וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסדר הטיעון של ז'וזואה נחתם: הורחק משלושה משחקים בפועל

עודכן לאחרונה: 10.3.2021 / 11:19

דיין ההתאחדות קיבל חלקית את עסקת הטיעון עליה חתמה הפועל באר שבע, הפורטוגלי יגרור גם הרחקה על תנאי מארבעה משחקים. במועדון יילחמו על זיכויו של אלחמיד ויציגו את אי השיבוץ של אלי חכמון כראייה. כ-70 אוהדים מתכוונים להפגין מול משרדי ההתאחדות

תקציר: הפועל תל אביב גוברת 0:1 על הפועל באר שבע באצטדיון טרנר/ספורט 1

הפועל באר שבע קיבלה את מבוקשה, לפחות באופן חלקי: ההתאחדות לכדורגל הסכימה להסדר טיעון שקבע עונש מתון לז'וזואה, בגין ההרחקה נגד עירוני קרית שמונה בשבוע שעבר. כזכור, הקשר הפורטוגלי שמרבה להסתבך העונה, איים על הקוון במשחק המדובר: "אני אגיע לבית שלך ואהרוג אותך".

במסגרת עסקת הטיעון, הקשר הפורטוגלי יורחק משלושה משחקים כולל ההרחקה האוטומטית, יחמיץ את שני משחקי הנעילה של העונה הסדירה מול מכבי פתח תקוה ובני יהודה ואת משחק הפתיחה של הקבוצה בפלייאוף העליון או התחתון, וכן יגרור עונש על תנאי של הרחקה מארבעה משחקים למשך שנה.

באר שבע קיוותה שז'וזואה יורחק משני משחקים ולא משלושה, אבל בזכות ההסדר נמנע הפורטוגלי מלהתייצב בבית הדין של ההתאחדות לדיון שאמור היה להתקיים בשעות אחר הצהריים.

"אני מביע תקווה כי בהמשך דרכו ידע הנאשם לרסן את התנהגותו במגרשים, תהיינה נסיבותיו האישיות קשות ככל שתהיינה", הסביר תובע ההתאחדות בנימוקיו להחלטה.

עבור המועדון, מדובר בכל מקרה בעונש חמור ביותר, שכן המשמעות היא שז'וזואה לא ישחק בשני המשחקים הקרובים שיסגרו את הליגה הסדירה ויקבעו לאן מועדות פניה של הפועל באר שבע והאם היא תהיה בפלייאוף העליון.

שחקן הפועל באר שבע ז'וזואה עם שופט המשחק דוד פוקסמן. מאור אלקסלסי
נמלט מדיון בבית הדין. ז'וזואה/מאור אלקסלסי

באשר לחאתם עבד אלחמיד, שיעמוד אחר הצהריים לדין, במועדון מתכוונים להילחם על זיכויו. שתי טענות עיקריות בבסיס ההגנה של הפועל באר שבע: הראשונה - העוול הגדול שנעשה לקבוצה ולאלחמיד עצמו, שהיה כזכור זה שכבש את השער החוקי לטובת הקבוצה, שנפסל ראשית על ידי עוזר השופט נתי דותן ובהמשך על ידי שופט ה-VAR אלי חכמון. בבאר שבע יציגו את ההחלטה של האיגוד עצמו מאתמול להשעות את חכמון משיבוץ מהמחזור הקרוב ואולי אף מעבר לכך, כעובדה שמלמדת על הטעות הגדולה שנעשתה בעניין מצד השופטים.

הטענה השנייה היא בדבר האמירות עצמן של באר שבע. כזכור, בדוח השופט רשם דניאל בר נתן כי אלחמיד פנה אליו מיד אחרי האירוע וצעק לעברו: "תתביישו, בושה של שיפוט".

במועדון יטענו כי לא מדובר בקללה או איום, וכי האירועים במשחק הביאו את השחקן לומר לצוות השיפוט את מה שאמר. אוהדי הקבוצה לא נשארו אדישים לאירועים השבוע, והתחושה היא שהפועל באר שבע מקופחת, ולפיכך כ-70 אוהדים מתכוונים להגיע אחר הצהריים באוטובוס וברכבים פרטיים להפגין מול משרדי ההתאחדות ברמת גן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully