וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנשיא נפגש עם הספורטאים האולימפיים הבכירים במכון וינגייט

עודכן לאחרונה: 9.3.2021 / 16:31

הנשיא ריבלין נפגש עם הג'ודוקאים שגיא מוקי, פיטר פלצ'יק, טל פליקר, ברוך שמאילוב, טוהר בוטבול, השחיין יעקב טומרקין ונבחרת השחייה האמנותית. הספורטאים צפויים להגיע לבית הנשיא לקבל את ברכתו לקראת היציאה למשחקים האולימפיים טוקיו 2021

נשיא המדינה ראובן ריבלין מבקר במכון וינגייט. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
מגדלור לאומי. הנשיא ריבלין בביקור במכון וינגייט/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

היום (ג') ביקר נשיא המדינהראובן (רובי) ריבלין במכון וינגייט, המכון הלאומי למצוינות בספורט. במסגרת הביקור הכריז שי אברהמי, מנכ"ל מכון וינגייט, על הטמעת תחום הערכים בספורט כחלק אינטגרלי מפעילתו השוטפת של מכון וינגייט.

הנשיא נפגש עם הספורטאים האולימפיים הבכירים של ישראל וצפה באימוני נבחרת ישראל בג'ודו ובשחייה אומנותית לקראת אולימפיאדת טוקיו 2021. הנשיא פגש את השחיין האולימפי יעקב טומרקין, ואת מאמנת נבחרת ישראל בשחייה אמנותית סבטלנה בכר, וכן את יו"ר איגוד הג'ודו משה פונטי, מאמן נבחרת ישראל מר אורן סמדג'ה ואת הג'ודוקאים הבכירים: שגיא מוקי, פיטר פלצ'יק, ברוך שמאילוב, טוהר בוטבול וטל פליקר.

ריבלין ביקש לברך את הספורטאים ואמר: "אני מבקש לאחל הצלחה רבה לאתלטיות והאתלטים המצוינים שלנו שצפויים לייצג אותנו באולימפיאדה בטוקיו. אני יודע שהאימונים לקראת האולימפיאדה הזו, היו מאתגרים במיוחד, ושנדרשתם לנחישות, ריכוז, ומשמעת עצמית, יוצאים מגדר הרגיל. אנחנו סומכים עליכם, וגאים בכם כל כך". הספורטאים צפויים להגיע לבית הנשיא לקבל את ברכתו לקראת היציאה למשחקים האולימפיים בטוקיו.

עוד קודם לכן, הביקור החל סביב שולחן עגול בנושא "ערכים בספורט", אותו אירח מנכ"ל מכון וינגייט שי אברהמי, ובו השתתפו נשיא המדינה, שר התרבות והספורט חילי טרופר, מנכ"ל משרד התרבות והספורט רז פרויליך, ראש מנהל הספורט במשרד הספורט עופר בוסתן, יו"ר מכון וינגייט יעקב (יקי) אנוך, מנכ"ל עמותת ערכים, מר ערן איתן אלברז ומנכ"ל הוועד האולימפי גילי לוסטיג.

שי אברהמי, מנכ"ל מכון וינגייט, סיפר כי בשנה האחרונה המכון פעל רבות לקידום והטמעת הנושא הערכי בספורט, לרבות בבית הספר להכשרת מאמנים, בטיפוח ספורטאי האקדמיה למצוינות בספורט, באתנה - המרכז לקידום ספורט הנשים, והרחבת הפעילויות להנגשת הספורט לפריפריה ולמגזרים השונים של החברה הישראלית. גם אנשי משרד התרבות והספורט סיפרו על נכונותם להרים את הדגל החברתי במסגרות הספורט התחרותיות וההישגיות בישראל, מהלך אשר יקודם ברוח חזון הנשיא וברוח "תקווה ישראלית" בספורט.

אברהמי אמר: "הספורט הוא כלי לקידום ערכים חברתיים נאורים כמו שוויון הזדמנויות, מאבק בגזענות ובאפליה. יש בספורט מכל היופי של הרוח האנושית - מאמץ, כשרון, התמדה, שאיפה למצוינות, הוגנות, עבודת צוות, כבוד לשני, פירגון, חברות, כיבוד הכללים. אנחנו רואים בספורט כלי לחינוך הדור הבא לערכים אלו. על כן המכון הלאומי למצוינות בספורט לקח על עצמו להטמיע את הממד הערכי בפעילותו המגוונת בבית הספר למאמנים, בטיפוח ספורטאי האקדמיה, קידום ספורט הנשים, והנגשת הספורט לפריפריה ולמגזרים השונים של החברה הישראלית".

הנשיא ריבלין סיכם: "בספורט אמנם יש יריבים אבל לא אויבים. בספורט אנחנו נפגשים עם האחר על הדשא, על הפרקט או על המזרן, ומביטים בו בגובה העיניים - שווים. ספורט וחינוך לספורט, חורגים מהמגרשים ומאולמות האימונים, ובכוחם לעצב תהליכים חברתיים רבי עצמה. זוהי הבנה שגם אתם בווינגייט, המכון הלאומי שלנו למצוינות בספורט, שותפים לה. ההבנה שחינוך לערכים בספורט לא מעצב רק ספורטאים טובים יותר אלא גם אנשים טובים יותר. המקום הזה, הוא מגדלור לאומי לא רק של הישגים בספורט אלא גם של ערכים בספורט"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully