וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספרד: אתלטיקו מדריד הפסידה 1:0 בסביליה, תקרית גזענית בהפסד ולנסיה

אובלק עצר פנדל של אוקמפוס (8), אבל הלחץ של המארחת הוביל לשער מוצדק של אקוניה (70). סוארס יחמיץ את המשחק הבא, כשהפער מברצלונה יכול לרדת בשני לנקודה בלבד

תקציר: ספרד - יוון 1:1/ספורט 1

המחזור ה-29 בליגה הספרדית נמשך הערב (ראשון) עם הפסדה של המוליכה אתלטיקו מדריד 1:0 אצל סביליה הרביעית, מה שמאפשר לברצלונה לצמק מחר את הפער לנקודה בלבד (אם תנצח את ויאדוליד) ומחמם את הצמרת לפני הקלאסיקו במוצ"ש. סלטה ויגו ניצחה 1:3 בחוץ את אלאבס האחרונה, בטיס סיימה ב-1:1 אצל אלצ'ה ועל הניצחון הדרמטי של קאדיס 1:2 על ולנסיה העיבה תקרית גזענית.

מרקוס אקוניה שחקן סביליה בעימות עם לואיס סוארס שחקן אתלטיקו מדריד. רויטרס
יחמיץ את המשחק הבא, ואתלטיקו אולי תאבד את הפסגה. לואיס סוארס בעימות עם מרקוס אקוניה/רויטרס

סביליה - אתלטיקו מדריד 0:1

הקולצ'ונרוס לא הפסידו לסביליה בשמונת מפגשי הליגה הקודמים, מאז אוקטובר 2016, אבל הפעם הגיעו בסגל קצר מאוד, נראו לא טוב ולא היו שווים נקודה. ולפתע, אחרי שהיתרון בפסגה כבר היה דו-ספרתי, הם עלולים להגיע למשחק החוץ בראשון הבא מול בטיס כשהם כבר לא במקום הראשון, אם ברצלונה תנצח מחר את ויאדוליד ובשבת גם בקלאסיקו.

דייגו סימאונה הגיע עם 16 שחקנים בלבד, וללא יאניק קראסקו המוצהב וז'ואאו פליקס ומוסא דמבלה הפצועים. סביליה תקפה בחמת זעם בפתיחה וגם קיבלה פנדל, אבל יאן אובלק רשם עצירה שנייה ברציפות, כשאחרי חוסלו מאלאבס הדף בדקה השמינית גם את הבעיטה של לוקאס אוקמפוס. אתלטיקו זנחה עוד במחצית הראשונה את מערך שלושת הבלמים וחזרה בהדרגה למשחק, אבל יריבתה הייתה עדיפה והשיגה את המגיע לה בזכות שיתוף פעולה של המגנים: חסוס נבאס בישל מימין ומרקוס אקוניה נגח את שער הבכורה שלו במדי סביליה בדקה ה-70. הארגנטינאי עוד התעמת לפני כן עם לואיס סוארס וגרם לו לספוג צהוב חמישי שמשמעותו היעדרות מעוד משחק קשה בסביליה, בשבוע הבא אצל בטיס. אתלטיקו תאבד אליפות שנראתה בטוחה?

עוד בוואלה! ספורט

חוסה גאיה: "חזרנו למגרש רק בגלל שדיאקבי ביקש, אנחנו איתו עד המוות"

לכתבה המלאה
שוער אתלטיקו מדריד יאן אובלק עוצר פנדל של שחקן סביליה לוקאס אוקמפוס. רויטרס
עצר פנדל שני ברציפות. יאן אובלק מול לוקאס אוקמפוס/רויטרס

מהלך המשחק

  • דקה 5: התחלה טובה של סביליה: סוסו בעט כדור מסוכן מחוץ לרחבה, אובלק היה עירני והדף.
  • דקה 8: סאול דרך ברחבה על ראקיטיץ' וסידר לסביליה פנדל, אבל אובלק עצר את הבעיטה הרעה של אוקמפוס. פנדל שני רצוף ששוער אתלטיקו הודף, לאחר שעשה את זה מול חוסלו בשלהי ה-0:1 מול אלאבס.
  • דקה 9: איזה לחץ של סביליה. ז'ורדן בעט כדור ששרק ליד הקורה ולאחר מכן נגיחה של דה יונג משני מטרים נבלמה בראשו של פליפה.
  • דקה 34: סימאונה הבין שמערך שלושת הבלמים לא עובד והכניס את קוראה להתקפה במקום המגן השמאלי רנאן לודי.
  • דקה 56: סוארס התעמת עם אקוניה ושניהם קיבלו כרטיסים צהובים. זה הצהוב החמישי של חלוץ אתלטיקו, והוא יחמיץ את המשחק הבא מול בטיס בחוץ.
  • דקה 66: קוקה ירה בימין מ-18 מטרים, בונו הגיב טוב בשערה של סביליה והדף.
  • דקה 70: גול! המארחת השיגה את השער שהגיע לה, אחרי התקפה יפה שבסיומה המגן הימני נבאס הרים והמגן השמאלי אקוניה נגח לרשת. שחקני אתלטיקו טענו לנגיעת יד של אוקמפוס לפני כן, אבל השער אושר. 0:1 לסביליה.
  • דקה 73: הרמוסו נותר חופשי ברחבה והיה חייב להשוות, אבל בעט ברשלנות מעל השער.
  • דקה 90+1: סוארס הכין נהדר לקוראה שיכול היה לקבוע 1:1 דרמטי, אבל בונו עצר עם הרגל. איזו הצלה של שוער סביליה.
מרקוס אקוניה שחקן סביליה חוגג שער. רויטרס
תזמון מושלם לשער הראשון במדי סביליה. מרקוס אקוניה/רויטרס

קאדיס - ולנסיה 1:2

כבר ראינו מקרים בהם קבוצות נטשו במחאה על קריאות גזעניות מהיציעים וכמובן התקרית העונה בליגת האלופות בה המשחק בין איסטנבול בשאקשהיר לפריז סן ז'רמן הופסק בגלל טענה לגזענות של השופט הרביעי מרומניה, אבל זו הפעם הראשונה שבה שחקנים נקטו סולידריות כזו לאחר שאחד מחבריהם הועלב על רקע גזעני על ידי שחקן יריב. זה קרה בדקה ה-30, במצב של 1:1, כאשר שחקני האורחת ירדו מהמגרש במחאה על קללה גזענית שהפנה חואן קאלה לעבר חברם שחום העור מוקטר דיאקבי. בעקבות הפצרות חוזרות ונשנות, שחקני ולנסיה חזרו ללא דיאקבי שהוחלף, והמשחק חודש לאחר כ-15 דקות, כאשר קאלה שנגח את שער היתרון של קאדיס בדקה ה-14, הוחלף בהפסקה. עוד לפני הבלגן, קווין גמיירו השווה בדקה ה-19 מבישול של גונסאלו גדש, אבל הקפטן מרקוס מאורו קם מהספסל והכריע בנגיחה בדקה ה-88 כדי להרחיק את המארחת עד כדי שמונה נקודות מהקו האדום.

נביל פקיר שחקן בטיס מול ראול גוטי (משמאל), טטה מורנטה שחקני אלצ'ה. Quality Sport Images, GettyImages
בטיס נעצרה. נביל פקיר/GettyImages, Quality Sport Images

אלצ'ה - בטיס 1:1

המארחת הבטיחה לעצמה עוד שבוע מעל הקו האדום, בעוד הקבוצה של מנואל פלגריני פספסה הזדמנות לשוב למקום החמישי. בורחה איגלסיאס, שהבקיע שער בודד בחצי העונה הראשונה, חגג את השישי שלו בשבעת המחזורים האחרונים עם פנדל מוצלח בדקה ה-14, אבל פרה מייה איזן בדקה ה-36 ואלצ'ה רשמה משחק בית רביעי ברציפות ללא הפסד.

יאגו אספס שחקן סלטה ויגו חוגג שער. Juan Manuel Serrano Arce, GettyImages
הרביעי שמגיע ל-10 ו-10, אחרי הארי קיין, ברונו פרננדש ותומאס מולר. יאגו אספס/GettyImages, Juan Manuel Serrano Arce

אלאבס - סלטה ויגו 3:1

הפסד שישי בשבעה משחקים לנועלת הטבלה החלשה, שלא מצאה תשובה ליאגו אספס בפתיחת המשחק וראתה אותו מגיע על חשבונה ל-10 שערים ו-10 בישולים בלה ליגה. כוכב סלטה ויגו בישל לנוליטו בדקה השמינית, כבש בעצמו עם סיומת בשמאל בחלוף שבע דקות אחרי מסירת עומק יפה של נוליטו ובדקה ה-20 הכין במתפרצת לסנטי מינה. הבלם ג'ייסון מוריו הורחק בדקה ה-54 והשאיר את סלטה ב-10 שחקנים, אבל כל מה שאלאבס הצליחה לעשות זה לצמק עם שער מקרוב של הבלם פלוריאן לז'ן ארבע דקות לסיום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully