וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באיירן מינכן הודיעה על התנגדותה לסופר ליג, נשיא אופ"א תקף את העורקים, קלופ רמז: "החלטה קשה"

עודכן לאחרונה: 19.4.2021 / 21:46

הכדורגל העולמי כמרקחה אחרי ההכרזה על הקמת הליגה הסגורה: באיירן הצטרפה לדורטמונד בהתנגדות, נשיא אופ"א צ'פרין האשים את וודוורד ואניילי ואיים: "כל השחקנים שישתתפו בליגה הסגורה יורחקו מהגביע העולמי והיורו". קלופ נגד ההחלטה של קבוצתו? כל העדכונים

הודעת 12 קבוצות הפאר על הקמת הסופר ליג/רויטרס

רעידת אדמה בכדורגל העולמי. ההודעה הרשמית של 12 מהקבוצות הבכירות בעולם על הקמת הסופר ליג - ליגה עצמאית שתתחרה בליגת האלופות ובליגה האירופית ותכלול לעת עתה את ריאל מדריד, ברצלונה, אתלטיקו מדריד, ליברפול, מנצ'סטר סיטי, מנצ'סטר יונייטד, טוטנהאם, צ'לסי, ארסנל, יובנטוס, אינטר ומילאן - עשויה להביא להשלכות חסרות תקדים על הליגות המקומיות, המפעלים האירופיים וגם כדורגל הנבחרות.

אנו נביא כאן את כל העדכונים במהלך היממה הקרובה.

  • 21:29: מאמן ליברפול יורגן קלופ, שבעבר הביע התנגדות לליגה סגורה, אמר היום לפני המשחק של קבוצתו: "התחושות שלי לא השתנו. אנחנו מקבלים מידע, לא הרבה, בעיקר מהעיתונים. זו החלטה קשה. אנשים לא מרוצים, ואני יכול להבין את זה. אני לא יכול להרחיב כי אנחנו לא מעורבים בהליך, לא השחקנים ולא אני. לא ידענו מזה. נחכה ונראה מה יהיה.
  • "מאז שאני בכדורגל הייתה את ליגת האלופות. המטרה שלי היא תמיד לאמן קבוצה שמשחקת שם. אין לי בעיה עם ליגת האלופות. אני אוהב את המימד התחרותי בכדורגל. אני שמח שווסטהאם עשויה לשחק שם. אני לא רוצה שהיא תעלה כי אני רוצה שאנחנו נעלה, אבל אני אוהב שיש לה סיכוי. מה אני יכול להגיד? זה קשה.
  • "חשוב לי להגיד - ליברפול כמועדון הוא הרבה יוןתר מכמה החלטות. הדבר הכי חשוב במועדון זה האוהדים שלו. חייבים לוודא שלא יהיה עימות בין הצדדים. שמעתי שיש שלטים, אבל השחקנים לא עשו שום דבר רע".
אוהדי ליברפול עם שלט מחכה נגד הסופר ליג. רויטרס
אוהדי ליברפול מוחים/רויטרס
  • 20:52: ראשי הקבוצות מהסרייה A האיטלקית ערכו פגישת חירום: יובנטוס, אינטר ומילאן הודיעו על כוונתן להישאר בליגה האיטלקית ולהמשיך לשחק במסגרת המקומית, גם אם הן חלק מהסופר ליג. אופ"א, כזכור, אמרה שבכוונתה להשעות את הקבוצות של הסופר ליג מהליגות המקומיות.
  • 19:37: חבר הנהלת אופ"א, יספר מולר (שמשמש גם כיו"ר ההתאחדות של דנמרק), טוען שלהערכתו צ'לסי, ריאל מדריד ומנצ'סטר סיטי יודחו מחצאי גמר ליגת האלופות כבר השבוע: "המועדונים חייבים לעוף, אני מעריך שזה יוכרז עד יום שישי. אחר כך נהיה חייבים למצוא דרך להשלים את ליגת האלופות של העונה". המשמעות: פריז סן ז'רמן תישאר הקבוצה היחידה במפעל. על פי הדיווחים, אלופת צרפת מסרבת בינתיים להיכלל בתוכנית החדשה מכיוון שראשיה נגד פתיחת ליגה "לעשירים בלבד". מקור בקבוצה אמר: "אנחנו נשארים עם התוכניות של אופ"א".
  • 19:22: נשיא ההתאחדות הפולנית זביגנייב בוניאק מקניט את יובנטוס: "מה הטעם לנעול את הקבוצות הכי טובות באירופה בליגה משלהן, אם חלק מהן אפילו לא מצליחות לנצח את אטאלנטה הקטנה?".
  • 18:30: באיירן מינכן הודיעה רשמית על התנגדותה לליגה הסגורה, ובהודעה מטעם נשיא המועדון קרל היינץ רומניגה נכתב: "לא נהיה חלק מהסופר ליג. אנחנו תומכים ברפורמות של ליגת האלופות".
  • 18:05: ז'אן מישל אולאס, נשיא ליון, צייץ: "בזמן שהאוהדים שלנו לא רשאים להיכנס לאצטדיון וצריכים לשמור על ריחוק חברתי, עלינו לבנות גשרים ולא חומות. נבנה יחד עם נאסר אל חלאיפי את עתיד הכדורגל שבו מריטוקרטיה ורגש ספורטיבי לא נשכחים".
  • 17:40: ג'יימס פאלוטה, נשיאה האמריקאי של רומא, יצא גם הוא נגד הליגה הסגורה וצייץ: "אם קראתם או שמעתם מה שאמרתי במהלך השנים על הסופר ליג, אתם יודעים שאני חושב שהמהלך הזה רע לכדורגל".
  • 17:33: יו"ר מנהלת הפרמיירליג הסקוטית ניל דונקאסטר טוען כי הקמת הסופרליג תהיה "קטסטרופה פיננסית" עבור שאר המועדונים באירופה. "הרעיון להקים את הליגה הזו נהגה על ידי קבוצה קטנה של מועדונים מאוד עשירים, במה שנראה כניסיון ציני ומאוד מדאיג שנוגד את עקרונות הספורט הבסיסיים".
  • 16:51: אוהד טוטנהאם מתוסכל הגיע למתחם האימונים של הקבוצה כדי להפגין נגד ההחלטה להצטרף לסופרליג. האוהד הגיע עם השלט עליו מתנוסס הכיתוב: "אמרו לא לסופרליג".
  • 16:49: קרל היינץ רומניגה, נשיא באיירן מינכן, מונה לתפקיד יו"ר הוועד הפועל של אופ"א במקום אנדראה אניילי, בעוד צעד שמלמד כי לבאיירן אין כוונה כרגע להצטרף לסופר ליג.
  • 16:00: על פי "סקיי ספורטס", החוזה עליו חתמו 12 מועדוני הסופר ליג הוא לפרק זמן של 23 שנה. חבר הנהלה באחד המועדונים הללו אמר: "זו לא מלחמת אזרחית, אלא מלחמה גרעינית. הבעלים לא מוטרדים מיחסי ציבור גרועים, הם ציפו לזה. המטרה שלהם היא למקסם רווחים, טובת הענף משנית מבחינתם".
אלכסנדר צ'פרין נשיא אופ"א. רויטרס
הפנה אצבע מאשימה כלפי מי שהיה יד ימינו. אלכסנדר צ'פרין/רויטרס
  • 15:43: נשיא אופ"א אלכסנדר צ'פרין הבהיר: "כל השחקנים שישתתפו בליגה הסגורה יורחקו מהגביע העולמי וטורנירי היורו. הם לא יורשו לייצג את הנבחרות שלהם. אופ"א והכדורגל העולמי כולו עומדים מאוחדים יחד נגד המהלך כפוי הטובה של כמה מועדונים שמונעים מתאוות בצע ולא משום דבר אחר. כולנו עומדים נגד הפרויקט חסר ההיגיון הזה. צ'פרין עבר למתקפה אישית ואמר על אד וודוורד, מנכ"ל מנצ'סטר יונייטד: "מעולם לא ראיתי אנשים כאלה. הוא התקשר אליי ביום חמישי האחרון ואמר שהוא מאוד מרוצה מהרפורמות ותומך בהן באופן מוחלט". על אנדראה אניילי, נשיא יובנטוס שהיה יד ימינו: "מעולם לא ראיתי אדם משקר כל כך הרבה פעמים".
  • 15:42: ההתאחדות לכדורגל בישראל מביעה תמיכה מלאה בעמדת אופ"א והתאחדויות הכדורגל של גרמניה, אנגליה, איטליה וספרד, כמו גם התאחדויות ומנהלות ליגה רבות אחרות, כנגד המהלך הציני להקמת סופר-ליג, מועדון סגור שכל קשר בינו לבין סולידריות וערכי הספורט לא קיים. המהלך נגדו פועלות אופ"א, פיפ"א, התאחדויות ומנהלות ליגה רבות, הוא בעל פוטנציאל הרס רוחבי על הכדורגל האירופי וכמובן גם על הכדורגל הישראלי. כל פרמטר של תחרותיות, הישגיות, השקעה מצד בעלים בזירה המקומית יימחה לנוכח המועדון הסגור אליו אין לאף גורם כניסה, לא משנה עד כמה הוא מצליח על כר הדשא.
  • 15:41: אורן חסון, יו"ר ההתאחדות לכדורגל: "דווקא בתקופה שבה כל העולם מגלה סולידריות לנוכח המאבק בנגיף הקורונה, בחרה קבוצה מצומצמת של מועדונים להקים מועדון סגור לבעלי אמצעים בלבד. ההתאחדות הישראלית עומדת לצד אופ"א ותומכת בהנהגת הארגון אל מול הצעד הבוטה, נעדר כל אלמנט ספורטיבי. הסכנה לכדורגל הישראלי מהמהלך הזה עצומה - החל מצמצום השקעות של בעלים לנוכח חוסר התקווה להשתתף במפעל אירופי יוקרתי, קיצוץ דרמטי בכספים המועברים על ידי אופ"א להתאחדויות ולקבוצות, כספים באמצעותם הוקמו אקדמיות, מרכזי פיתוח, תחרויות פיתוח, מועדוני נוער, תמיכה בקבוצות מליגות שונות ועוד".
עוסמאן דמבלה שחקן ברצלונה מול נאצ'ו שחקן ריאל מדריד. Diego Souto, GettyImages
ברצלונה וריאל יושעו מהליגה הספרדית?/GettyImages, Diego Souto
  • 15:01: גם כדורגלן העבר האגדי לואיס פיגו נגד המהלך: "ה'סופרליג' הזו כביכול היא הכול חוץ מ'סופר'. המהלך החמדני ימיט אסון על מחלקות נוער, כדורגל נשים ומרבית קהילת הכדורגל. זה מהלך שנועד לשרת אינטרסים של בלי מועדונים שכבר מזמן לא אכפת להם מאוהדים. טראגי".
  • 14:25: נשיא פורטו, פינטו דה קוסטה: "אנחנו לא יכולים להשתתף בשום דבר שהוא נגד החוקים. אנחנו משחקים בליגת האלופות ומקווים להשתתף בה עוד הרבה שנים".
  • 14:07: אנדר הררה מפריז סן ז'רמן הוא הכדורגלן הבכיר הראשון שהביע את דעתו: "התאהבתי בכדורגל הפופולארי, בכדורגל של האוהדים, בחלום של צפייה בקבוצה שלי משחקת נגד היריבות הכי גדולות. אם הסופר ליג אכן תתקיים, כל החלומות האלו יסתיימו. השאיפות של אוהדי הקבוצות הלא גדולות לנצח את הענקיות, ייגמרו. אני אוהב כדורגל ואני לא יכול לשתוק. אני מאמין בליגת האלופות משופרת, אבל לא בכך שהעשירים יגנבו את מה שהאנשים יצרו - ענף הספורט הכי יפה בעולם".

ההסבר המלא: כך תיראה הסופר ליג החדשה

סופר ליג, הלוגו. מתוך טוויטר, צילום מסך
הלוגו של המפעל החדש/צילום מסך, מתוך טוויטר
  • 13:33: שחקן העבר האגדי רודי פלר, כיום המנהל הספורטיבי של באייר לברקוזן, טוען שהקמת הסופר ליגה היא "פשע נגד הכדורגל" ומשבח את באיירן מינכן ודורטמונד על סירובן להצטרף: "זה מוכיח שיש להן עמוד שדרה".
  • 13:10: ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון מבטיח: "נעשה הכל כדי למנוע את הקמתה של הסופר ליג. היא עלולה לפגוע בטוהר של הכדורגל, ואסור שהמהלך יושלם".
  • 12:25: גם ר.ב. לייפציג הודיעה רשמית: סירבנו להצטרף לסופר ליג.
  • 12:05: יו"ר בורוסיה דורטמונד האנס יואכים ואצקה, מבהיר שדורטמונד ובאיירן מינכן מתנגדות להקמת הסופר ליג. "אנחנו מרוצים מאוד מהרפורמה המתוכננת באופ"א, ודעתנו היא שצריך לדחוף אותה כמה שאפשר. אנחנו דוחים את האפשרות להצטרף לסופר ליג, וכך גם באיירן מינכן".
  • 12:02: לפי דיווחים בצרפת, פריז סן ז'רמן דחתה את ההצעה להצטרף לסופר ליג בין היתר בשל שיקולים עסקיים של הקבוצה הקטארית העומדת בראש המועדון. בין היתר, הקבוצה הקטארית היא הבעלים של חברת BeIN Sport, הגוף המשדר את משחקי ליגת האלופות. כמו כן, לפי דיווחים נוספים, צרפת תשלח שתי נציגות מדי שנה לליגה החדשה - אולם פ.ס.ז' לא צפויה להיות ביניהן בשלב ראשון.

10:01: ברצלונה הודיעה רשמית על הצטרפותה לסופר ליג

  • 9:07: לפי "דיילי מייל", באנגליה שוקלים סנקציות כבדות נגד שש הקבוצות הבכירות שהצטרפו ליוזמה. אם הן יחזרו בהן ויבטלו את השתתפותם בסופר ליג בסופו של דבר, הן יורדו לליגה החמישית באנגליה.
  • 9:00: הסכומים שיגלגלו 12 הקבוצות המצטרפות לסופר ליג צפויים להיות אסטרונומיים. לפי "ניו יורק טיימס", לא פחות מ-3.5 מיליארד דולר יחולקו בין הקבוצות, וכל אחת מהן תקבל מענק הצטרפות בגובה 425 מיליון דולר.
  • 8:50: המלחמה בין אופ"א למארגני הליגה החדשה יוצאת לדרך, ונראה שהיא הולכת להיות מכוערת. לפי "גאזטה דלו ספורט", אופ"א מתכננת להגיש תביעה בסך 50 מיליארדר יורו נגד מארגני הסופר ליג. מנגד, ב"ניו יורק טיימס" טוענים כי מארגני הסופר ליג שלחו לפיפ"א ואופ"א מכתב התראה בו הודיעו שיפתחו נגדם בהליכים משפטיים אם ינסו למנוע את הקמת הליגה.

גם הקרב על התודעה כבר החל: הסופר ליג כבר מפעיל בוטים ברשתות החברתיות

  • 7:10: עוד לפני פבריציו רומאנו: אופ"א תקיים ועידת חירום במהלך היום במונטרו, שוויץ. אופ"א, פיפ"א, הפרמיירליג, לה ליגה והסרייה A תמימי דעים: הסופר ליג לא מאושרת, ומי שנרשמה לא תוכל לשחק בליגת האלופות ובליגות המקומיות. 12 הקבוצות מתעקשות בינתיים להמשיך לשחק בליגות המקומיות, אולם ספק אם זה יקרה.
  • 6:10: העיתונאי פבריציו רומאנו טוען: מלבד הסנקציות חסרות התקדים שאופ"א תטיל על הקבוצות שערקו לסופר-ליג ועל השחקנים שמשתייכים לקבוצות, ייתכן שגם היורו הקרוב יבוטל. כמו כן, הוא טוען כי פ.ס.ז' מתנגדת נחרצות לסופר-ליג, בעוד באיירן מינכן, ר.ב. לייפציג ופורטו עדיין מתלבטות אם לקבל את ההצעה ולהצטרף אף הן לליגה.
  • 6:05: לפי רשת BBC, אופ"א עשויה לבטל את שארית העונה בליגת האלופות ובליגה האירופית, וייתכן שאף תכריז על פריז סן ז'רמן - הקבוצה היחידה מבין העולות לחצי הגמר הצ'מפיונס שלא הודיעה על עריקה לסופר-ליג - כעל אלופה. חצאי הגמר של שתי הליגות האירופיות הבכירות, אמורים לצאת לדרך בעוד כשבועיים.
  • 6:00: אחרי ההודעה הרשמית של 12 הקבוצות על השתתפותן בסופר-ליג, אופ"א פרסמה תגובה בשיתוף עם הפרמיירליג, לה ליגה וסרייה A, בה הגדירה את המהלך כ"ציני ונובע מאינטרסים אישיים" והבהירה: כל המועדונים המדוברים יושעו מכל התחרויות המקומיות, האירופיות והבינלאומיות, וכמו כן השחקנים שלהן לא יוכלו לייצג את הנבחרות שלהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    8
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully