וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל קוונית עם רגליים חשופות: הטלוויזיה האירנית צנזרה את המסך יותר מ-100 פעמים במשחק

שידור המשחק בין טוטנהאם למנצ'סטר יונייטד הופרע אינספור פעמים בשל נוכחותה של הקוונית סיאן מייסי-אליס, ארגוני נשים התלוננו: "הפכו את המשחק לבדיחה"

תקציר ניצחונה של מנצ'סטר יונייטד 1:3 בחוץ על טוטנהאם/ספורט 1
הקוונית שיאן מייסי-אליס במשחק בין מנצ'סטר יונייטד לטוטנהאם. מתוך "דיילי מייל", צילום מסך
האוהדים האירנים החמיצו יותר משלוש דקות במצטבר. מייסי אליס ו"הלבוש הלא צנוע"/צילום מסך, מתוך "דיילי מייל"

הגל הפמיניסטי ברחבי העולם מתחיל לחלחל גם לעולם הספורט המצ'ואיסטי, ויש מי שמתקשים להסתגל לעולם החדש. חובבי הכדורגל באירן קיבלו השבוע דוגמא חיה לכך: במהלך שידור המשחק בין טוטנהאם למנצ'סטר יונייטד בפרמיירליג, צנזרה הטלוויזיה המקומית את השידור יותר מ-100 פעמים - רק בשל נוכחותה של הקוונית סיאן מייסי אליס על הקווים.

הרשויות ברפובליקה האיסלמית אוסרות להקרין נשים ללא חיג'אב ועם רגליים חשופות בטלוויזיה, ולכן בכל פעם שמייסי-אליס הופיעה על המסך, המצלמה עברה לצילומי רקע של האצטדיון הביתי של טוטנהאם ושל הרחובות הסמוכים לו. במצטבר, נאלצו הצופים האומללים להחמיץ יותר משלוש דקות של המשחק, מה שעורר מחאה של קבוצות פמיניסטיות באירן.

קוונית סיאן מאסי אלן. רויטרס
רזומה מרשים. מייסי אליס/רויטרס

"הצנזורה הטלוויזיונית נבהלה מהנוכחות של שופטת אישה במכנסיים קצרים, והפיתרון שלה היה להעלים אותה מהמסך, מה שהפך את השידור והמשחק לבדיחה", כתבו באחד מארגוני הנשים בפנייה לדרגים הגבוהים. "בסוף המשחק, אחד הפרשנים אף הגדיל לעשות כשצחק ואמר שהוא מקווה שהצופים נהנו מהנוף שהוקרן להם. הצנזורה היא חלק מה-DNA של הרפובליקה האירנית, אבל אסור לנו להפוך אותה לנורמה. זו לא התרבות שלנו, זו אידיאוגליה של ימי קדם".

מייסי אליס נחשבת לאחת הקווניות הטובות באנגליה מאז שהחלה לשמש בתפקיד בשנת 2009. בעבר היא ספגה עלבונות על רקע סקסיסטי גם באנגליה, והערות לא הולמות של שני פרשנים מקומיים גרמו לפיטוריהם. במהלך השנים הפכה מייסי-אליס לשופטת בינלאומית. היא שימשה כקוונית לראשונה במשחק בינלאומי באוקטובר 2019, במשחק בין פ.ס.וו איינדהובן ללאסק לינץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully