וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחזור ה-27 בליגת העל יוקדש להעלאת המודעות למחלת האפילפסיה

עודכן לאחרונה: 1.4.2021 / 15:17

המנהלת תקדם את הפעילות של "גן עדן בסגול" במדיות החברתיות. כלפון: "פעולה פשוטה שכל אחד מאיתנו יכול לעשות, שהיא להרחיק מהחולה במהלך התקף חפצים חדים, להניח לו משהו רך מאחורי הראש, לנסות להרגיע ולתת לגוף לעשות את שלו, יכולה לסייע בהצלת חיים במקרה של התקף"

תקציר: נבחרת ישראל מביסה 1:4 את מולדובה אחרי שנקלעה לפיגור/ספורט 1

המחזור ה-27 בליגת העל יוקדש השבוע להעלאת המודעות למחלת האפילפסיה בשיתוף עמותת "גן עדן בסגול". גן עדן בסגול היא עמותה הפועלת להעלאת המודעות למחלת אפילפסיה וליצירת חברה מכילה יותר כדי לשפר את איכות החיים של החולים.

כמו כן פועלת העמותה להגברת המודעות לטיפול הפשוט בעת התקף אפילפטי על מנת לסייע ולהציל חיים. במדינת ישראל חיים כיום כ-90,000 חולי אפילפסיה (1% מהאוכלוסייה) ו-1 מכל 100 איש בעולם חולה במחלה. כ-70% מהחולים מאוזנים תרופתית ומנהלים אורח חיים שגרתי לחלוטין ו-30% מהמטופלים מוגדרים עמידים לטיפול התרופתי.

המנהלת תקדם את הפעילות השונה במדיות החברתיות. במהלך טקס עליית השחקנים בכל המשחקים, יאחזו השחקנים והשופטים אל מול המצלמות שלט עם המסר, כאשר ברקע יקריא הכרוז טקסט בנושא.

גן עדן בסגול. יח"צ,
המטרה: העלאת המודעות למחלת האפילפסיה/יח"צ

ארז כלפון, יו"ר מנהלת הליגות: פרויקט "יחד" יקר לליבנו, שכן במסגרתו, מצליח ענף הכדורגל לקדם את המודעות למגוון רחב של נושאים קהילתיים חשובים מאוד. במקרה של מודעות למחלת האפילפסיה, חשוב שכל אחד ואחת מאיתנו ידע, כי פעולה פשוטה, שכל אחד מאיתנו יכול לעשות, שהיא להרחיק מהחולה במהלך התקף חפצים חדים, להניח לו משהו רך מאחורי הראש, לנסות להרגיע ולתת לגוף לעשות את שלו, יכולה לסייע בהצלת חיים במקרה של התקף אפילפטי".

יניב טבריה, יו"ר עמותת גן עדן בסגול: "מרגש לראות את ההירתמות של מנהלת הליגות לכדורגל ושל השחקנים למען ציבור חולי האפילפסיה בישראל. מחלת האפילפסיה נוגעת כמעט בכל ישראלי, אך מלווה בסטיגמות ומיתוסים רבים הנוגעים אליה-אותם יש לנפץ. אני מאמין שככל שיותר אנשים ייחשפו למחלה כך, הסטיגמה והבושה שמלווה את המחלה תפחת שכן, מרביתם חיים אורח חיים שגרתי. לכן, עלינו ללמד ולחנך אודות מחלת האפילפסיה כמה שיותר בשביל למנוע את הבושה בקרב החולים ובכך להציל חיים".

  • עוד באותו נושא:
  • ליגת העל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully