וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מענק הרשמה של 350 מיליון דולר: רווחי הענק של קבוצות הסופר ליג

עודכן לאחרונה: 19.4.2021 / 18:25

300 מיליון דולר לזוכה (במקום 95 בצ'מפיונס), ניהול הרווחים ללא תיווך ומימון עצום של JPMorgan. הפרטים הכספיים

הודעת 12 קבוצות הפאר על הקמת הסופר ליג/רויטרס

התאגיד הבנקאי האמריקאי JPMorgan ישקיע הון ראשוני של 5 מיליארד דולר בהקמת הסופר ליג - מפעל הקבוצות החדש שעורר סערה כוללת בעולם הכדורגל מאיים לשנות לחלוטין את המציאות של הענף הפופולארי בתבל.

הסיבות להקמת הסופר ליג על ידי 12 (כרגע) ממועדוני הכדורגל המובילים בעולם, הן כמובן בעיקרן כלכליות. התכנית של מקימי המפעל החדש היא ל-15 מועדונים שיוגדרו כ"מייסדים" ויזכו למקום מובטח מדי שנה, כאשר כל אחד מהם יזכה למעין מענק הרשמה שלגביו יש דיווחים שונים, מ-350 עד 425 מיליון דולר.

ההכנסות מזכויות שידור, חסויות, פרסומות, תשלום על זכויות יוצרים וכו' - כך על פי התכנון - אמורות להכניס לסופר ליג מאות מיליונים בכל שנה ולפי הערכות, קבוצה שתזכה במפעל, תוכל להגיע באותה עונה להכנסות של כ-300 מיליון יורו רק מהמפעל הזה. כמובן שכרגע מדובר רק על המפעל הזה, בצל ובשל הסנקציות שאופ"א ופיפ"א מתכננות להטיל על המשתתפות.

שחקן ליברפול מוחמד סלאח מול שחקן ריאל מדריד טוני קרוס. רויטרס
המועדונים הגדולים לא רוצים לחלוק את הרווחים עם קבוצות כמו דינמו זאגרב או פרנצווארוש/רויטרס

ההבדל הכלכלי לעומת ליגת האלופות הוא עצום. בשנתיים האחרונות, הקבוצות שזכו בליגת האלופות הצליחו להכניס כ-90-95 מיליון דולר - הבדל של כ-200 מיליון "לטובת" הסופר ליג. במפעל החדש, הרווחים יתחלקו בין 20 מועדונים ולא 32 כמו בליגת האלופות, וברצלונה ויובנטוס למשל, לא יצטרכו "לחלוק" את ההכנסות שמייצרים ליאונל מסי וכריסטיאנו רונאלדו, עם דינמו זאגרב ופרנצווארוש.

המועדונים המייסדים גם רוצים להתנתק מאופ"א שהיום אחראית על חלוקת העונה מהמפעלים האירופים. כך למשל, הם לא יצטרכו לשאת במימון של מפעל משני כמו הליגה האירופית - מפעל שהיום נהנה גם מהרווחים של ליגת האלופות.

החמדנות של המועדונים הגדולים, לצד הנחישות שלהם לבדל את עצמם מרוב הכדורגל האירופי, היא הסיבה לביקורת העזה נגד המהלך מכל פינה ביבשת.

  • עוד באותו נושא:
  • הסופר ליג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully