וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליגת העל: הפועל ירושלים שבה לנצח עם 78:83 על נס ציונה

הקבוצה של אדומייטיס איבדה יתרון 18, אך הצליחה להשיג ניצחון חוץ חשוב. פראתר קבע שיא עונתי (41) והוליך את אילת ל-95:108 על הפועל ת"א. הפועל חיפה ניצחה 84:87 בדרבי

שחקן הפועל ירושלים סולימאן בריימו. לילך וייס רוזנברג
משחק קריטי. בריימו/לילך וייס רוזנברג

משחקי ליגת העל בכדורסל נמשכים הערב (שני). במשחק ממסגרת המחזור ה-24 ניצחה הפועל ירושלים את עירוני נס ציונה 78:84 בחוץ ושבה למסלול הניצחונות. קודם לכן שלושה משחקים נערכו במסגרת המחזור ה-23 - הפועל אילת, השנייה בטבלה, העלתה את רצף הניצחונות שלה לשישה עם 95:108 על הפועל תל אביב. חגיגה בכרמל - הפועל חיפה השיגה 84:87 דרמטי על מכבי חיפה בדרבי שהיה משמעותי מאוד לשתיהן. בני הרצליה הסתבכה בתחתית לאחר הפסד ביתי 77:75 מול הפועל באר שבע.

כתב וואלה! יואב איתיאל מדווח כי במהלך המשחק שנערך בחיפה, אוהדים שהתקבצו מחוץ למגרש השליכו כוורת זיקוקים ואבוקות. בתוך כך, שוטרי משטרת ישראל שנכחו במקום עצרו תושב תל אביב ותושב מודיעין בשנות ה-30 לחייהם, בחשד לביצוע המעשה, לחקירה בתחנת המשטרה בחיפה. בהתאם להתפתחות החקירה, תחליט המשטרה האם לבקש את הארכת מעצרם של החשודים.

שחקן הפועל חיפה קינן אוואנס. לילך וייס רוזנברג
עוד הצגה שלו, והפועל חיפה עם ניצחון יוקרתי בדרבי. אוואנס/לילך וייס רוזנברג

עירוני נס ציונה - הפועל ירושלים 84:78

לאחר שלושה הפסדים בארבעת משחקיה האחרונים, שבה הקבוצה של דאינוס אדומייטיס למסלול הניצחונות, אך זה ממש לא היה פשוט. האורחת החלה את המשחק היטב וירדה להפסקת המחצית ביתרון דו ספרתי, כשסולימאן בריימו הנהדר עושה ככל העולה על רוחו, בעוד בצד השני רק ויין סלדן הגיע.

במחצית השנייה התעורר בריאן אנגולה, וסחף את חבריו לריצת 0:18, שמחקה יתרון 18 של הירושלמים. שלשה מטורפת של אנגולה הורידה את המארחת ביתרון נקודה לקראת הרבעי הרביעי. בריימו, סטנטון קיד ומקולום השיבו את היתרון למארחת, שלא איפשרה קאמבק נוסף מצד נס ציונה וסגרה ניצחון חשוב מבחינתה.

קלעו לעירוני נס ציונה: בריאן אנגולה 22 נקודות, 14 ריבאונדים ו-6 אסיסטים, וויין סלדן 19, פטריק מילר 17, ג'רום מיינסי 9 ו-6 ריבאונדים, נמרוד לוי 4 ו-5 ריבאונדים, טל דן 3, אוריאל טרוצקי 2, רביב לימונד 2. ליאור קררה (14:36 דקות) שותף, אך לא קלע.

קלעו להפועל ירושלים: סולימאן בריימו 25 נקודות ו-5 ריבאונדים, סטנטון קיד 15 ו-5 ריבאונדים, תמיר בלאט 13, 6 ריבאונדים ו-8 אסיסטים, טיישון תומאס 10, 8 ריבאונדים ו-4 חסימות, ריי מקאלום 10, עדי כהן סבן 6, כריס קרמר 3, אדם אריאל 2 ו-6 ריבאונדים.

נס ציונה פתחה עם 2:6 מהיר, אך ירושלים לא נבהלה, ובהובלת סולימאן בריימו נטלה את ההובלה. בסיום הרבע הראשון הוליכה האורחת 14:16. האורחת עלתה ליתרון דו ספרתי במהלך הרבע השני כשגם סטנטון קיד נכנס לעניינים. ווין סלדן היחיד שתפקד בנס ציונה והשאיר את הקבוצה של גרינברג בעניינים. במחצית הוליכה ירושלים 34:47.

שלשה של בריאן אנגולה בפתיחת הרבע נתנה מעט תקוות למארחת, אך ירושלים הגיבה בשמונה נקודות רצופות ועלתה ל-37:55. נס ציונה שוב הגיבה, הפעם בריצת 0:9 והורידה את ההפרש לחד ספרתי. טיישון תומאס ירד לספסל בעבירה רביעית וההפרש של האורחת קוזז לארבע בלבד. הריצה של המארחת נעצרה על 0:18 כשסטנטון קיד קלע נקודות ראשונות לירושלים מזה חמש דקות. שלשה מדהימה של אנגולה הורידה את המארחת ביתרון 62:63 לקראת הרבע המכריע.

ירושלים נטלה את ההובלה בתחילת הרבע הרביעי כשטיישון תומאס וסטנטון קיד הובילו אותה. ויין סלדן השאיר את הכתומים קרובים לירושלים שלא הצליחה לברוח למרות דקות נהדרות של מקולום. שלשה גדולה של האחרון העניקה 76:81, אך נס ציונה שוב הצליחה לחזור והשיגה כדור אחרון במינוס שלוש, 18 שניות לסיום.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
שחקן הפועל אילת מארקל בראון. דני מרון
אילת ממשיכה בריצה נהדרת שלה. בראון/דני מרון

הפועל אילת - הפועל תל אביב 95:108

הפועל אילת ממשיכה בעונה הנפלאה שלה, וסופרת כבר שישה ניצחונות רצופים. איש המשחק ללא עוררין היה קייסי פראתר הנפלא שסיים עם שיא עונתי לשחקן העונה בליגת העל כשקלע 41 נקודות ומחק ערב נהדר של ג'סטין טילמן וים מדר בצד השני. המארחת פתחה טוב יותר, אך הפועל תל אביב נטלה את ההובלה לקראת סיום המחצית הראשונה. בנוסף לפראתר גם מארקל בראון (23) וג'וש ניבו הצטיינו אצל הדרומיים שהתבססו במקום השני. הפועל תל אביב חוזרת להפסיד.

קלעו להפועל אילת: קייסי פראתר 41 נקודות (14 מ-18 מהשדה), 7 ריבאונדים, 5 אסיסטים, 3 חטיפות ו-5 איבודים, מארקל בראון 23, ג'וש ניבו 20 ו-6 ריבאונדים, רועי הובר 7 ו-7 אסיסטים, יהונתן שולדבראנד 7, חואקין שוכמן 3, בן קרטר 2. רזיאל חיון (00:43 דקות) וצוף בן משה (00:58) שותפו, אך לא קלעו.

קלעו להפועל תל אביב: ג'סטין טילמן 27 נקודות ו-11 ריבאונדים, ים מדר 25 ו-5 איבודים, בר טימור 15 ו-7 אסיסטים, רג'י אפשואו 14, 10 ריבאונדים ו-4 חטיפות, פול סטול 10, יונתן מור 2, דניאל קופרברג 2. רז אדם (06:49 דקות) שותף, אך לא קלע.

מארקל בראון פתח היטב את המשחק וקלע שמונה נקודות ברבע הראשון, במהלכו הוליכה המארחת בפער קטן על האדומים, שנותרו צמודים ולא איפשרו לדרומיים לברוח. נקודות מהקו של פראתר קבעו 16:22 להפועל אילת בסיום הרבע הראשון. ההפרש המקומי שעלתה כבר ל-9, ירד למינוס שתיים בלבד עם נקודות של ג'סטין טילמן, שגם קבע 35:35, שלוש דקות להפסקה. שלשה של פול סטול העבירה את היתרון לאורחת לראשונה במשחק. מנגד, שלשה של ג'ו רגלנד על הבאזר הורידה את שתי הקבוצות להפסקת המחצית בשוויון, 45:45.

פראתר המשיך בערב הנפלא שלו וסחף את חבריו ליתרון דו ספרתי במהלך הרבע, כששחקני הפועל תל אביב לא מצליחים לעצור את הזר הנהדר של אריאל בית הלחמי שסיים את הרבע השלישי כבמאזנו האישי כבר 36 נקודות (!). 67:76 להפועל אילת לקראת הרבע המכריע. אילת חזרה ליתרון דו ספרתי בדקות הראשונות של הרבע, ודני פרנקו הזעיק פסק זמן. המארחת לא נתנה להפועל תל אביב לחזור במהלך הרבע, כשפראתר קבע שיא עונתי לשחקן בליגת העל עם 41 נקודות, ואילת יוצאת עם עוד ניצחון, 95:108.

שחקן מכבי חיפה בכדורסל רומן סורקין. לילך וייס רוזנברג
הירוקים פתחו טוב, אך נחלשו והפסידו בדרבי. סורקין/לילך וייס רוזנברג

הפועל חיפה - מכבי חיפה 84:87

בדרבי חם ומורט עצבים, שענה על כל הציפיות הצליחה הפועל חיפה לחזור מפיגור דו ספרתי לניצחון ביתי משחק שני ברציפות. הירוקים פתחו נהדר את המשחק ועלו ל-4:16. המארחת אמנם חזרה, אבל השחקנים של עמית בן דוד הגיעו נחושים ושוב ברחו. במחצית השנייה, קינן אוואנס השתלט על העניינים וכמו במחזור הקודם נגד נהריה הוליך את חבריו לריצה שבסיומה נטלו האדומים את ההובלה. הירוקים הצליחו להוריד את הפער של המארחת למינוס נקודה בלבד, אך אסיסט גדול של אוואנס לשלשה של שמחון סגרה עניין, ובסיום האדומים משלימים ניצחון כפול בדרבים על היריבה העירונית.

קלעו להפועל חיפה: קינן אוואנס 23 נקודות, 5 אסיסטים ו-4 חטיפות, כרם משעור 17, 11 ריבאונדים ו-2 חטיפות, ג'ייסון סיגרס 12 ו-6 אסיסטים, ראקים באקלס 11 ו-6 ריבאונדים, לנארד פרימן 9 ו-9 ריבאונדים, עמית שמחון 8, אופק אביטל 4, חנן קולמן 3.

קלעו למכבי חיפה: קיילין לוקאס 17 נקודות, 7 ריבאונדים ו-7 אסיסטים, מייקל בריסקר 15, רומן סורקין 14, כריס דואו 10, 8 ריבאונדים ו-7 אסיסטים, רומן רובינשטיין 10, טיילור ברון 10, מייקל קובינס 8. נאור שרון (06:28 דקות) ואלכס צ'וברביץ' (03:48) שותפו, לא קלעו.

הירוקים פתחו את המשחק בסערה וצלפו מעבר לקשת בדרך ל-4:11. דאנק של מייקל קובניס הורידו את שתי הקבוצות לפסק זמן של אלעד חסין, שניסה לעצור את הסחף ולארגן את ההגנה. הפער המקומי כבר לדו ספרתי, ובסיום הרבע הראשון הוליכה מכבי חיפה 17:25. ההפרש הירוק עלה שוב לדו ספרתי ועמד כבר על 19:32. קינן אוואנס התעורר והוריד את הפער למינוס שלוש בלבד. במחצית הוליכה מכבי חיפה 39:45.

קינן אוואנס הצליח לקבוע מהפך ויתרון ראשון במשחק להפועל, כשקלע שלשה והעלה את קבוצתו ל-51:53. המארחת סגרה ריצת 5:22 בעוד הירוקים נעלמו כמעט לגמרי ובסיום הרבע השלישי הוליכה הפועל חיפה 56:65. מכבי חיפה הצליחה לצמק את הפער ולהוריד עד מינוס נקודה, אך קינן אוואנס ועמית שמחון היו שם בשביל אלעד חסין וסגרו ניצחון אדום בדרבי, 84:87 להפועל חיפה בסיום.

שחקן הפועל חיפה עמית שמחון עם קינן אוואנס. לילך וייס רוזנברג
גיבורי הניצחון של הפועל חיפה. שמחון ואוואנס/לילך וייס רוזנברג
שחקן הפועל באר שבע קיילב אגאדה. ברני ארדוב
באר שבע יצאה עם ניצחון חשוב מאולם היובל. אגאדה/ברני ארדוב

בני הרצליה - הפועל באר שבע 77:75

הקבוצה של רמי הדר עם ניצחון חוץ חשוב שמשאיר אותה בתמונת הבית העליון. הקבוצה של שרון דרוקר שמצאה את עצמה שוב במאבקי התחתית, רושמת הפסד רביעי ברציפות, לאחר שפספסה הזדמנות לכפות הארכה או אפילו לנצח את המשחק בהתקפה אחרונה שהובילה לשום מקום. קיילב אגאדה המצוין הוליך את האורחת ליתרון דו ספרתי ברבע הראשון, אך הקבוצה מהשרון חזרה וקבעה שוויון במחצית. המשחק המשיך להיות צמוד, כשהקבוצה מבירת הנגב קיבלה החלטות טובות יותר בסיום ויצאה עם ניצחון חוץ יקר מאולם היובל.

קלעו להרצליה: קוטי קלארק 17 נקודות ו-9 ריבאונדים, עבדול גאדי 12, מקס היידגר 11, אלייז'ה תומאס 9, אלישי כדיר 8, טרל פארקס 6, 7 ריב' ו-5 אס', אבירם זליקוביץ' ויאיר קרביץ 5 כ"א, גייב לוין 2.

קלעו לבאר שבע: קיילב אגאדה 21, אריק תומפסון 18 ו-8 ריב', אמיר בל 12 ו-6 ריב', אריק גריפין 11 ו-6 ריב', טראוויס ווריק 6, עמית זיס 3 ו-5 ריב', ספנסר וייס 4, בן אייזנהארט 2.

האורחת פתחה בצורה נהדרת את המשחק, בעוד הקבוצה של שרון דרוקר נראתה רדומה. הקבוצה מבירת הנגב ברחה פער דו ספרתי, בעוד המארחת לא ממש הציבה אתגר עבור החבורה של רמי הדר. 12:26 לבאר שבע בסיום הרבע הראשון. הקבוצה של שרון דרוקר התעוררה ברבע השני, אליו עלתה אחרת. המארחת ניצחה ב-14 הפרש את הרבע הזה והצליחה לכפות שוויון במחצית, 40:40.

הרצליינים נטלו את ההובלה במהלך הרבע השלישי, כשהפועל באר שבע ממשיכה ללכת לקיילב אגאדה בכל עת שהצטרכה נקודות חשובות. בסיום הרבע השלישי הוליכה המארחת 57:60. באר שבע שבה ונטלה את ההובלה ברבע המכריע, אך הקבוצה של דרוקר לא אמרה נואש. הרצליה קיבלה הזדמנות לנצח את המשחק אך לא הצליחה לקלוע בהתקפה קריטית ויצאה מנוצחת בפעם הרביעית ברציפות. 75:77 לבאר שבע בסיום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully