודד ששכר דירה לבד ונאלץ לעבוד כל הלילה בסופרמרקט בפלורנטין , מ-11 עד 7 בבוקר, ולאחר מכן ללכת לצבא. תוך כדי הוא ניסה לשמור על שגרת אימונים ולהילחם על ההזדמנות לעשות קריירה, והאמין שזה יכול לקרות.

הוא הספיק להכיר את ליגה ב' בא.ס רמת אליהו, בני יפו, בראשון לציון בליגה השלישית. מ.ס אשדוד הייתה התחנה הראשונה בליגת העל אך לאחר מכן חזר ללאומית, להכח עמידר, אשקלון, שם פרוספר אזגי ואנשיו דאגו לקחת לו את מפתחות הרכב במהלך האימון כי רצו לקצץ והוא נשאר מחוץ לאיצטדיון מחכה לטרמפ.

השדרוג שלו חזרה לליגת העל התחיל בלאומית בבית"ר ת"א רמלה, שם אימנו אותו סלובודאן דראפיץ' ושי ברדה. השניים משכו אותו לבית"ר בליגת העל, אחרי ששיחק אצלם לא מעט משחקים כחלוץ. הוא נדד בדרך גם במכבי פתח תקוה וקרית שמונה, עבר בצפון פציעות והקריירה החלה לדשדש, עד שקיבל לפני שנתיים טלפון מיוסי בניון לבוא ולהתמודד על עמדת המגן בבית"ר והיום סוף סוף מקבל הכרה רחבה.

עוד בוואלה!

יוסי מזרחי: "אלילת המזל הייתה איתנו". יוסי אבוקסיס: "הם הצליחו להשוות מכלום"

לכתבה המלאה
שחקני בית"ר ירושלים חוגגים עם אורי מגבו. דני מרון
אם יש מגיע בכדורגל. מגבו/דני מרון
שחקן בית"ר ירושלים אורי מגבו. דני מרון
גם בשנה הבאה הוא יהיה מגן מחליף/דני מרון

אגב, זה לא מקרי שהוא מבקיע שערי הכרעה בדקות הסיום, כשברובם הוא גם נכנס כמחליף. כשהוא נכנס הוא מצטרף לטירוף שבו כולם עוזרים להתקפה. גם אתמול יוסי מזרחי צעק לו בדקות האחרונות: "לך שמאלה, אתה לא חלוץ". אבל כשכל ההרכב היה רק שחקני התקפה, כולם עולים כדי להציל את המולדת. אפילו בהופעת בכורה שלו במכבי פתח תקוה ב-2017, הוא נכנס בדקה ה-89 נגד הפועל באר שבע ב-0:1 לחניכים של ברק בכר דאז, והשווה בזמן הפציעות.

מגבו מעולם לא היה מגן שמאלי ראשון ויודע שגם אם יישאר בעונה הבאה המעמד שלו ברור: הוא אמור להוות גיבוי למגן השמאלי, אך איכשהו תמיד הוא מסיים עם מספר משחקים כמעט זהה. אחרי כל כך הרבה שנים שזה קורה, זה ממש לא מקרי - כאשר שחקן מביא איתו את כל מה שיש לו, קורים דברים טובים והוא זוכה להערכה, לא משנה מהי רמת הכישרון שלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully