וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממשלת יפן החליטה: האולימפיאדה תתקיים ללא צופים זרים

עודכן לאחרונה: 9.3.2021 / 15:33

הרשויות ביפן חוששות מכניסת מוטציות של נגיף הקורונה, ורק קהל מקומי יהיה רשאי להגיע לתחרויות. ההכרזה הרשמית צפויה בהמשך החודש. עדיין אין החלטה בנוגע לכמות הצופים באירועים השונים, אבל טקס הפתיחה ייערך מול יציעים ריקים

אולימפיאדת טוקיו 2020. Carl Court, GettyImages
ליפנים בלבד/GettyImages, Carl Court

ממשלת יפן החליטה שאולימפיאדת טוקיו תתקיים לעיני צופים מקומיים בלבד ולא תותר כניסת קהל מחוץ ליפן. לפי הדיווחים בסוכנויות הידיעות היפניות, ההחלטה היא סופית, אבל עדיין לא רשמית. רק אחרי שראשי הוועדה המארגנת ייפגשו עם ראשי הוועד האולימפי הבינלאומי בהמשך החודש, תצא הכרזה. החלטה נוספת שהתקבלה היא שטקס הפתיחה יתקיים מול יציעים ריקים.

לפי הערכות, במהלך המשחקים האולימפיים היו אמורים להגיע ליפן כ-7.8 מיליון תיירים ומבחינה כלכלית, האיסור על כניסתם מהווה מכה קשה מאוד לאינספור עסקים מקומיים.

גורמים בממשל היפן סיפרו היום שהחשש מכניסת מוטציות של נגיף הקורונה, גרמה להחלטה הלא מפתיעה. בנוגע לכמות הקהל בכל ארוע, עדיין החלטה ואחת כזו תתקבל רק בסוף מרץ או תחילת אפריל. להחלטות שותפים חמישה גופים שונים, ביניהם משרד הבריאות היפני - זאת בשל המציאות בצל הקורונה.

באופן טבעי, נראה שכל אירוע במשחקים האולימפיים ייבחן לגופו, בעיקר מכיוון שמדובר במספר רב של ענפים בעלי אופי שונה. חלק מהם נערכים באוויר הפתוח וחלק באולמות, חלק באצטדיונים ואחרים במקומות פתוחים לחלוטין כמו תחרויות במים פתוחים (שיט, שחייה, חתירה ועוד).

אולימפיאדת טוקיו 2020. Tomohiro Ohsumi, GettyImages
עדיין אין החלטה בנוגע למספר הצופים בכל תחרות/GettyImages, Tomohiro Ohsumi

יו"ר הוועדה המארגנת, סייקו האשימוטו, כבר רמזה בשבוע שעבר: "היינו מאוד רוצים שאנשים מכל רחבי העולם יגיעו לאולימפיאדה ושהאצטדיונים יהיו מלאים, אבל אם לא נהיה מוכנים לקבל את כולם והמצב הבריאותי ביפן לא יהיה מושלם, זה יגרום להמון בעיות, לנו ולהם".

פרופסור קנטרו איוואטה, מרצה באוניברסיטת קובה שמתמחה במגיפות, אמר היום ש"מדובר בהחלטה מתבקשת" והסביר: "לקיים אירוע כזה עם כל כך הרבה צופים, זה מבצע מאוד מסובך. לכן עדיף לא לעשות זאת, בעיקר כשמדובר בכל כך הרבה אנשים שמגיעים מחו"ל".

אולימפיאדת טוקיו 2020, ששמרה על שמה המקורי למרות שנדחתה בשנה, תצא לדרך ב-23 ביולי ותסתיים ב-8 באוגוסט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully