וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההתאחדות חוששת: ההקצבות של המועצה הלאומית לספורט יקוצצו בחצי

עודכן לאחרונה: 11.3.2021 / 14:46

בהתאחדות דנו בהמלצות המתגבשות, לפיהן חלקו של ענף הכדורגל בהקצבות יירד מ-32 אחוז ל-15 אחוז. אורן חסון: "הבהרנו להם כי המשמעות היא קטסטרופה לכדורגל וחידלון של קבוצות בפריפריה. נפעל כדי למנוע את רוע הגזירה"

הנהלת ההתאחדות לכדורגל דנה היום (חמישי) בהמלצות המתגבשות של המועצה הלאומית לספורט למבחני התמיכה החדשים, לפיהן חלקו של ענף הכדורגל שהיה 32% מסך ההקצבות יצומצם ל-15%.

בישיבה הציגו היו"ר אורן חסון והמנכ"ל רתם קמר את העיוות בהמלצות המתגבשות ואת הסכנה הקיומית לענף. לאור התבחינים האחרונים מ-2014, חלקו של הכדורגל ירד והגיע ל-47 מיליון שקל כאשר מרבית האיגודים האחרים נהנו מעלייה בתקציב. כל זה כפועל יוצא לתבחינים לא מידתיים שפוגעים בענף, דוגמת גידול במספר הספורטאים. ההתאחדות פועלת להגדלת מספר המשתתפים, אבל בהעדר השקעה מצד המדינה בתשתיות נמנעת בכל עונה האפשרות מאלפי ילדים להצטרף לענף.

אורן חסון יושב ראש ההתאחדות לכדורגל. ההתאחדות לכדורגל, אתר רשמי
"קטסטרופה לכדורגל וחידלון של קבוצות בפריפריה". אורן חסון/אתר רשמי, ההתאחדות לכדורגל

על פי סימולציות, חלקו של הכדורגל מסך הקופה יפחת ל-40 מיליון שקל בעוד שלאורך השנים סך הכספים גדל מ-160 ל-250. אורן חסון התייחס לכך ואמר: "לצערי, הרוחות המנשבות הן כאלה שעלולות להביא לאישור ההמלצות בשבועות הקרובים. קיימנו דיונים עם יו"ר המועצה העליונה לספורט, הוא ער לעיוות, אבל ספק אם ביכולתו לעצור את הרכבת בדרך לחתימת שר הספורט על ההמלצות המתגבשות".

"ביום ראשון קיימנו פגישה בהולה עם השר בנוכחות בכירי המשרד, הבהרנו כי המשמעות היא קטסטרופה לכדורגל וחידלון של קבוצות בפריפריה ומועדונים שלמים שחיים מההקצבות הללו. השר גילה הבנה לעמדתנו והכיר בסכנה הקיימת, והורה למנהל הספורט לשבת אתנו ולשמוע את כל ההסתייגויות שלנו. נפעל בכל האמצעים כדי למנוע את רוע הגזרה הבלתי הגיונית הזאת ובמידת הצורך נצא למאבק חסר פשרות להצלת עתיד הכדורגל בישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully