וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צביטות בישבן ובדיקה מתחת לחולצה: המאמן האגדי של נבחרת ספרד התגלה כמטריד מינית

עודכן לאחרונה: 25.3.2021 / 16:59

כדורגלנית לשעבר פרסמה ספר שגדוש בעדויות על איגנסיו קרדה, שאימן את נבחרת ספרד במשך 27 שנה: "אל תקראו לנו בנות, תקראו לנו כדורגלניות"

ספר חדש של העיתונאית דנאה בורונאט, כדורגלנית לשעבר, חושף את ההטרדות המיניות שחוו שחקניות הנבחרת תחת המאמן איגנסיו קרדה, מי שהיה מאמן נבחרת ספרד במשך 27 שנה - בין 1988 ל-2015. שם הספר הוא "No las llames chicas, llamales futbolistas" ("אל תקראו לנו בנות, תקראו לנו כדורגלניות"), והוא כולל עדויות משורה ארוכה של שחקניות.

"אני לא יכולה לספור את כמות הפעמים שבהן הוא ניגש אליי והרים לי את החולצה", סיפרה מרטה קורדרה, שחקנית ריאל מדריד, "הוא היה אומר לי 'עדיין יש לך את הפירסינג בטבור? תורידי אותו, זה עושה אינפקציה'. אז הייתי צריכה להוריד את העגיל, הגעתי למתחם ואמרתי לו - 'די, הורדתי את זה, אתה לא חייב יותר להרים לי את החולצה'".

סביב המאמן היו לא מעט סיפורים לאורך הקריירה שלו, אבל הוא נחשב לדמות חזקה ומצליחה בכדורגל הנשים בספרד. כעת הוא שוב במוקד הסערה, כשבין השאר שחקניות טוענות שהוא אמר להן משפטים כמו "מה שאתה צריכה זה גבר טוב", "מה שחסר לה זה קצת צ'ילי בתחת", התעניינות בחיי המין שלהן לפני משחקים, או עדויות שבהן היה אומר לשחקניות "את יודעת איך תרנגול מזריע תרנגולת?", ומיד צובט להן בישבן.

איגנסיו קרדה, מאמן נבחרת הנשים של ספרד בכדורגל. Minas Panagiotakis, GettyImages
"מה שחסר לה זה קצת צ'ילי בתחת". קרדה/GettyImages, Minas Panagiotakis

בורונאט מספרת על המסע שעשתה בענף, ובכלל הדרך הארוכה שעשה כדורגל הנשים בספרד. חלק מהעדויות הן אנונימיות, וממחישות את הגישה המצ'ואיסטית לכדורגלניות, כולל העובדה שחלק מהסיפורים היו ידועים ולא זכו לתגובה או מענה מההתאחדות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully