וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אופ"א אישרה את התוכנית: ליגת האלופות תורחב ל-36 קבוצות החל מ-2024

בצל סערת הקמת הסופר ליג, מפעל הדגל של אופ"א יעבור מהפכה. שיטת הבתים תיזנח, כל קבוצה תשחק 10 משחקים - חמישה בבית וחמישה בחוץ

בצל סערת הקמת הסופר ליג, אופ"א הודיעה היום (שני) על אישור שינוי הפורמט של ליגת האלופות. מפעל הדגל של אופ"א יעבור מהפכה החל משנת 2024, ושיטת הבתים שהונהגה מאז הקמת הליגה במתכונתה הנוכחית בשנת 1993, תיזנח לטובת ליגה אחת שתורכב מ-36 קבוצות.

כאמור, במקום 32 קבוצות שמחולקות לשמונה בתים, צפויים לשחק 36 קבוצות בליגה אחת, כשכל קבוצה תשחק 10 משחקים, חמישה בבית וחמישה בחוץ. כל הקבוצות יוכנסו לארבע קבוצות דירוג, שייקבעו על פי הישגי הקבוצות בליגת האלופות ובליגה האירופית בשנים האחרונות. כל קבוצה תתמודד מול שתי קבוצות מהדרג שלה ומול עוד שלוש קבוצות משאר הדרגים.

בעקבות הגדלת הליגה, ממסלול האלופות במוקדמות יעלו חמש קבוצות ולא ארבע, מה שמשפר מעט את הסיכוי של אלופת ישראל להגיע לשלב הבתים.

גביע ליגת האלופות, גביע האלופות. רויטרס
הדרך לגביע עם האזניים תהיה שונה בתכלית/רויטרס

בכל הנוגע להתקדמות במפעל: כאן כבר אין ממש צורך בהסבר מפורט יתר על המידה. הקבוצות ידורגו בטבלה אחת בהתאם להישגיהן בעשרת המשחקים שייקבעו להם. 12 הקבוצות האחרונות בטבלה יודחו בתום עשרת המחזורים הראשונים. הקבוצות במקומות 9-16 והקבוצות שסיימו במקומות 17-24 ייפגשו למשחקי נוקאאוט של בית וחוץ כשהמפגשים ביניהן ייקבעו בהתאם להגרלה שתיערך.

שמונה הקבוצות שיעלו מתוך שלב הנוקאאוט יפגשו לשלב שמינית הגמר את שמונה הקבוצות שסיימו ראשונות בטבלה, ומכאן מדובר בשיטה המוכרת עד הגמר בו יונף בסופו של דבר הגביע.

הפורמט החדש צפוי להכניס יותר כסף לאופ"א ולקבוצות, כשהשינוי ייצור עלייה של 17 משחקים בעונה. המשמעות היא הרבה יותר כסף עבור זכויות שידור ומספונסרים. מעבר לכך, הוגי הפורמט החדש טוענים שהשינוי יביא יותר מתח ודרמה לתחרויות ויבטיח כי כל הקבוצות, גם אלה שידורגו בדרגים הנמוכים, יזכו לסיכויים טובים יותר להתקדם ולהגיע להישגים.

במקור, נהגתה התוכנית לשינוי הפורמט כדי למנוע את הקמתה של הסופר ליג, אלא שאמש הודיעו ריאל מדריד, ברצלונה, אתלטיקו מדריד, ליברפול, מנצ'סטר סיטי, מנצ'סטר יונייטד, טוטנהאם, צ'לסי, ארסנל, יובנטוס, אינטר ומילאן על הצטרפותן לליגה הפרטית החדשה, שאמורה למקסם את הרווחים של הקבוצות הגדולות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully