וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק בכר זעם על שחקניו, במכבי חיפה מבינים: "אין לנו לוקסוס להיות שבורים". רודריגס נבדק

7.4.2021 / 8:30

המאמן רתח בעקבות השוויון של מכבי תל אביב: "זה גול של ילדים". השחקנים "היו שבורים לאחר המשחק", רודריגס שלא עבר מבחן כשירות גם במחצית, עבר אולטרהסאונד. מחמאות למאבוקה, חזיזה ולביא, ולמה חבשי נותר מחוץ לסגל?

תקציר ה-1:1 של מכבי חיפה עם מכבי תל אביב/ספורט1

1.

כאשר ברק בכר חתם במכבי חיפה בקיץ, האוהדים הציבו לו שתי מטרות בלבד: האחת היא
לזכות באליפות והשנייה היא להתמודד עם היריבה המרה מכבי תל אביב. עבור האוהדים בעיקר, אבל גם עבור השחקנים והצוות, הקוף הזה שנקרא ניצחון על מכבי תל אביב היה הנושא המרכזי בימים האחרונים. בחיפה רצו מאוד לנצח את היריבה על תואר האליפות, ובהכנות לקראת המשחק אנשי הצוות המקצועי דרבנו את השחקנים והחדירו בהם את האמונה שהם שווים ניצחון במשחק העונה. "אין ספק שאנחנו צריכים לנצח את מכבי תל אביב כי היא היריבה העיקרית שלנו", הבהיר בסיום דולב חזיזה, "אבל אני באופן אישי מתייחס לכל משחק ככזה שאני רוצה לנצח וגם את המשחק הזה רצינו לנצח".

בחיפה כמובן התאכזבו מאוד מהתוצאה ובחדר ההלבשה, כך על פי עדות השחקנים, היה ניתן להרגיש זאת היטב. "כולם היו שבורים אחרי המשחק", סיפר אחד השחקנים "אבל אין לנו לוקסוס להמשיך להיות שבורים. יש לנו משחק כבר בשני ואם אנחנו רוצים שזה יהיה צמוד עד הסוף, אנחנו צריכים כבר ממחר להתאושש ולהבין שהפער נזיל ושצריך לנצח עד הסוף כדי לזכות באליפות".

עיקרי הדברים

  • אכזבה גדולה במכבי חיפה: "כולם היו שבורים אחרי המשחק"
  • שער השוויון הטריף את ברק בכר שרתח: "זה גול של ילדים"
  • רודריגס ניסה לעבור מבחן כשירות גם במחצית, מקווים שיהיה כשיר לאשדוד
  • חבשי שהתנהלותו מדאיגה הושאר מחוץ לסגל מסיבות מקצועיות
  • מחמאות למאבוקה, חזיזה ולביא, אכזבה מהיכולת של שרי
ברק בכר מאמן מכבי חיפה. מאור אלקסלסי
החמיא בהפסקה, ואז הגיע השוויון ש"הטריף" אותו. ברק בכר/מאור אלקסלסי

2.

בהפסקת המשחק בכר החמיא לשחקניו על הנחישות והבהיר להם שהוא מצפה מהם להמשיך כך במחצית השנייה. אלא שהירוקים עלו למחצית השנייה רכים מאוד וספגו שער שהטריף, פשוטו כמשמעו, את המאמן. בכר הסתובב לספסל ואמר "זה גול של ילדים", וזעם על חניכיו שלא עצרו את הדהירה של דור פרץ לאורך כמעט מגרש שלם. "היינו חייבים לעשות עבירה ואנחנו יודעים את זה", הודה שחקן בקבוצה. "ברור שברק זועם וגם אנחנו זועמים על עצמנו שלא עצרנו את פרץ בעבירה. אנחנו חייבים ללמוד מזה למשחקים הבאים ולעלות באותו קצב לדקות הראשונות של המחצית השנייה".

דור פרץ שחקן מכבי תל אביב לפני מוחמד אבו פאני שחקן חיפה. מאור אלקסלסי
"היינו חייבים לעשות עבירה על דור פרץ"/מאור אלקסלסי

3.

בחיפה יצאו כבר מיום שני לבית מלון בעיר למרות שהיה מדובר במשחק ביתי וציינו זאת לטובה, אלא שבמהלך היום, עוד במלון, הגיע הקשר הספרדי חוסה רודריגס לצוות הרפואי והמקצועי והתריע שהוא חש כאבים בשריר האחורי. אחרי בדיקות ראשוניות הקשר הבהיר לבכר שהוא רוצה ומרגיש שהוא יכול לשחק. השחקן קיבל זריקה ובחיפה היו משוכנעים שיפתח בהרכב, כשהתוכנית של בכר הייתה לשנות מערך כמה פעמים תוך כדי המשחק ולהסיט את רודריגס לעמדת הבלם. עם ההגעה למגרש ביקש בכר מהשחקן לצאת למבחן כשירות כדי להיות בטוח שהוא מסוגל לשחק בעוצמות גבוהות, ואחרי המבדק הקצר סיפר הקשר שהוא מרגיש היטב את הכאבים בשריר ושהוא חושש שהדבר יכול לסכן אותו וגם את המשחק. בשל כך רודריגס יצא מההרכב, אבל נשאר בסגל והיה על הספסל.

במחצית המשחק, כאשר חיפה הובילה 0:1, בכר שקל לבצע שינוי מיידי וביקש שרודריגס ייצא שוב למבחן כשירות. הקשר ערך זאת עם מאמן הכושר דרור שמשון ואחריו היה ברור כבר שלא יוכל ליטול חלק במשחק. כעת מקווים בקבוצה שהמנוחה והימים הקרובים בהם השחקן יעבור חיזוקים בלבד, יאפשרו לו להיות כשיר לקראת המשחק באשדוד. אחר הצהריים רודריגס עבר בדיקת אולטרהסאונד, ובחיפה ממתינים לתוצאות. גם טאלב טואטחה לקראת חזרה מלאה לאימונים.

שחקן מכבי חיפה חוסה רודריגס. אריאל שלום
התריע כבר במלון. חוסה רודריגס/אריאל שלום

4.

למרות הפציעה של רודריגס, בכר החליט להשאיר את עאיד חבשי מחוץ לסגל. בחיפה לא אהבו לאחרונה את ההתנהגות של הבלם וזה איבד המון מהקרדיט שלו. חבשי עשוי לעזוב בעונה הבאה אם הדברים יימשכו כך, אבל בחיפה הבהירו שהשחקן צריך להמשיך לתת את כולו באימונים ולחכות להזדמנות שלו. "אין ספק שחבשי מאוכזב מהמעמד שלו", אמר אחד מחבריו לקבוצה, "אבל הוא שחקן חשוב מאוד עבורנו.

מי שכן קיבל את ההזדמנות בחלק האחרון של המשחק היה ארנסט מאבוקה שזכה למחמאות. המגן הימני הצליח לאיים כמה פעמים ואף בישל את המצב הטוב במשחק לגודסוויי דוניו שהחמיץ ממצב קורץ. מאבוקה משקיע מאוד באימונים, חרף העובדה שאיבד את מקומו בהרכב, ובקבוצה שיבחו אותו על כך.

עאיד חבשי, שחקן מכבי חיפה. Marc Atkins, GettyImages
איבד המון מהקרדיט. עאיד חבשי/GettyImages, Marc Atkins

5.

שניים נוספים שזכו למחמאות הם דולב חזיזה ונטע לביא. חזיזה אמנם לא הצליח לבשל או לכבוש, אבל עשה עבודה הגנתית בצורה מצוינת ובצוות המקצועי אהבו מאוד את התרומה שלו, כמו גם את המסירה לעופרי ארד בסיום שכמעט והובילה לשער של מוחמד עוואד. בנוגע ללביא, הרי שבחיפה טענו שהקפטן כמעט לבדו סיכל את ההתקפות של מכבי תל אביב פעמים רבות.

בניגוד אליהם, עומר אצילי וצ'ארון שרי רשמו משחק חלש, אך אצילי לפחות סיפק מספרים כשרשם עוד בישול והוא מתמקם בראש טבלת הבישולים של הקבוצה עם שישה עד כה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully