וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוני לוי: "אני אוהב שהקבוצות שלי יוזמות ודומיננטיות, אבל גם מסודרות ומאורגנות"

עודכן לאחרונה: 31.3.2021 / 19:21

מאמן הפועל באר שבע התראיין לאתר הרשמי והתייחס בין היתר לסגנון המשחק שלו ("חייבים למצוא איזון"), הדיסטנס עם השחקנים ("לא רואה את זה ככה"), החיבור עם ברדה ומליקסון ("אנשים נפלאים") וה-2:3 על צרפת: "שלמה שרף היה גאון כדורגל"

רוני לוי העניק היום (רביעי) ריאיון לאתר הרשמי של הפועל באר שבע, ובו התייחס בין היתר לסטיגמה שיצאה לו כמאמן הגנתי: "התחלתי כשחקן התקפי. אני אוהב שהקבוצות שלי יוזמות ודומיננטיות. יחד עם זאת, אני אוהב שהקבוצה שלי מאורגנת, מסודרת ולא מופקרת. חייב למצוא את האיזון. בעונה האחרונה שלי בבית"ר ירושלים, סיימנו במקום השלישי, כבשנו 51 שערים וזכינו בגביע הטוטו. אני מאמין שיראו את זה גם כאן".

על ה"דיסטנס" עליו הוא לכאורה שומר עם השחקנים אמר: "אני מאוד קפדן ויסודי. הדרישות שלי מהשחקנים גבוהות. אם קוראים לזה דיסטנס, אני לא רואה את זה ככה. עם השנים, אתה נהיה יותר מנוסה ואתה יודע איך להתנהל מול השחקנים. גם כאן, צריך לשמור על איזון: מצד אחד, לשמור על מרחק מסוים ומצד שני לחבק וללטף אותם כשצריך".

המאמן התייחס לעוזריו בהפועל באר שבע אליניב ברדה ומאור מליקסון, אותם אימן כשחקנים: "הם היו שחקנים נהדרים. מאוד מוכשרים. אליניב היה מאוד נחוש, ועם המוטיבציה, הרצון והכישרון שלו לא היה לי ספק שהוא יצליח. אני חושב שלמאור זה לקח קצת יותר זמן. באחת השיחות כמאמן אמרתי לו: "אל תאבד את התקווה, כי אין הרבה עם כשרון כמו שלך. אם תקפיד, בסוף זה יגיע". לשמחתי, שניהם עשו מסלול מדהים. היום, כשאני עובד איתם, אני מגלה שהם אנשים נפלאים וחרוצים. אני בטוח שהם יעשו קריירה נפלאה, כל אחד בתחום שלו".

על תחילת ה"רומן" עם הכדורגל סיפר: "מהרגע הראשון התחברתי לכדורגל, זו אהבה אינסופית. כשגדלנו כילדים, הכול היה סביב הכדורגל. יוצאים לשחק בבית הספר, חוזרים מבית הספר, משחקים בשכונה ואז הולכים לאימון של מכבי נתניה. בזמנו, במחלקות הנוער היא הייתה קבוצה שממש מטפחת שחקנים צעירים. לא היה לי ספק שאני אהיה שחקן כדורגל ואתעסק בכדורגל. זה היה כל עולמי, תמיד הייתי סביב העניין הזה והייתי מרוכז עם כל הכוח וכל העוצמה. בעניין הזה לא עניין אותי כלום".

לוי נזכר גם ב-2:3 הבלתי נשכח של נבחרת ישראל על צרפת לו היה שותף: "זה היה יום מיוחד. אם אנשים היו יודעים מה הלך באותו היום בהתנהלות של הקבוצה לקראת המשחק, הם לא היו מאמינים. בסוף, ביום הזה הכול הסתדר. מבחינתי, שלמה שרף היה מאמן גדול, גאון כדורגל, והוא ידע להעמיד את השחקנים בצורה נכונה ולהוציא מהם את המקסימום. זה היה יום קסום וניצחנו את אחת הנבחרות הגדולות שהיו".

כשנשאל על הרגעים המרגשים ביותר שלו כשחקן וכמאמן השיב: "כשחקן, הרגע המרגש הוא האליפות עם בני יהודה. כמאמן, אני חושב שהניצחון הראשון שלי כמאמן הקבוצה הבוגרת. לשמחתי, היו עוד המון רגעים נפלאים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully