וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כדורסלן העבר אלג'ין ביילור הלך לעולמו בגיל 86 ובנסיבות טבעיות

עודכן לאחרונה: 22.3.2021 / 20:44

הפורוורד, שכיכב בשנות ה-60' במיניאפוליס ובלוס אנג'לס לייקרס, מת. קלע 27.4 נקודות וקלט 13.5 ריבאונדים למשחק בקריירה

דני אבדיה מדבר על ההתאקלמות ב-NBA/מתוך עמוד הטוויטר של וושינגטון וויזארדס

שחקן לוס אנג'לס לייקרס לשעבר וחבר היכל התהילה אלג'ין ביילור הלך לעולמו בגיל 86 מנסיבות טבעיות. אשתו של ביילור מסרה: "אלג'ין היה אהבת חיי והחבר הכי טוב שלי. כמו כל אחד אחר, זכיתי ליהנות מהתעוזה והיושר שלו וראיתי את כל הזמן שהוא העניק לאוהדים. אני מבקשת שמשפחתי ואני ונכל להתאבל בצורה פרטית.

אלג'ין ביילור שחקן לוס אנג'לס לייקרס. AP
הלך לעולמו בשיבה טובה. ביילור/AP

ביילור, שנולד ב-16 בספטמבר 1934 בוושינגטון הבירה, שיחק עונה אחת באוניברסיטת סיאטל והוביל את הקבוצה לזכייה הראשונה שלה באליפות ה-NCAA לפני שנבחר בדראפט כבחירה ראשונה על ידי מיניאפוליס לייקרס ב-1958. בעונה הראשונה שלו הוא העמיד ממוצעים של 24.9 נקודות, 15 ריבאונדים ו-4.1 אסיסטים ונבחר כמובן לרוקי העונה. ביילור שיחק במשך 14 שנים במיניאפוליס ולוס אנג'לס לייקרס ושיחק 11 פעמים באולסטאר. הוא עמד על 27.4 נקודות למשחק במהלך הקריירה כשהוא מוסיף 13.5 ריבאונדים ו-4.3 אסיסטים למשחק. אחרי שפרש מכדורסל ב-1971, הוא שימש כמאמן של ניו אורלינס ג'אז וסגן הנשיא של לוס אנג'לס קליפרס.

הבעלים של הלייקרס ג'יני באס אמרה: "אלג'ין היה ה-כוכב של העידן שלו וההישגים שלו מראים את זה. הוא היה אחד מהשחקנים שהקריירה שלו עברה ממיניאפוליס ללוס אנג'לס. הכי חשוב שהוא היה אדם בעל יושר נהדר ואפילו שירת את המדינה כמילואימניק בצבא ושיחק בלייקרס הרבה פעמים רק כשקיבל פס בסופי השבוע. הוא אחד השחקנים הגדולים בהיסטוריה של הלייקרס ולכן גם המספר שלו 22 הופרש ומוצב פסל שלו מול האולם שלנו. הוא תמיד יהיה חלק מהמורשת של הלייקרס. בשם כל משפחת הלייקרס, אני רוצה לשלוח את מחשבותיי, תפילותיי ותנחומיי לאיליין ולכל המשפחה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully