וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אושוויץ", "היטלר", "גזים": קבוצת פוטבול הגדירה תרגילים בביטויי שואה, המאמן פוטר

עודכן לאחרונה: 25.3.2021 / 16:59

שערורייה במסצ'וסטס: מאמן קבוצת הפוטבול של תיכון דוקסברי השתמש בביטויים אנטישמיים כשמות לתרגילים ומילות תיאום. משחקי הקבוצה בוטלו, חקירה נפתחה

חבר בקבוצת פוטבול תיכונים בארה"ב. GettyImages
ראשי בית הספר הודו: "מדובר בשערורייה"/GettyImages

מאמן קבוצת פוטבול בבית ספר תיכון במסצ'וסטס פוטר מתפקידו אחרי שהתגלה שהוא השתמש בביטויי שואה ככינויים לתרגילים של הקבוצה. אחרי שהתגלו הדברים לראשונה בית הספר ערך תחקיר, ובמקביל לפיטוריו של המאמן הוחלט לצרף יועץ חיצוני על מנת לערוך חקירה מקיפה יותר. כמו כן, בית הספר ביטל את המשחקים הקרובים של הקבוצה, והודיע שינצל את הפרשה על מנת לעורר מודעות בקרב התלמידים על נושא השואה.

הפרשה התפוצצה אחרי שמפקח בעיר דוקסברי גילה שחברים בקבוצה השתמשו בביטויים אנטישמיים במהלך משחק. מדובר היה גם בשמות לתרגילים, וגם בקריאות של שחקני ההתקפה במסגרת הגדרות התיאום בין חברי הקבוצה. על פי הדיווח, השחקנים צעקו מילים כמו "אושוויץ", תאי גזים", היטלר" ו"שואה" כחלק ממילות התיאום.

"זו שערורייה אמיתית, ואנחנו מודעים לה", נמסר מטעם בית הספר, "העובדה שחלק מהקהילה בבית הספר שלנו השתמשה בכאלה מילים פוגעניות, כולל שפה אנטישמית, היא מזעזעת ומאכזבת". כאמור, בית הספר החליט לפטר את המאמן דייב מיימרון, ושכר עורך דין על מנת שיחקור את הפרשה לעומקה, אחרי שהסיפור פורסם וסוקר גם בכלי התקשורת הגדולים בארה"ב.

המאמן, שהיה איש חינוך מוערך בעיר לאור עבודתו עם נערים עם צרכים מיוחדים, התנצל על הדברים. כצפוי, גם ראשי הקהילה היהודית הביעו את זעמם, ודרשו טיפול יסודי בבורות, אחרי שאף התברר שהקבוצה השתמשה גם בביטויים כמו "רבי" ו"סביבון" כשמות לתרגילים, במה שתואר כ"חוסר רגישות, התנשאות וזלזול בדת היהודית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully