וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסי "עדיין המלך", ברצלונה "חזרה לימי הטיקי טאקה", אבל מה עם קומאן?

עודכן לאחרונה: 18.4.2021 / 8:53

הפרעוש נראה מאושר אחרי הזכייה בגביע, לאפורטה הצהיר ש"הוא רוצה להישאר" וקיבל ממנו חיבוק חם, אלבה מקווה שימשיך עד הפרישה: "זהו מועדון חייו". השחקנים עמדו בתור כדי להצטלם לסלפי איתו. וגם: עוד זווית לגול הבלתי נשכח, והשיא שנקבע בשער השני שלו

תקציר: אתלטיק בילבאו - ברצלונה 4:0 (גמר גביע המלך)/ספורט1

אם בברצלונה קיוו להחזיר את החיוך לפניו של ליאו מסי כדי לנסות לשכנע אותו להישאר, אתמול (שבת) הם בהחלט קיבלו את זה. הארגנטינאי הוליך את בארסה לזכייה בגביע המלך, עם 0:4 מוחץ על אתלטיק בילבאו בגמר. אחרי מחצית מאופסת, ברצלונה כבשה ארבעה שערים בבליץ נהדר של 12 דקות - בין הדקה ה-60 ל-72 - כשמסי כובש את השניים האחרונים (אחד מהם במהלך כדורגל פשוט מרהיב) ובסופו של דבר מניף את הגביע כקפטן.

גם השער השני של מסי היה מלאכת מחשבת: לפי "אס", ברצלונה החזיקה בכדור במשך שתיים וחצי דקות במהלך שהוביל לשער ובדרך לרשת העבירו כל 11 השחקנים לא פחות מ-60 מסירות (!), עד הבעיטה של הפרעוש. "לרגע, אפשר היה לדמיין שמדובר בטיקי-טאקה של פפ גווארדיולה", ציינו.

צפו בשער הנדיר מזווית נוספת

צפו בשחקני ברצלונה חוגגים

זה התואר הראשון שבו מסי וברצלונה זוכים מאז 2018/19, ואחרי הקיץ הקשה והתקופה הרעה שעברה על המועדון, זה בהחלט פיצוי עבור הארגנטינאי, שכמובן נבחר לאיש המשחק. מסי זכה בתואר ה-35 שלו במדי ברצלונה, ולכל מי שאי עם העז לרמוז על "לוזריות" למי שנחשב לכדורגלן הגדול בכל הזמנים - ב-34 משחקי גמר שלו הוא הגיע אתמול ל-31 שערים.

צפו בחגיגות השחקנים

ליאונל מסי חוגג את הזכייה של ברצלונה, גביע המלך. רויטרס
כיף לראות אותו מחייך. מסי/רויטרס
ליאונל מסי, שחקן ברצלונה, חוגג זכייה בגביע הספרדי 2021. רויטרס
רגע מיוחד. מסי/רויטרס

צפו בלאפורטה חוגג בחדר ההלבשה ומקבל חיבוק חם ממסי

פיקה השתעשע עם העיתונאים

דה יונג עמד בהבטחה לבת זוגו

"אנחנו מאוד שמחים", אמר בסיום מסי, שנתן חיבוק ארוך למאמן רונאלד קומאן, "מגיע לחבורה הזאת לשמוח. זה רגע מיוחד עבורי להניף גביע כקפטן, במועדון שבו שיחקתי כל חיי". נשיא המועדון ז'ואן לאפורטה הוסיף: "מסי קשור בשורשיו לברצלונה, אני משוכנע שהוא רוצה להישאר. נעשה את כל שביכולתנו כדי שזה יקרה".

מסי, שנראה מעודד את חבריו במנהרת השחקנים לפני העלייה למחצית שבה קבוצתו כבשה רביעייה, אמר: "הייתה לנו את הסבלנות להניע כדור מצד לצד, לחפש איך לאיים על השער. במחצית הראשונה היה לנו קשה, אבל במחצית השנייה הם התעייפו קצת וניצלנו את זה".

הפרעוש הודה ש"זו עונה שונה, עם הרבה שינויים, עם שחקנים צעירים. היה לנו קשה בהתחלה שלה, אבל הקבוצה מתחזקת ואנחנו במאבק האליפות. נשארו עוד הרבה משחקים עד שהסיפור יוכרע".

שחקני ברצלונה חוגגים זכייה בגביע המלך. רויטרס
שחקני ברצלונה חוגגים זכייה בגביע המלך/רויטרס

על פי ההערכות בברצלונה, המשחק הזה היה מבחן מרכזי עבור המאמן קומאן, שמצד אחד שיקם את הקבוצה אחרי הקיץ הקשה שעבר עליה והחזיר אותה למאבק האליפות, אבל מצד שני הפסיד בכל המשחקים הגדולים עד עתה (פעמיים קלאסיקו, פריז סן ז'רמן בצ'מפיונס, גמר הסופרקופה) ונחשב למאמן של הנשיא הקודם ברתומאו. אומנם קשה להכריז שזה המשחק שישאיר את קומאן, אבל בסיום ניגש אליו הנשיא לאפורטה ואמר לו על הזכייה שהיא "ראשונה מיני רבים", במה שנתפס כרמז על עתידו.

"אנחנו מאושרים לזכות בתואר הזה", אמר קומאן, "עשינו שינויים בקבוצה, וברצלונה חייבת ללכת על תארים, גם כשהיא משחקת עם שחקנים צעירים. זכינו בתואר ראשון, ונמשיך להיאבק על האליפות". קומאן הודה ש"בכל מועדון גדול מאמן תלוי בתארים ובתוצאות, כך שלזכות בתואר זה חשוב עבורי, אבל גם לשחקנים, שנלחמו ביחד מהיום הראשון. אם יש קבוצה שמגיע לה לזכות בגביע, זה אנחנו".

מצד שני, ב"אס" ציינו ש"משהו קורה עם רונלד קומאן", כשהם מציינים את ההסתייגות של לאפורטה מלספק הצהרה חד משמעית בנוגע לעתידו של המאמן. בשאר האתרים והעיתונים בספרד בעיקר חגגו עם ליאו מסי וציינו ש"הוא עדיין המלך".

שער העיתון "אס" אחרי הזכייה של ברצלונה בגביע המלך. מתוך טוויטר, צילום מסך
שער העיתון "אס" אחרי הזכייה של ברצלונה בגביע המלך/צילום מסך, מתוך טוויטר

שערי העיתונים בספרד

שער העיתון "מונדו דפורטיבו" אחרי הזכייה של ברצלונה בגביע המלך. מתוך טוויטר, צילום מסך
שער העיתון "מונדו דפורטיבו" אחרי הזכייה של ברצלונה בגביע המלך/צילום מסך, מתוך טוויטר
שער העיתון "ספורט" אחרי הזכייה של ברצלונה בגביע המלך. מתוך טוויטר, צילום מסך
שער העיתון "ספורט" אחרי הזכייה של ברצלונה בגביע המלך/צילום מסך, מתוך טוויטר
שער העיתון "מארקה" אחרי הזכייה של ברצלונה בגביע המלך. מתוך טוויטר, צילום מסך
שער העיתון "מארקה" אחרי הזכייה של ברצלונה בגביע המלך/צילום מסך, מתוך טוויטר
שער העיתון "אל פריודיקו" אחרי הזכייה של ברצלונה בגביע המלך. מתוך טוויטר, צילום מסך
שער העיתון "אל פריודיקו" אחרי הזכייה של ברצלונה בגביע המלך/צילום מסך, מתוך טוויטר

ג'רארד פיקה נראה שמח במיוחד בסיום, והודה שהזכייה היא בעיקר הקלה. "זו הייתה שנה קשה. נפלנו לא מעט, אבל כמו בחיים עצמם, למדנו שחשוב מאוד לקום מכל דבר. לקבוצה הייתה את היכולת להפוך את העונה. אנחנו משחקים טוב מאוד כמעט בכל משחק ואני פשוט מאוד בשביל הקבוצה ובשביל השחקנים, ותיקים וצעירים כאחד".

פיקה סיפר שג'ורדי אלבה נשא נאום מוטיבציה לפני המשחק שעזר לקבוצה להתפקס. "עדיף שלא אחזור על המילים שהוא השתמש בהן, אבל המסר היה ברור - כולנו צריכים לתת את כל כולנו. ידענו שהמפתח היה לכבוש את הראשון, ומשם הכל יבוא בקלות. זה אולי לא התואר הכי חשוב שיש, אבל ברגעים קשים, אחרי כל כך הרבה סבל, ניצחון קשה חשוב מאוד. אני מאושר בשביל כולם".

ג'ורדי אלבה הוסיף: "אני מאושר בעיקר בשביל השחקנים הצעירים שלנו, שחלקם זכו בתואר ראשון במדי ברצלונה. אנחנו כבר לא חושבים על הקלאסיקו, למרות שהרגשנו שהיינו ראויים לפחות לנקודה. נתנו כל מה שהיה לנו, אבל לא היה לנו מזל. היום שיחקנו משחק שלם, וההתחלה ועד הסוף".

על עתידו של מסי אמר אלבה: "ליאו הוא זה שיצטרך לקחת את ההחלטה, אבל הוא מחויב למועדון ב-100 אחוז, זה המועדון של החיים שלו. אני מקווה מאוד שהוא יישאר עד הפרישה, אבל זה שצריך להכריע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully