וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"גורם לשומרים להיראות מטופשים": הכישרון בן ה-16 של מכבי תל אביב

רכז נבחרת הקדטים עידו מנצ'ל הוביל את הצהובים למקום החמישי בטורניר הנוער של היורוליג בבלגרד וצד את עיניהם של הסקאוטים: "ראיית המשחק שלו נהדרת, השיפור שעשה אדיר". צפו בביצועיו

הביצועים של עידו מנצ'ל בנבחרת ישראל עד גיל 15/מתוך יוטיוב

מכבי תל אביב גידלה בשנים האחרונות ישראלים מובילים כמו דני אבדיה ויובל זוסמן, אבל ייתכן שבקבוצת הנוער של המועדון מסתתר הפרוייקט הבא של הצהובים. הכירו את עידו מנצ'ל, עוד לא בן 17, שנכנס בימים האחרונים לפנקסים של לא מעט סקאוטים בזכות התצוגות שלו בטורניר הנוער של היורוליג בבלגרד.

מכבי תל אביב סיימה את הטורניר במקום החמישי עם שני ניצחונות ושני הפסדים ומנצ'ל אמנם לא נכלל בחמישיית המצטיינים של הטורניר, אבל כן הצליח לצוד את עיניהם של הסקאוטים. הרכז שימלאו לו 17 בחודש הבא ומתנשא לגובה של 1.83 מטר, סיים את הטורניר במקום השלישי בטבלת הקלעים עם 20.7 נקודות למשחק, ראשון באסיסטים (7.2), ראשון במספר השלשות (14 ב-35%) שני בסחיטת עבירות (6.7) וגם רביעי באיבודים (3.7).

לפני הטורניר, הפורוורד יובל לוין (שהראה ניצוצות בעיקר בצד ההגנתי וסיים כמלך החטיפות של הטורניר עם 4 למשחק) סומן כפרוספקט הבכיר של הצהובים, אבל מנצ'ל גנב את ההצגה.

"עידן מנצ'ל היה השחקן הכי טוב במכבי תל אביב לאורך הטורניר. הוא חודר טוב ומוסר יצירתי, ויכול להיות כישרון נחמד לקולג'ים בינוניים-גדולים", כתב עליו הסקאוט ג'ייסון פיליפי, ששימש כסקאוט בינלאומי ב-NBA במשך 19 שנים.

מנצ'ל אמנם לא נחשב לשחקן פיזי או אתלטי במיוחד, אבל הוא מחפה על כך בזריזות יוצאת דופן, ראיית משחק טובה וקליעה מבחוץ שהולכת ומשתפרת. כך, למשל, באליפות אירופה לקדטים ב-2019, בה היה השחקן הצעיר ביותר בנבחרת ישראל, דייק ב-27% בלבד מחוץ לקשת. בטורניר היורוליג השבוע הוא צלף 4 שלשות למשחק ב-35%.

הסקאוט פייטרו כריסטופורי (IdProspects) כתב עליו בסוף השבוע: "מנצ'ל משחרר את הזריקה בקלות מרשימה. השיפור שהוא עשה מאז אליפות אירופה ב-2019 אדיר. אני אוהב לראות את הביטחון שהוא זורק בו".

צפו בביצועיו של מנצ'ל במדי נבחרת ישראל עד גיל 15

שחקן קבוצת הנוער של מכבי תל אביב עידו מנצ'ל. באדיבות מכבי תל אביב, אתר רשמי
הפרוייקט הבא של מכבי תל אביב? מנצ'ל בפעולה/אתר רשמי, באדיבות מכבי תל אביב
שחקן נבחרת הקדטים עידו מנצ'ל. מתוך אתר פיב"א, אתר רשמי
יככב בנבחרת הנוער? מנצ'ל במדים הלאומיים/אתר רשמי, מתוך אתר פיב"א

קיין פארנל, סקאוט נוסף של IdProspects, ציין: "הוא גורם לשומרים להיראות מטופשים. השימוש שלו בעיניים ובראש כדי להטעות את השומרים שלו כשהוא מוסר, מדהימה".

הסקאוט אלברט רובלדייו (Eurohopes) כתב ש"ראינו בטורניר הזה כמה כישרונות מרשימים שהיו מתחת לרדאר ברמה הבינלאומית. אני כל כך נהנה לצפות במנצ'ל".

בקיץ הקרוב, אמור מנצ'ל להיות חלק מנבחרת הנוער שתשחק באליפות אירופה דרג א'.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully