וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המאפיה בחדר ההלבשה, השתוללות אחרי ברצלונה: ג'ון אובי מיקל בשיחה מרתקת

עודכן לאחרונה: 26.3.2021 / 13:00

העימות שלו עם קונטה ("אתה פאקינג מתבדח?"), השחקנים שהעיפו מאמנים, השיעור ממקאללה, הטירוף אחרי ההפסד לברצלונה ("דרוגבה איבד את זה") ואדן הזאר: "המתאמן הכי גרוע שראיתי בחיים". אובי מיקל נזכר

תקציר: צ'לסי - שפילד יונייטד 0:2/ספורט 1

ג'ון אובי מיקל ערך ראיון מעניין ב"אתלטיק", ובו הוא מספר על ההתפרצות הזועמת של שחקני צ'לסי על השופט אחרי ההפסד השנוי במחלוקת לברצלונה, על העימות שלו עם אנטוניו קונטה, התחושות שלו אחרי שאביו נחטף פעמיים בניגריה והקריירה ככדורגלן מקצועני.

על התפקיד שלו כקשר אחורי: "לאוהדים יש שני דברים בראש: לכבוש, או לבשל. אם אתה לא עושה את זה, סביר להניח שאתה לא אהוב בקרב האוהדים. מהר מאוד התחלתי להבין את זה. דיברתי עם מקללה בעונה הראשונה שלי. הוא ידע שאני הולך להחליף אותו יום אחד. הוא אמר לי, 'שמע, אתה לא תזכה לשבחים בעמדה הזו. אתה רק צריך לעשות את העבודה המלוכלכת, לוודא שהקבוצה מנצחת ואז כל התהילה מגיעה לכובשים'.

"כשמישהו כזה מדבר, אתה מקשיב. קלוד המשיך ואמר, 'עשיתי את זה כל הקריירה שלי. בריאל מדריד עשיתי את זה. זינדין זידאן והאחרים קיבלו את כל הקרדיט, אני אף פעם לא'. ישר הבנתי למה אני נכנס. התגובה שלי הייתה, 'אני רק רוצה לשחק!'. בגיל הזה, לא היה משנה לי איפה".

על העימות שלו עם מאמן צ'לסי אנטוניו קונטה: "זומנתי לנבחרת הלאומית לאולימפיאדה, וזה היה חלום עבורי. כן, כשחקנים אנחנו רוצים לזכות בליגת האלופות ובגביע העולם, אבל האולימפיאדה היא טורניר ענק. ןהבחור הזה (קונטה) שרק נכנס לדלת (מונה לתפקיד) לפני חמש דקות, אומר לי שאני צריך לבחור.

"הוא אמר, 'אם תעשה את זה, אתה לא תהיה חלק מהקבוצה הזו'. דיברתי עם המועדון ואמרתי להם שאני רוצה ללכת. המועדון כיבד אותי בגלל מה שעשיתי עבור הקבוצה וכמות השנים שהייתי שם. אז הלכתי לנבחרת ונענשתי על זה. חזרתי, ומאז לא הגעתי לסגל. לא נכללתי למשחקים.

"הדבר המצחיק הוא, רגע לפני שחלון ינואר התחיל, הוא ניגש אלי ואמר 'אני רוצה פגישה איתך'. וזה אחרי שהוא גרם לי להתאמן לבד במשך חודשים, להתייחס לשחקן שהיה זמן רב בצ'לסי ככה?!

"כשהוא פגש אותי הוא אמר 'בוא ננסה לצאת לדרך חדשה, אני אצטרך אותך בסגל, בואו נשכח את זה, בלה, בלה, בלה!'. אמרתי, 'אתה מתבדח?! האם אתה פאקינג רציני?!'. הוא ידע שאני רוצה לצאת. קמתי ויצאתי מהחדר. אתה לא יכול לזלזל בבן אדם ככה".

שחקן צ'לסי לשעבר ג'ון אובי מיקל. Catherine Ivill, GettyImages
חווה לא מעט לאורך הקריירה. אובי מיקל/GettyImages, Catherine Ivill

על התגובות להפסד לברצלונה בחצי גר ליגת האלופות ב-2009, אחרי השער הדרמטי של אינייסטה וטעויות השיפוט: "היה כאוס במנהרה אחרי זה, בחדר ההלבשה, בקבוקים עפו, דברים התעופפו לכל מקום, הפכו שולחנות, מחצו דברים, כולם צעקו וצרחו. אפשר להבין את זה, ככה מגיבים... פעם בצ'לסי היה לא מקובל להפסיד, אבל זה היה לילה מטורף. דרוגבה איבד את זה, ולא הפסיק".

האם שחקנים גרמו לפיטורי מאמנים? מיקל נשאל פיטורי מאמנים כמו סקולארי או וילאש בואש, שבתקופתו לא שרדו עונה אחרי שלכאורה התעמתו עם שחקנים: "בכל מועדון יש לך את השלד, יש לך את 'המאפיה', אם אתה רוצה לקרוא לזה ככה. יש לך שחקנים שאם דברים לא הולכים בדרך שלהם, למועדון יהיה קשה. ככה נוצרות 'מאפיות'. בכל מועדון לשחקנים יש כוח, תאמין לי. גם בצ'לסי היה את זה. זה בגלל שהיו שחקנים שהיו הרבה שנים במועדון והצליחו ושירתו אותו מאמנה.

"זאת זכותם לדאוג למועדון ולדאוג שאם הדברים לא הולכים טוב, עליהם להחזיר את הקבוצה למוטב. ואם מאמן לא מצליח, לשחקנים יש זכות... אתה יודע... להשמיע את דעתם ולעשות כל מה שהם יכולים כדי שהמאמן יוחלף... כן, עשינו כאלה דברים, אבל זה היה רק לטובת המועדון".

על אדן הזאר: "תמיד אמרתי שאדן הזאר הוא אחד השחקנים הכי כישרוניים בעולם. היה לו הכול - מהירות, כוח, טכניקה, יכולת - זה אדן הזאר. רק מסי ורונאלדו היו לפניו. אבל זה מה שהוא רצה. הוא תמיד אמר 'אני לא יכול להיות טוב כמו מסי כי הוא מכוכב אחר, אבל אני יכול להיות טוב כמו רונאלדו, או אפילו יותר טוב'. אלה המילים שלו. אבל הוא לא הקדיש את עצמו למשחק. הוא לא מתאמן טוב. הוא היה המתאמן הכי גרוע שראיתי בחיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully