וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במכבי חיפה מהללים את בכר: "המקום הראשון שלנו בזכות ולא בחסד"

21.3.2021 / 7:39

במועדון משבחים את המאמן שהביא את המפנה במחצית השנייה מול נתניה ("מעט יודעים להביא לשינוי כמוהו") ומתאמצים לא להתעסק במכבי תל אביב. מחמאות גם לרוקאביציה ולגרשון שעשוי לפתוח במשחק הבא, וגם: זו ההוכחה שהמסר לטואטחה חלחל גם לשאר השחקנים המתוסכלים?

תקציר ה-0:2 של מכבי חיפה על מכבי נתניה/ספורט1

1. דקות אחרי שריקת הסיום אמש (שבת) שחקני מכבי חיפה עשו את דרכם לחדר ההלבשה, כשלפתע אלפי האוהדים שנשארו לחגוג איתם השמיעו שאגות רמות. לשחקני מכבי חיפה לקח כמה שניות להבין על מה המהומה, עד שהתברר שהחגיגות הן כתוצאה משער היתרון שכבשה הפועל תל אביב בדרבי.

גם אם בחיפה לא יודו שהם עוקבים מקרוב אחרי היריבה במירוץ האליפות, עבור הקהל התגשמו כל החלומות: 5,000 ירוקים חזרו לאיצטדיון הביתי ונתנו אווירה נהדרת, השחקנים עשו את העבודה עם ניצחון 0:2 על מכבי נתניה, ולקינוח מכבי תל אביב איבדה נקודות ואיבדה את הפסגה.

"האוהדים חגגו בטירוף את השער של הפועל תל אביב. אף אחד לא מתכחש לזה שמכבי תל אביב היא היריבה שלנו על האליפות וברור שהקהל ישמח כשהם מאבדים נקודות, אבל אנחנו כקבוצה באמת מסתכלים רק על עצמנו - ולא כקלישאה - כי אנחנו מבינים שרק ככה אפשר לעשות את זה", התעקש אמש אחד השחקנים.

בזכות הניצחון וסיום העונה הסדירה במקום הראשון, הירוקים ישלימו רצף של שלושה משחקי בית בדיוק כשהקהל חוזר. "עם כל הצניעות, בשקלול כל העונה הסדירה היינו הקבוצה הכי טובה בליגה. המקום הראשון שלנו בזכות ולא בחסד", אמר אחד השחקנים הבכירים בקבוצה. זה לא אומר שהעונה הסתיימה, רחוק מזה. יש לחץ אדיר, אי אפשר לאבד נקודות בשום משחק בהמשך, אבל אנחנו צריכים להיות רגועים ולעשות את שלנו".

מאור לוי עם נטע לביא שחקני מכבי חיפה. ברני ארדוב
"עם כל הצניעות, היינו הקבוצה הכי טובה בליגה בעונה הסדירה". מכבי חיפה חוגגת/ברני ארדוב

עיקרי הדברים

  • במכבי חיפה חוגגים את החזרה למקום הראשון: "היינו הכי טובים בליגה בעונה הסדירה"
  • ברק בכר קיבל מחמאות על ניהול המשחק: "מעט מאמנים יודעים לעשות שינויים כמוהו"
  • גם ניקיטה רוקאביציה ורמי גרשון סחטו שבחים. האחרון עשוי לפתוח בהרכב במשחק הבא
  • טואטחה, עוואד, חבשי ושרי התאכזבו, אבל בקבוצה אופטימיים: המסר התקיף חלחל לכולם

2. למרות החגיגות, בחיפה לא היו מרוצים מהיכולת שהציגו מול נתניה. הירוקים נראו לא טוב ברוב חלקי המשחק, אבל במועדון החמיאו לברק בכר על שינוי השיטה במחצית השנייה שהביא לשינוי במשחק ולמעשה הכריע אותו. "אין ספק שיש לנו סגל איכותי. "אפשר לעשות שינויים תוך כדי משחק, לא תמיד הכל ילך חלק", אמרו במועדון. "כדי שניקח אליפות, למחליפים צריך להיות תפקיד קריטי עד סיום העונה. צריך לתת לברק את כל המחמאות כי אין הרבה מאמנים שיודעים לשנות תוך כדי ולהשפיע על המשחק כמו שהוא עושה".

בחיפה החמיאו גם לניקיטה רוקאביציה שלא רשם משחק גדול אך הצליח לכבוש ולסגור מעשית את המשחק. כמה שניות לפני השער עוד עמד גודסוויי דוניו על הקווים וחיכה להחליף את מלך השערים של הליגה, אלא שעוד לפני שהמשחק נעצר והחילוף התאפשר, האוסטרלי הוסיף למאזנו עוד שער. "חשוב שניקי יהיה בכושר", אמרו בקבוצה, "הוא עדיין מסיר חלודה, אבל השער הזה ייתן לו המון".

גם רמי גרשון ממשיך לסחוט מחמאות. הבלם נכנס כמחליף והציג משחק שקט וטוב בדקות ששיחק. גרשון צפוי אף לקבל את הקרדיט לפני עאיד חבשי במשחק הראשון בפלייאוף העליון וצפוי לפתוח בהרכב על חשבונו של בוגדן פלאניץ' המוצהב.

אגב, הבלם הסרבי הוחלף בעקבות כאבים בשריר. כמה דקות לפני החילוף העביר פלאניץ' את המסר לספסל, ובחיפה לא רצו להסתכן. עם זאת ההערכה היא שלא מדובר בפציעה חמורה מדי ובכל מקרה השחקן שלא ישחק במשחק הבא בגלל צהובים, יזכה למנוחה ואמור לחזור בכשירות מלאה היישר למשחק העונה.

ניקיטה רוקאביציה שחקן מכבי חיפה חוגג שער. ברני ארדוב
חוזר לכושר בדיוק בזמן. רוקאביציה/ברני ארדוב

3. בחיפה יש עדיין לא מעט שחקנים מאוכזבים. טאלב טואטחה הפצוע מתוסכל מאוד ממעמדו, אך האקט של ברק בכר שהעלה אותו ליציע אחרי שלא הגיע לארוחת גיבוש ככל הנראה שלח מסר לכל שאר השחקנים. מוחמד עוואד גם כן מאוכזב ממעמדו. החלוץ ציפה שיחזור מפולין ויהיה חלק חשוב מאוד ברוטציה, אבל בינתיים הוא מתפקד על תקן החלוץ השלישי ואתמול אפילו לא קם להתחמם. גם עאיד חבשי מאוכזב וצ'ארון שרי שהוחלף במחצית השנייה, היה נראה כעוס.

יחד עם זאת, אם בעבר השחקנים המאוכזבים בחיפה השפיעו על מצב הרוח בחדר ההלבשה, כיום התחושות אחרות. ההמחשה לכך הייתה בחגיגות עם הקהל בסיום, בהן כולם לקחו חלק כולל עוואד, שרי והצעירים שחגגו עם האוהדים בטירוף. "יש עוד 10 משחקים ולכל אחד מהם יהיה חלק חשוב. השחקנים מבינים שמי שיעשה פרצופים לא יראה דקות ויפגע בעצמו. ברור שיש שחקנים מאוכזבים, זה טבעי. החוכמה תהיה שכשהם יעלו למגרש, הם יטרפו אותו. זה מה שאנחנו מקווים להשיג".

  • עוד באותו נושא:
  • מכבי חיפה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully