וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלשות ששוות 2.5 נקודות והרחבת המגרש: הצעות הייעול של דריל מורי ל-NBA

עודכן לאחרונה: 21.3.2021 / 13:05

מספרי השלשות בליגה הטובה בעולם שוברים שיאים, וגם ג'נרל מנג'ר פילדלפיה שהיה ממבשרי המהפכה מבין שדרוש שינוי: "הבונוס על זריקה מחוץ לקשת פשוט גדול מדי"

דני אבדיה מדבר על ההתאקלמות ב-NBA/מתוך עמוד הטוויטר של וושינגטון וויזארדס

דריל מורי, אבי מהפכת האנליטיקס ב-NBA ומי שלקח את בשורת השלשות שני צעדים קדימה, מודה: דרוש שינוי בחוקה שימנע מהזריקה מחוץ לקשת להיות כל כך משתלמת.

מורי, ג'נרל מנג'ר פילדלפיה ומי שלקח את יוסטון לקצה בכל הקשור להסתמכות על שלשות בתפקידו הקודם, מציע כמה הצעות ייעול. ראשית, להפחית את הניקוד בעבור זריקה מחוץ לקשת מ-3 ל-2.5 נקודות.

"עדיין אפשר לנצח פה ושם עם שחקנים שלא בהכרח זורקים שלשות בקצב מטורף. יש לנו שחקנים כמו ג'ואל אמביד, בן סימונס ואפילו טוביאס האריס שמצטיינים הרבה יותר בקרבת הסל, אבל זה יוצא דופן בימינו", אמר בפודקאסט בו התארח. "יש יותר מדי שחקנים שמסוגלים לקלוע שלשות בקלות, והבונוס שהם מקבלים על קליעה פשוט גדול מדי. כל רעיון סביב קשת השלוש הוא לרווח את המשחק וליצור כדורסל דינמי יותר. זה עובד, אבל המחיר גדול מדי. קליעה מחוץ לקשת צריכה להיות שווה 2.5 נקודות. זה הפיתרון הכי טוב שאני מסוגל לחשוב עליו, כי לזרוק משם יהיה קצת פחות 'משתלם' להתקפה".

נשיא פילדלפיה סיקסרס דריל מורי עם הג'נרל מנג'ר אלטון ברנד. Mitchell Leff, GettyImages
הגיע הזמן לשינוי. מורי, מימין/GettyImages, Mitchell Leff

מספרי השלשות ב-NBA מטפסים מדי עונה. העונה הקבוצות לא רק זורקות הכי הרבה שלשות בכל הזמנים - 34.8 פר משחק, ליתר דיוק - אלא גם מדייקות באחוז הגבוה אי פעם (ממוצע הליגה עומד על 36.8% מחוץ לקשת).

אחת הזריקות שנחשבות למתגמלות ביותר ב-NBA, זו השלשה מהפינה. לטענתו של מורי, צריך להגדיל את תחומי המגרש ואת ההיקף שלו כדי להפוך את הקליעה מחוץ לקשת מהפינה לקשה יותר. "המגרשים יורחבו מתישהו, זה בטוח יקרה. כיום, שלשה מהפינה שקולה כמעט לזריקה מתחת לסל בדרגת קושי בינונית. זה מטורף לגמרי. אני לחלוטין בעד להרחיב את תחומי המגרש ולהרחיק את הקו, אבל כנראה שזה ייקח משהו כמו 25 שנה", הוא אומר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully