וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'וליאן אדלמן - עשרת הרגעים הגדולים

ערן שיצר

עודכן לאחרונה: 20.4.2021 / 1:01

ההתחלה כנגד כל הסיכויים, המשחק שבו עשה הכול מהכול וכמובן - MVP הסופרבול. ערן שיצר, בוסטוני מ-1989, בוחר את עשרת הרגעים הגדולים של ג'וליאן אדלמן, שהודיע בשבוע שעבר על פרישה

ג'וליאן אדלמן פוטבול סופרבול 2019 ניו אינגלנד פטריוטס. AP
אחראי להרבה רגעים יפים. אדלמן/AP

בשבוע שעבר החליט ג'וליאן אדלמן שהברכיים כבר לא יכולות לעמוד במעמסה של ה-NFL ותלה את הקסדה. כאוהד נלהב של הספורט הבוסטוני למעלה מ-30 שנה (הרומן החל כשעברתי לעיר ב-1989) בכלל ושל הפטריוטס ואדלמן בפרט, בחרתי את עשרת הרגעים הגדולים לעוד אחת מהאגדות של המועדון.

10. ההתחלה

הרגע המכונן הראשון בקריירה המקצועית הגיע ב-13.9.2009 משחק קדם עונה מול פילדלפיה וגם משחק החזרה של טום בריידי מפציעה שהשביתה אותו לעונת 2008. ג'ולס לא רק תפס את המסירה הראשונה של בריידי במשחק, אלא גם החזיר בעיטת הרחקה 75 יארד לט"ד, מה שהביא את בליצ'ק לשאול בצורה מאד בליצ'יקית את ווס וולקר, הרסיבר המצויין של הפאטס באותה תקופה, האם הוא יודע מי שיחק בסיס ראשון ביאנקיז לפני לו גריג, רמז לכך שנמצא לו מחליף. מאוחר יותר הרמיזה הזאת התבררה כנכונה.

עוד בוואלה!

פוטבול: ג'וליאן אדלמן הודיע על פרישה בגיל 34: "החלטה קשה אך נכונה"

לכתבה המלאה

9. ההחזרה מול מיאמי

לפני שהרוויח את מקומו כתופס המוביל, ג'ולס היה מחזיר הבעיטות הראשי של הקבוצה. בשבוע 17 של עונת 2011, מול מיאמי, הוא תפס את בעיטת ההרחקה על קו ה-6 יארדים, ניער שני תקלים, דילג מעל השלישי ורץ עד לאנדזון בלי נפש חיה בסביבה - סה"כ 94 יארדים, שיא מועדון. בכל הקריירה החזיר אדלמן 4 בעיטות לטאצ'דאון ושבר את שיא המועדון של טרוי בראון (קצת רחוק מה-19 של דווין הסטר...)

8. ג'ולס משחק הגנה

לעונת 2011 הגיעו הפאטס עם הגנה חדירה ומחסור במיוחד במגנים אחוריים. בליצ'יק, שידוע ביכולת להוציא את המקסימום משחקניו, הציב את אדלמן כמגן פינה (כפי שעשה מספר פעמים בעבר עם טרוי בראון). בגמר ה-AFC מול בולטימור הוא שיחק בשני צידי המגרש, כולל 27 סנאפס בהגנה בשמירה על אנקואן בולדין הקשוח. הפאטס ניצחו 20:23 ועלו לסופרבול הראשון שלו (והפסד צורם לג'יאנטס). דרך אגב, ג'ולס לא היה הרסיבר היחיד שהומר לקורנר במשחק, גם מת'יו סלייטר תפקד כשחקן הגנה.

7. הפציעה של וולקר מול יוסטון

שחקן ניו אינגלנד פטריוטס ווס וולקר לאחר שנפצע מול יוסטון טקסאנס. Nancy Lane, GettyImages
וולקר אחרי הפציעה מול יוסטון/GettyImages, Nancy Lane

באופן אירוני ועצוב, הפציעה של ווס וולקר מול יוסטון הביאה לקדמת הבמה את היכולות של אדלמן. וולקר היה בורג מרכזי בהצלחה של הקבוצה מ-2007 עד לעזיבתו לדנבר ב-2013, והוביל את הליגה עם 123 תפיסות. במשחק האחרון של עונת 2009 מול יוסטון, וולקר קרע את הרצועות ברבע הראשון. ג'ולס נכנס כמחליף וסיים את המשחק עם 10 תפיסות ל-103 יארדים. הפאטס אמנם הפסידו במשחק וגם בשבוע אחר כך בפלייאוף מול הרייבנס, אבל המשחק סימן את הפוטנציאל הטמון בתופס המוכשר.

6. הכול מהכול

18 בנובמבר 2012, הקולטס עם אנדרו לאק הגיעו למשחק בפוקסבורו. למרות עונה מלאה בפציעות, ג'ולס עשה הכול מהכול על המגרש - 2 החזרות כדור ל-117 יארדים, כולל טאצ'דאון, ריצה ל-47 יארדים, 5 תפיסות ל-58 יארדים וטאצ'דאון. והדובדבן שבקצפת - גרימת פאמבל בבעיטת החזרה.

5. גמר ה-AFC מול הצ'יפס

חילופי דורות? בואו נמתין עם זה עוד שנה. ב-2018 הגיעו הפאטס למשחק קשה מאד במיזורי עם מי שאמור לרשת את בריידי ברשימת הגדולים, פטריק מהומס. המשחק לא אכזב ונכנס לפנתאון של הפוטבול עם תצוגה מרשימה של שתי הקבוצות ויתרון שהחליף צדדים 3 פעמים ב-3 הדקות האחרונות, עד לשוויון 31 בסיום הזמן החוקי. ברגע האמת בריידי פנה למי שהוא סומך עליו בעיניים עצומות, ובתוספת הזמן תפס אדלמן שני כדורים ב-3rd and 9 ו-3rd and 10, שהמשיכו את הדרייב עד לניצחון 31:37, כרטיס נוסף לסופרבול ואליפות שלישית.

4. התפיסה האלמותית מול אטלנטה

אחרי 3 תפיסות לא הגיוניות, שעלו בשתי אליפויות, הגיעה התפיסה האלמותית של אדלמן בסופרבול הכי מוזר אי פעם. לקראת סוף הרבע הרביעי, כשהתוצאה 20:28 לפאלקונס, ניו אינגלנד חייבת טאצ'דאון כדי להשוות. בריידי זרק כדור לא מדויק שנהדף על ידי הבזים, התעופף באוויר ומשום מקום הגיע אדלמן, ובין הרגליים של שני מגינים הצליח לתפוס את הכדור סנטימטר אחד לפני שהוא נוגע ברצפה. הדרייב המשיך והפאטס השוו והשלימו את אחד הקאמבקים הגדולים בהיסטוריה של הספורט המקצועני.

3. סופרבול מול הראמס

הסופרבול של 2018 ייזכר בעיקר כמלחמת מוחות בין שני המאמנים הטובים בליגה, שהוכרע בסוף לטובת בליצ'יק ובתוצאה הנמוכה בהיסטוריה של הסופרבולים (3:13). על המגרש קיבלנו תצוגת יחיד נדירה של אדלמן, שמצא את עצמו פנוי פעם אחר פעם לעשר תפיסות ל-141 יארד. ב-sights and sounds של המשחק אפשר לשמוע את אדלמן אומר לבריידי "הם לא מסוגלים לשמור עליי". ההופעה בסופרבול הרביעי שלו זיכתה את ג'ולס ב-Super Bowl MVP, 13 שנה לאחר שתופס אחר של הפאטס, דיון בראנץ', זכה גם הוא בתואר.

ולמה זה רק במקום השלישי? כי השניים הבאים הם לא פחות מופלאים.

2. האליפות מול סיאטל

לטעמי, משחקו הגדול ביותר של בריידי משולב עם תצוגה יוצאת דופן של ג'ולס וגרונק, שכמעט הסתיים בעוד מפח נפש. הסיהוקס הציגו את ההגנה האימתנית ביותר של דורנו עם ה-legion of boom (כולל דריסה של דנבר עם פייטון מאנינג בגמר של השנה הקודמת). סיאטל כבר הובילה 14:24 ברבע האחרון, ריצ'רד שרמן כבר חגג על הקווים והכול נראה גמור. ואז הגיעו שני דרייבים בלתי נשכחים, שכללו מסירה ב-3rd and 14 לאדלמן שתפס, נחבט בראש (יש מצב לזעזוע מוח), נפל והמשיך לרוץ. הדרייב הזה הסתיים בטאצ'דאון של דני אמנדולה. הדרייב הבא כבר הסתיים בטאצ'דאון של ג'ולס, ונתן לפאטס את ההובלה והאליפות (ותודה למלקולם באטלר). אדלמן סיים את המשחק עם 9 תפיסות ל-109 יארדים ועוד ריצה ל-7 יארדים.

1. מסירת הטאצ'דאון לאמנדולה

משעשע שהרגע הגדול בקריירה של רסיבר הוא דווקא מסירה, אבל זו מסירה שסמלה את תחילת המרוץ ל-3 אליפויות ב-5 שנים. סיבוב שני של פלייאוף 2014 מול היריבה המעולה והעיקשת בולטימור. הפאטס פעמיים היו בפיגור של 14 נקודות במשחק. במצב של 21:28 לרייבנס באמצע הרבע השלישי, ג'וש מקדניאלס ניגש לג'ולס ושאל האם הוא צריך לתת לו התראה מראש לתרגיל. התשובה הייתה לא, וכמה דקות אחר כך ג'ולס קיבל סקרין מבריידי ושלח במסירת אומן את אמנדולה להשוות את התוצאה. משם הפאטס כבר לא הסתכלו אחורה וניצחו 31:35 בדרך למפגש עם הקולטס בגמר ה-AFC (וכמובן ל-deflategate). את הקריירה, אגב, סיים אדלמן כקוורטרבק המדויק ביותר בהיסטוריה של הפאטס עם 6 מ-6.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully