וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איתן לנציאנו: "לא צריך להנחית חללית. הסכום שביקשנו הוא כלום במונחי מדינה"

11.4.2021 / 13:20

יו"ר הפועל חולון מתוסכל מהעיכוב במתן הערבויות הכספיות לאירוח הפיינל אייט בישראל, אך מקווה לתפנית ברגע האחרון בעקבות שיחה עם שר הספורט. "פיב"א רצתה שהאירוע יתקיים כאן, וכולם אומרים כמה קיומו חשוב למדינה. זאת הזדמנות שלא תחזור". ריאיון

שחקני הפועל חולון. ליגת האלופות, אתר רשמי
יש תקווה לטוויסט בעלילה? שחקני הפועל חולון/אתר רשמי, ליגת האלופות

החלטתה של ליגת האלופות לדחות בשלושה ימים את ההכרזה על העיר המארחת של הפיינל אייט הפיחה תקוות באוהדי הפועל חולון; הם היו משוכנעים שהנה, מחר (שני) תגיע הבשורה לה הם מצפים כבר כמה שבועות - וטורניר הגמר יתקיים בישראל. אבל כפי שהדברים נראים כעת, האירוע הולך ומתרחק מהארץ, כשעל קו הגמר עומדות גם איזמיר וניז'ני נובגורוד.

פינאר קרשיאקה, שהעפילה רק במחזור הנעילה לרבע הגמר, נכנסה לתמונה והגישה מועמדות ברגע האחרון. חולון, שנחשבה לפייבוריטית לזכות באירוח, מנסה לנצל את השעות שנותרו כדי לרבע את המעגל ולהציג את כל הערבויות הכספיות הנדרשות כדי בכל זאת להביא את האירוע לארץ.

לפני שעה קלה התקיימה שיחת זום בהשתתפות ראשי המועדון, נציגי איגוד הכדורסל, ראש עיריית חולון מוטי ששון וראשי משרד הספורט, בהם השר חילי טרופר, והיא נסכה אופטימיות מחודשת בקרב הסגולים. בעקבות הפגישה הווירטואלית, האיגוד העביר לראשי המפעל התחייבות כתובה על המימון הנדרש.

"השר הסביר מדוע הוא לא יכול להתחייב על כספים שהמשרד ייקח על עצמו, אבל קיבלנו את הרושם שלא מדובר בסכומים שאמורים להיות בעייתיים", מספר יו"ר הפועל חולון, איתן לנציאנו, בריאיון לוואלה! ספורט. "ייצא היום 'קול קורא' באופן בהול מטעם משרד הספורט לאירוח האירוע, ואנחנו מחכים עכשיו לבשורות טובות".

איתן לנציאנו יושב ראש הפועל חולון. יוסי ציפקיס
"לא צריך להמציא את הכסף הזה ממקור בלתי ידוע. הוא כבר קיים ומוקצב". לנציאנו/יוסי ציפקיס

- לפני כמה שבועות נדמה היה שזה כבר בכיס שלכם.

"עוד לפני שהבטחנו את העלייה, התחלנו לעבוד על העניין הזה, ובתחילת הדרך נראה שזה עומד לקרות ושכל התנאים מבשילים. התחלנו להאמין, לקוות וגם לפעול כדי שזה יקרה. לא רק בגלל הקהל שמורשה להיכנס לאולמות בישראל, אלא בעיקר בגלל ההתעניינות של אנשי פיב"א, שהיו כל הזמן בקשר עם המנכ"ל שלנו רועי דבורה, התעניינו מה קורה אצלנו ונתנו לנו להרגיש שהם רוצים מאוד שהפיינל אייט יתקיים כאן".

- מה אתם, כמועדון, עשיתם כדי לגרום לזה לקרות?

"כל מי שדיברנו איתו, מאיגוד הכדורסל ועיריית חולון, ועד משרד הספורט, אמר שהוא רוצה מאוד שזה יקרה ושהאירוע יהיה בארץ, אבל ביקשנו מספרים. ראש העיר הבטיח לסייע ב-400 אלף שקלים והקצה את היכל הטוטו בחינם, מהאיגוד קיבלנו מסר שהם לא ימנעו את קיום האירוע וייקחו על עצמם כמה מאות אלפי שקלים אם יחסרו. חברת ההפקה 'קומטק' הודיעה לנו שמעל סכום מסוים שיהיה לרשותנו, היא מוכנה לקחת על עצמה את הסיכון ביותר ממיליון שקלים. ועדיין, נשארנו עם ההמתנה למשרד הספורט. האיגוד ניסה לעזור, השר לענייני מודיעין אלי כהן שהוא חולוני רצה לתווך. כולם רוצים לסייע".

- אז למה לא קיבלתם עד היום תשובה ברורה ממשרד הספורט? השר טרופר הודיע במכתב ששיגר למנכ"ל ליגת האלופות שהוא יעשה "הכול כדי לתמוך באירוח".

"שמענו מהם ש'נעשה הכול, ונתאמץ, ואנחנו מאוד רוצים שזה יהיה פה, ומבינים שצריך, וזה חלון ראווה של ישראל'. אפילו לא צריך לחתום על צ'ק. מספיק מייל שבו הם מודיעים שיעמדו מאחורינו, וזה מספיק. האיגוד אפילו לא מבקש מהם את הכסף עכשיו. אני שמח שעכשיו זה הסתדר".

עוד בוואלה!

ליגת האלופות: ההכרזה על מארחת הפיינל אייט נדחתה ליום שני

לכתבה המלאה
שר התרבות והספורט חילי טרופר. ניב אהרונסון
"מאמין שגם שר הספורט מבין שזאת משימה לאומית, ולא רק של הפועל חולון". השר חילי טרופר/ניב אהרונסון

- למה כל כך קשה לתת את הערבות הזאת?

"כי אין תקציב מדינה, כאילו מדובר בהנחתת חללית מהירח. אנחנו לא מדברים כאן על תקציב של מיליונים. מדובר אולי ב-1.8 מיליון שקלים. זה כסף קטן במונחים של מדינה. אגב, בכלל לא בטוח שנצטרך את כל הכסף. אנחנו מוכנים לקחת הכול קדימה. אם נעבור את רבע הגמר, ונוכל למכור את כל הכרטיסים לשני ערבים או יותר, נספוג עוד חלק מהעלות בעזרת ההכנסות.

"אבל זה לא הכול: הרי הפיינל אייט הקודם היה אמור להיות בירושלים, ורק בגלל הקורונה עבר לאתונה. כלומר, מישהו אישר תקציב, והכסף נמצא באיזשהו מקום, כי בסופו של דבר לא השתמשו בו. ואל תשכח את רשת הביטחון של 110 מיליון שקלים שהובטחה לקבוצות הכדורסל בגלל הקורונה, ועכשיו עם חזרת הקהל, ברור לכולם שבמקרה הטוב ישולמו 70 אחוזים ממנה. כלומר, לא צריך להמציא את הכסף הזה ממקור בלתי ידוע. הוא כבר קיים ומוקצב".

- דחיית ההחלטה נסכה בך אופטימיות?

"כששמענו על הארכה, כולנו חשבנו שהיא ניתנה לנו, אבל לדעתי היא אומרת שלושה דברים: האחד, שהם לא רוצים לקיים את האירוע בניז'ני נובגורוד. השני, שהם מבואסים שישראל לא נותנת להם את הבמה. והשלישי, שהם שמחים על האופציה הנוספת שנפתחה להם באיזמיר, למרות שזה אומר שהטורניר יתקיים ללא קהל. אני מקווה שבזכות הדחייה, נוכל להשלים את מה שהיה חסר לנו כדי בכל זאת להביא את הטורניר לכאן".

- אתה מתוסכל?

"אני מאוד מתוסכל. החיבור הזה של מדינה ירוקה, קבוצה ישראלית שעלתה למעמד הזה, והאפשרות לאחר אירוע כל כך גדול באולם של פחות מ-10,000 איש, מייצר הזדמנות שלא תוכל לחזור על עצמה. הרי מכבי תל אביב, למשל, כבר לא יכולה לארח את הפיינל פור של היורוליג, כי האולם שלה קטן מדי בימים רגילים. רק בגלל הקורונה זה בכלל עלה על הפרק. אני מאמין שגם שר הספורט מבין שזאת משימה לאומית, ולא רק של הפועל חולון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully