וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פ.ס.ז' מתמוגגת: "לקיליאן אמבפה יש איכויות שאין לאף אחד אחר בעולם"

עודכן לאחרונה: 8.4.2021 / 9:48

חלוץ האלופה הצרפתית התגאה בצמד בניצחון במינכן: "אני לא כאן כדי להסתתר, אוהב להכריע משחקים כאלו". לאונרדו מסרב להתייחס לעתידו

קיליאן אמבפה עם ניימאר שחקני פריז סן ז'רמן. רויטרס
הזוג הכי מפרגן במפעל. קיליאן אמבפה עם ניימאר/רויטרס

דווקא אחרי שבת בה איבדה את הפסגה הצרפתית וניימאר איבד את הראש, פריז סן ז'רמן הראתה אופי והצליחה להיות הקבוצה הראשונה מאז נובמבר 2019 שמנצחת את באיירן מינכן באליאנץ ארנה. אלופת אירופה שלטה ללא עוררין בשחזור גמר ליגת האלופות מהעונה שעברה, אבל פ.ס.ז' ידעה לעקוץ במתפרצות עם שני בישולים של ניימאר וקיליאן אמבפה קבע 2:3 עם שערו השני במשחק והשמיני העונה במפעל. ההגנה בראשות קיילור נבאס (10 עצירות) דאגה לשמור על היתרון לקראת הגומלין בפארק דה פראנס, ועוד אחרי שנאלצה להסתדר ללא מרקיניוס שכבש את השער השני בדקה ה-28 ונפצע מיד לאחר מכן.

קיילור נבאס שוער פריז סן ז'רמן. רויטרס
אחד המצטיינים. קיילור נבאס/רויטרס

המספרים

* קיליאן אמבפה, רק בן 22, כבר עקף את תיירי הנרי והגיע ל-13 שערים בשלבי הנוקאאוט של ליגת האלופות, כשלפניו רק קארים בנזמה כצרפתי המוביל בקטגוריה זו עם 19.

* סך הכול יש לאמבפה 27 שערים ו-15 בישולים בליגת האלופות (8 ו-8 העונה), מה שאומר שהוא היה מעורב ישירות ב-42 שערים במהלך 43 משחקים.

* אם אמבפה יכבוש שער נוסף העונה בליגת האלופות, הוא יהפוך לשיאן הצרפתי לעונה אחת. כרגע הוא השתווה לוויסאם בן ידר (2017/18) ודויד טרזגה (2001/02) שכבשו שמונה שערים בקמפיין.

* מאז החלו לשתף פעולה ב-2017/18, ניימאר ואמבפה בישלו זה לזה 10 פעמים במסגרת ליגת האלופות - זה יותר משלוש פעמים מאשר כל צמד אחר במפעל בתקופה הזו.

* ניימאר, שערך את הבכורה שלו בליגת האלופות בתחילת 2013/14, בישל כבר 25 פעמים במסגרת זו - יותר מכל שחקן אחר בשבע העונות הללו.

עוד בוואלה!

פריז סן ז'רמן ניצחה 2:3 את באיירן מינכן בחוץ ברבע הגמר הראשון

לכתבה המלאה
שחקני פריז סן ז'רמן עם אריק-מקסים שופו-מוטינג שחקן באיירן מינכן. Matthias Schrader, AP
הרבה אהבה לחבר לשעבר אריק-מקסים שופו-מוטינג. שחקני פ.ס.ז' בסיום/AP, Matthias Schrader

התגובות

המאמן מאוריסיו פוצ'טינו התייחס לפציעה של מרקיניוס ואמר: "אנחנו מקווים שזה לא רציני והוא יחזור במהרה. אני מקווה גם שההופעה שלנו בגומלין תהיה טובה יותר מהגומלין נגד ברצלונה. זה מה שאנחנו רוצים. אני מרוצה מהתוצאה הערב, ומהגישה של השחקנים שמצאו עצמם במצבים מסובכים מול הקבוצה הטובה באירופה. השחקנים הם הכוכבים בהצגה הזו, האיכות שלהם היא מה שאנחנו צריכים כדי לנצוץ. הייתה הרבה הקרבה הערב".

יוליאן דראקסלר הילל את אמבפה בסיום: "יש לו איכויות שאין לאף אחד אחר בעולם. היינו זקוקים למהירות שלו. התוצאה הזו טובה מאוד עבורנו, לא קל לנצח כאן. סבלנו היום, אבל כולם רצו ועשינו את זה יחד. אני שמח ששיחקתי 90 דקות במדינה שלי, אבל הדבר החשוב ביותר הוא הניצחון. אנחנו חוזרים לפריז עם חיוך. עכשיו אנחנו מותשים. נחזור הביתה, ננתח את הדברים ברוגע ונתכונן לגומלין".

קיליאן אמבפה עצמו הצטנע: "מעל הכול, זו הייתה הופעה קבוצתית נהדרת. אני הפקתי רווח מהעבודה של כולם. חוץ מזה, אנחנו רק באמצע הדרך של המפגש הענק הזה. סבלנו יחד כקבוצה, אין לנו מה להתבייש בהופעה שלנו. ידענו איך להזיק להם ברגעים הטובים שלנו. נתקוף באותה נחישות בגומלין. כמו שאמרתי בברצלונה, אני אוהב את המפגשים האלה. אני אולי לא תמיד מחייך, אבל אני לא כאן כדי להסתתר. אני אוהב להיות במשחקים כאלה ולהכריע אותם".

קולין דאגבה, שהועדף על פני תילו קהרר כמחליפו של אלסנדרו פלורנצי (נעדר בגלל קורונה) בעמדת המגן הימני, סיפק הופעה טובה ואמר: "היינו מאוחדים. גם אחרי הפציעה של מרקיניוס, ניסינו להשיג את השער השלישי וזה מראה את הכוח הקבוצתי שלנו. המאמן הראה לנו מה לא עובד, דיברנו על המיקום שלנו במחצית וזה השתלם עם מחצית שנייה טובה יותר מבחינה הגנתית. ברור שקיילור שוב תרם לנו רבות היום, אבל אנחנו לא יכולים להסתמך רק עליו. אם נישאר מרוכזים ונשחק כקבוצה בגומלין, זה ישתלם לנו".

המנהל המקצועי לאונרדו נשאל על עתידו של שני הכוכבים קיליאן אמבפה וניימאר ואמר: "נדבר כשיהיו דברים קונקרטיים, כרגע עדיף להתמקד רק במשחק. דברים ייפתרו תוך זמן קצר". על המשחק עצמו אמר: "זו היתה הופעה נהדרת בתנאים קשים מאוד, אנחנו מרוצים מאוד".

שחקן העבר סטיב מקמנמן הילל את הכוכב ואמר: "הוא שחקן מדהים, מדהים, היורש הטבעי למסי ורונאלדו. המספרים שלו פנטסטיים, אני לא יודע אם הוא צריך לעזוב לקבוצה טובה יותר, יכול להיות שאם הוא היה הולך לבאיירן המספרים שלו היו מגיעים גם לרמות של מסי. יש לו רק עוד שנה אחת לחוזה, אז כולם יעמדו בתור כדי לקנות אותו במחיר מבצע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully