וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבעיה טופלה: המנהלת הכשירה 6 עמדות VAR למחזור הנעילה בשבת

עודכן לאחרונה: 16.3.2021 / 10:00

המנהלת דאגה לעמדה חמישית ובנוסף שכרה עמדה שישית מאופ"א לקראת מרתון המשחקים בשבת. השופטים המושעים והחוזרים מאירופה ישובצו?

תקציר: עירוני קרית שמונה - מכבי תל אביב 2:0/ספורט 1

אתגר גדול לאיגוד השופטים לקראת מחזור הליגה האחרון של העונה הסדירה בסוף השבוע הקרוב בו שובצו ליום שבת שישה משחקים. בשל המאבק הצמוד על כניסה לפלייאוף העליון נקבעו חמישה משחקים לשעה 19:15 ומכיוון שבשבוע הבא יחל קמפיין מוקדמות המונדיאל והנבחרת תשחק ביום חמישי מול דנמרק, גם הדרבי התל אביבי הוקדם כבר לשבת בשעה 21:00.

העובדה ששישה משחקים ייערכו במקביל, היא משהו שטרם נתקלו בו באיגוד בעידן ה-VAR. המשמעות הראשונה היא שצריך הרבה שופטים. היום למשל ימריאו אוראל גרינפלד, גל לייבוביץ', רועי ריינשרייבר ודוד פוקסמן לשפוט כצוות את משחק הגומלין בשמינית גמר הליגה האירופית בסקוטלנד שבו תארח גלאזגו ריינג'רס את סלביה פראג. כל הארבעה בראשות גרינפלד שיהיה השופט המרכזי יגיעו ארצה חזרה רק ביום שישי בערב. בשל העומס בשבת, האיגוד יהיה חייב לשבץ אותם לפחות כשופטי VAR בשבת במחזור וזאת למרות שלא נהוג לשבץ לעבודה שופט שיום קודם שב מחו"ל.

אוראל גרינפלד שופט כדורגל ישראלי. אודי ציטיאט
מושעה מהליגה, אבל ישפוט באירופה. גרינפלד/אודי ציטיאט

זאת ועוד, השופטים שכרגע נמצאים בהשעייה בשל הטעויות שעשו כמו אלי חכמון, ארז פפיר ונאאל עודה יהיו כנראה בחזרה במגרשים בגלל הצורך כמעט בכל השופטים בעבודה.

בעיה נוספת כבר נפתרה, לאחר שמנהלת הליגה הכשירה 6 עמדות VAR לקראת מרתון המשחקים. לאיגוד יש ארבעה חדרי VAR פעילים ועוד ניידת VAR אחת של אופ"א שהובאה לאחרונה לארץ, אבל היום המנהלת דאגה לעמדה חמישית ובנוסף שכרה עמדה שישית מאופ"א לטובת המשחקים.

אחרי לא מעט טעויות שהיו לאחרונה עם שופטי ה-VAR, מחזור שמינית גמר גביע המדינה שהחל אתמול ויימשך היום ומחר עם מפגשים אטרקטיביים על טהרת ליגת העל, ייערך כידוע ללא שימוש בעזרי וידאו שנכנסים בגביע רק משלב רבע הגמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully