וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עומר דרשני: המסע של עומר אצילי עד למשחק מול מכבי תל אביב

6.4.2021 / 14:00

החקירה של שחר. השיחה היומית מבכר. הטלפון מהשחקן הבולט. הדרך של הקשר למכבי חיפה לוותה בלא מעט קשיים, אבל שלושה חודשים לאחר החתימה נראה שכל הצדדים מרוצים. הערב (שלישי, 20:00, ספורט 5) הוא מחכה לאקסית וגם החברים לקבוצה מודים: "הוא בוער"

תקציר משחק העונה: מכבי תל אביב גברה 1:2 דרמטי על מכבי חיפה/ספורט 1

בתחילת חודש ינואר ישב עומר אצילי בביתו בקפריסין ותכנן את המשך דרכו. הקשר הבין שהפרק הקצר מאוד באי השכן נגמר ושהוא חוזר ארצה, כשעל המדף היו הצעות משתי קבוצות - בית"ר ירושלים ומכבי חיפה. אצילי שעבר חצי שנה של טלטלות בחייו האישיים והמקצועיים הבין שחזרה לארץ תלווה ברעש גדול. הוא אף הבין שמדובר במבחן גדול, אחרי שרק כמה חודשים לפני כן היה אחד השחקנים הטובים בישראל, כשהיה גורם משמעותי בזכייה של מכבי תל אביב באליפות.

מחד, רצה אצילי להגיע למכבי חיפה כדי להוכיח לכולם שמקצועית מדובר עדיין באותו קשר שכל הגנה בליגה צריכה לחשוש ממנו, אך מאידך חשש מהיחס של הקהל הירוק כלפיו. באותם ימים, קיבלו אצילי ואשתו לא מעט הודעות לטלפונים האישיים שלהם, כשברשתות החברתיות תהו האוהדים לא פעם אם שחקן שרק לפני כשנה שר "מכבי חיפה חיזבאללה" יכול ללבוש את המדים הירוקים.

באותה תקופה, היה נראה לפרקים שהחשש מנצח, אלא שדווקא אז קיבל הקשר טלפון משחקן בולט בכדורגל הישראלי. "לא חושב שצריכה להיות לך התלבטות", אמר אותו שחקן לאצילי. "אל תחשוש מהקהל, נכון שהאוהדים של מכבי חיפה יכולים להיות עוינים אבל אם תהיה טוב ואני בטוח שתהיה טוב אתה תהיה מלך בחיפה".

עומר אצילי, שחקן מכבי חיפה. ., מאור אלקסלסי
שיחות יומיות מבכר. אצילי/מאור אלקסלסי, .

לא ברור אם הדברים של אותו שחקן מנוסה שכנעו את אצילי לשוב לישראל, אך בסופו של דבר נחת הקשר בארץ ואחרי פגישה עם משה חוגג ויעקב שחר החליט לחתום בירוק. "אצילי רצה כבר בקיץ לחתום במכבי חיפה והיה מוכן לוותר על הרבה דברים בשביל זה", מעיד גורם בכדורגל הישראלי". אבל אז במכבי חיפה החליטו שכל עוד החקירה נגדו מתנהלת הם לא מתעסקים בעניין ובשלב מאוחר יותר, למרות החששות, כשהאפשרות עלתה שוב, הוא הבין שהאופציה הכי נכונה בשבילו כדי לחזור להיות שחקן מוביל ולקחת תארים היא לחתום אצל הירוקים".

שלושה חודשים לאחר שישב בביתו בקפריסין והתלבט, ואצילי יפגוש הערב (שלישי, 20:00, ספורט 5) את האלופה, שרק לא מזמן בעטה אותו החוצה.

בעלי מכבי חיפה יעקב שחר. אריאל שלום
החליט לבדוק מה בדיוק קרה שם. שחר/אריאל שלום

חקירה ללא אשמה

אם בקיץ האחרון הבעלים יעקב שחר לא היה מוכן לשמוע על האפשרות להחתים את אצילי בצל החקירה שהתנהלה נגדו, הרי שכבר בחודש נובמבר החלו במועדון לחשוב על האפשרות להחזיר את הקשר ארצה. השחקן שלא מצא עצמו באי השכן רצה לחזור והמאמן ברק בכר הבהיר למשפחת שחר שהוא יהיה שמח לראות אותו מגיע. בתחילה עוד היו מחלוקות במשפחה האם נכון לעשות את המהלך מבחינה ערכית והבעלים החליט לבדוק מה עלה בדיוק בחקירה. חקירה בסיסית העלתה שבמשטרה החליטו לבטל את ההאשמות כלפי השחקן וכלפי דור מיכה בשל חוסר אשמה ולא בשל חוסר ראיות או היעדר עניין. המשמעות מבחינת שחר הייתה אחת - במשטרה משוכנעים שלא היה כשל פלילי כשחקירה מעט מעמיקה יותר הבהירה שבמשטרה סבורים שהשחקן היה באמת ובתמים משוכנע שאותן נערות לא היו קטינות. עבור שחר זה הספיק והוא החליט ללכת בכל הכוח על אצילי. "מי שמכיר את יענקל'ה יודע שכשהוא רוצה ששחקן יהיה אצלו אז כנראה שהשחקן באמת יהיה במכבי חיפה", מעיד גורם המעורה בפרטים. "למרות שבתקשורת ומסביב הייתה תחושה שהסיכויים בין בית"ר ירושלים למכבי חיפה שווים, בחיפה היו משוכנעים לאורך כל הזמן שאצילי יהיה אצלם".

אדם נוסף ששימש פקטור משמעותי ביותר בחתימה של הקשר במכבי חיפה היה בכר. המאמן שוחח, כך מספרים גורמים המעורים בפרטים, עם השחקן כמעט בכל יום והבהיר לו שהוא מייעד לו תפקיד מרכזי. המאמן הבהיר ללו שבתחילה הוא אולי לא יהיה שחקן הרכב אבל שהוא מאמין שמהר מאוד הוא יהפוך לבורג מרכזי במכונה שדהרה באותם ימים לאליפות.

עומר אצילי שחקן מכבי חיפה בחימום. לירון מולדובן
"הוא פשוט לא מפסיק לרוץ". אצילי/לירון מולדובן

קל באימונים, קשה בקרב

אצילי השתכנע והגיע לכפר גלים. כבר באימון הראשון הפתיע הקשר את חבריו לקבוצה בקצב כשגם נתוני ה-GPS הראו שאם מישהו חשש שהוא מגיע בכושר חלקי, הוא יכול להירגע. "בדרך כלל בינואר שחקנים מגיעים חלודים אבל עומר מהרגע הראשון היה פשוט בטירוף", קובע שחקן בירוק. "מהאימון הראשון והאמת עד היום הוא פשוט לא מפסיק לרוץ ולהילחם באימונים כאילו הוא ילד בן 18 שעלה מהנוער וחייב להתבלט כדי לקבל כמה דקות במשחק". "עומר פשוט עובד כמו מטורף", מסכים שחקן אחר, מהוותיקים בקבוצה. "לפעמים זה כבר גובל באובר מוטיבציה אבל לכולם ברור מהרגע הראשון שהוא הגיע לתת עבודה ולהוכיח לכולם שהוא מהשחקנים הכי טובים בישראל".

אם באימונים אצילי התחיל בהילוך חמישי הרי שבמשחקים הראשונים הדבר לא הורגש. הוא אמנם צבר לאט לאט בישולים והפך למלך המבשלים בירוק אבל למרות זאת התחושה הייתה שהשחקן מתקשה להתאקלם ב-100 האחוזים.

מאמן מכבי חיפה ברק בכר. ברני ארדוב
פקטור משמעותי בחזרה של אצילי לארץ. בכר/ברני ארדוב

שחקן של מאני טיים?

אם מחפשים נקודת מפנה מסויימת היא הגיעה במשחק מול בני יהודה ב-14 במרץ. לראשונה בעונה הנוכחית אוהדים הורשו להיכנס למגרש הקשר, כך מספרים חבריו לקבוצה, חשש מעט מהמפגש הראשון מול הקהל הירוק: "אין ספק שהחשש שהיה לאצילי עוד לפני שהגיע עמד למבחן במשחק מול בני יהודה". אצילי שקיווה שאותם אוהדים לא יקראו בוז או חלילה יקללו אותו עלה למגרש ופשוט רקד על על כר הדשא ביפו אותו הוא מכיר היטב. בסיום אותו משחק היה ברור לכולם מי הכוכב החדש של הקהל הירוק כשאצילי זכה למירב העידוד מ-1,000 אוהדים ירוקים שנכחו במגרש. כמה ימים אחר כך, הקשר כבר פגש את האוהדים באצטדיון הביתי ושוב הדייט היה מוצלח מהצפוי כשהוא סיים עם צמד מול מכבי פתח תקוה בגביע. במשחק האחרון אצילי פתח על הספסל בשל שיטת המשחק אך כשנכנס כמחליף שוב הוכיח כמה הוא מסוכן כשנעצר כמה פעמים רק על ידי אריק ינקו במשחק אדיר.

כשהוא סוחב את כל המסע המורכב הזה על גבו ואחרי שהתאקלם סופית, יפגוש אצילי - גם אם כאס מהספסל - את האקסית בקרב ישיר על תואר האליפות כשכל תוצאה מלבד ניצחון תפגע אנושות בסיכויים של הירוקים לזכות באליפות. "עומר בוער", קבע אחד השחקנים. "נראה שהוא רוצה קצת יותר מכולם לקחת את המשחק הזה עליו. אין ספק שכשיש לך שחקן כמוהו, כמו צ'ארון שרי וכמו דולב חזיזה שיכולים להכריע משחקים במהלך אחד, אז אתה רוצה אותו על המגרש איתך ולא נגדך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully