וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנו של סאבוניס: "בשיחות המשפחתיות שלנו, אסור להזכיר את נס ז'לגיריס"

טאוטבידאס סאבוניס, בנו של הסנטר האגדי ואחיו של כוכב אינדיאנה, מפנטז לאמן את ז'לגיריס, מנסה לחקות את שאראס ולא מסוגל לשכוח את הנס של דרק שארפ. הערב (21:00, ספורט 5) הוא פוגש את הצהובים

דני אבדיה מדבר על ההתאקלמות ב-NBA/מתוך עמוד הטוויטר של וושינגטון וויזארדס

ב-8 באפריל 2004, התאריך בו התרחש נס ז'לגיריס, היה טאוטבידאס סאבוניס רק בן 12. בנו הבכור של שחקן העבר האגדי ארווידאס סאבוניס צפה במשחק מביתו בקובנה, ולא ידע שמתרחש לנגד עיניו מאורע בלתי נשכח. אביו קלע במשחק ההוא 29 נקודות ב-30 דקות וסימני הגיל - הוא היה בן 40 בזמנו - כלל לא ניכרו עליו, אבל השלשה המפורסמת של דרק שארפ שלחה אותו ואת ז'לגיריס הביתה. בסופו של דבר, התברר שהיה זה משחק הפרישה של סאבוניס.

כמעט 17 שנה לאחר מכן, סאבוניס יפגוש את מכבי תל אביב הערב (חמישי, 21:00, ספורט 5) כחבר בצוות של מאמן ז'לגיריס מרטין שילר, ובוודאי ייזכר במשחק המפורסם ההוא.

"יש שני נושאים שלא מדברים עליהם במשפחה שלנו - ההפסד של אבא ללייקרס במשחק 7 בגמר המערב בשנת 2000 כשחקן פורטלנד, וההפסד למכבי תל אביב במשחק על העלייה לפיינל פור. אסור להעלות את זה בשיחות המשפחתיות שלנו, פשוט לא מדברים על זה", אמר היום בריאיון לתקשורת הליטאית.

שחקן מכבי תל אביב ניקולה וויצ'יץ' מול שחקן ז'לגיריס קובנה ארווידאס סאבוניס במהלך "נס ז'לגיריס". Ariel Schalit, AP
צלקת שהוא נושא עד היום. סאבוניס מול וויצ'יץ' במשחק המפורסם/AP, Ariel Schalit
עוזר מאמן ז'לגיריס קובנה טאוטבידאס סאבוניס. מתוך האתר של ז'לגיריס קובנה, אתר רשמי
עתיד מזהיר? סאבוניס הבן/אתר רשמי, מתוך האתר של ז'לגיריס קובנה

סאבוניס הצעיר מספר ש"באותו ערב בתל אביב, הלב של אבא נשבר. זאת הייתה ההזדמנות שלו לסיים את הקריירה עם הישג, ובמקום זה קרה משהו אחר לגמרי".

לטאוטבידאס עוד לא מלאו 29, אבל כבר יש לו חלומות גדולים בתחום האימון. בניגוד לאחיו דומנטאס סאבוניס שהפך העונה לאולסטאר ומצטיין במדי אינדיאנה פייסרס, הקריירה שלו בתור כדורסלן לא המריאה. הוא גדל במחלקת הנוער של מלאגה ונמנה למשך תקופה קצרה על סגל הקבוצה הבוגרת, אבל לא השתלב בליגה בכירה ועד שהודיע על פרישה מוקדמת לפני כשנה, שיחק בליגות הנמוכות בספרד.

בשנה שעברה קיבל הזדמנות להשתלב כמאמן במחלקת הנוער של ז'לגיריס, והחליט להפוך למאמן. קולגות בליטא טוענים שמדובר בפוטנציאל גדול בתחום ואף משווים אותו לשרונאס יאסיקביצ'יוס, שהפך בשנים האחרונות לאחד המאמנים המובילים ביבשת. הדרך עדיין רחוקה, אבל גם הוא עצמו רואה בשאראס מודל לחיקוי.

"הלוואי שאגיע לחצי מההישגים שלו. בתור מאמן בתחילת דרכו, אני מעריץ אותו ועוקב אחרי הקבוצות שלו באדיקות", סיפר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully