וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החל מהמונדיאל הקרוב? "פיפ"א תכניס מערכת אוטומטית שתדע לזהות מצבי נבדל"

עודכן לאחרונה: 8.4.2021 / 13:48

על פי ארסן ונגר שעובד בפיפ"א, המערכת החדשה תשלח איתות לקוון במקרה של מצב נבדל ותחליף את ה-VAR: "מאמין שתהיה מוכנה עד קטאר 2022"

אחרי שכמעט התרגלנו כבר למערכות ה-VAR המורכבות, האם אנחנו בדרך למהפכה טכנולוגית נוספת בכדורגל? פיפ"א מתכוונת להכניס לשימוש מערכת אוטומטית שתדע לזהות מצבי נבדל החל מהמונדיאל הקרוב בקטאר בשנה הבאה. כך על פי ארסן ונגר, מאמן ארסנל לשעבר.

התכנון הוא להגביל את השימוש המסורבל והארוך ב-VAR, כאשר המערכת תתריע באופן אוטומטי לקוונים האם השחקן שקיבל את הכדור היה בנבדל. אם המערכת הזו תעבוד, היא תחסוך הרבה מאוד זמן ותעזור להכריע במצבי נבדל קשים מאוד שגם מערכת ה-VAR כושלת בהם משום שהגורם האנושי הוא זה שקובע בסופו של דבר.

מאמן כדורגל צרפתי ארסן ונגר. GettyImages
"המערכת החדשה תהיה בשימוש במונדיאל הקרוב". ונגר יביא בשורה?/GettyImages

"המערכת האוטומטית תהיה מוכנה במונדיאל הקרוב אני חושב", אמר ונגר שכיום משמש כמנהל פיתוח הכדורגל בפיפ"א, "אני דוחף מאוד חזק כדי שתהיה מערכת אופסייד כזו שתתריע מיד ותשלח איתות לקוון".

כמה זמן יהיה צריך לחכות לפסיקה של המערכת? על פי ונגר מדובר בזמן ממוצע של 70 שניות, לפעמים גם דקה ואפילו 20 שניות. משהו שימנע ממצבים שבו שחקנים חוגגים שערים, שאחרי דקות המתנה מתישות מבוטלים בגלל נבדל מזערי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully