וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לדרבי גיבור משלו: קאסמירו שמר על מאזן אישי פנטסטי נגד אתלטיקו מדריד

8.3.2021 / 13:00

הקשר האחורי הווינר הוא האיש למשימות מיוחדות של זידאן גם מבחינה התקפית. קאסמירו, שמעולם לא השלים עם הפסד בדרבי, היה שם כדי לבשל את השיוויון לבנזמה בדרבי - והוא הדמות הדומיננטית של ריאל מדריד במאבקה לשמור על כתר האליפות

שחקן ריאל מדריד קאסמירו. Manu Fernandez, AP
פשוט לא מוכן להפסיד בדרבי. קאסימרו אתמול/AP, Manu Fernandez

בשלהי יולי 2019 היה קאסמירו בדרך לחופשה משפחתית בפלורידה, שם תיכנן לבלות עם בתו בדיסנילנד. הוא קיבל מנוחה ארוכה יותר מהמועדון אחרי ששיחק - וזכה - בקופה אמריקה, והיה אמור למלא את המצברים לקראת העונה המפרכת. אלא שאז הוא צפה בטלוויזיה כיצד אתלטיקו הביסה את ריאל מדריד 3:7 במשחק ראווה, וחשכו עיניו. הוא ביטל את הנסיעה לאורלנדו, וטס במקום זאת הישר למחנה האימונים של קבוצתו כדי לסייע לחבריו להתגבר על הפיאסקו ולחזור לדרך המלך.

להפסיד לדרבי? מבחינת קאסמירו זה פשוט לא בא בחשבון. איתו על הדשא, זה קרה רק פעם אחת בקריירה, ואפילו אז העסק הסתיים בחגיגה, כי ריאל ניצחה 0:3 במשחק הראשון בחצי גמר ליגת האלופות ב-2017, ולכן 2:1 בגומלין היווה תוצאה פנטסטית. והיתה גם המעידה בסופרקאפ האירופי ב-2018, אבל הוא דווקא הדגיש את חשיבותו העצומה של הקשר הברזילאי. כשהוא היה על המגרש, הובילה ריאל 1:2, אבל פציעה בדקה ה-76 הובילה להחלפתו, ובלעדיו השלימה אתלטיקו מהפך בהארכה.

קאסמירו. Manu Fernandez, AP
השער הראשון של ריאל במטרופוליטנו. קאסימרו מפציץ/AP, Manu Fernandez

שער בסיבוב הראשון, בישול בסיבוב השני

בקיצור, דייגו סימאונה ממש לא אוהב לשחק נגד קאסמירו, אשר קצת מזכיר לו את עצמו. היה זה קאסמירו שהבקיע את שערה הראשון של ריאל מדריד באיצטדיון ואנדה מטרופוליטנו החדש, בדרך לניצחון 1:3 בתחילת 2019. היה זה קאסמירו שנגח בדצמבר האחרון שער אדיר לרשת יאן אובלק, הצעיד את ריאל ל-0:2 והרס לקולצ'ונרוס את המאזן ללא הפסד מאז תחילת העונה. הדרבי ההוא היה קריטי על מנת להציל לריאל את העונה ולהחיות את מאבק האליפות - וזה גם המצב בו היא הגיעה למפגש מול אתלטיקו בסיבוב השני אתמול.

והרי קאסמירו עשה אתמול הכל, והיה השחקן המצטיין במגרש ללא עוררין. הוא ביצע שישה תיקולים - יותר מכל אחד אחר על הדשא. הוא זכה ב-11 מאבקים על כדור - יותר מכל אחד אחר על הדשא. הוא סחט ארבע עבירות - יותר מכל אחד אחר על הדשא. הוא בחן את אובלק בבעיטה טובה ממרחק במחצית הראשונה. לאחר מכן, הוא התגנב כהרגלו למצב הבקעה מבטיח, אבל הכדור שיפשף את ידו של פליפה ולא הגיע אליו, בעוד הבדיקות ב-VAR לא הובילו לשריקה לפנדל.

למרות כל המאמצים האלה, היתה ריאל על סף הפסד מכונן, שהיה מרחיק אותה מאוד מהיריבה העירונית בפסגה. כדי לשמור על מאזן אישי ללא הפסד בליגה, נדרש משהו מיוחד - וקאסמירו סיפק זאת בדקה ה-88. מסירה כפולה עם קארים בנזמה הניבה בישול אמנותי לצרפתי והעמידה אותו מול שער ריק. משם כבר אי אפשר היה להחמיץ, והסיכוי לזכות באליפות נשמר.

עוד בוואלה!

ריאל מדריד זועמת: "עם שופט אחר, מאבק האליפות נפתח". זידאן: "נילחם עד הסוף"

לכתבה המלאה
זינדין זידאן מאמן ריאל מדריד. רויטרס
התעקש שקאסימרו יצטרף יותר להתקפות. זידאן/רויטרס

זידאן מבקש ממנו ליצור

זו לא הפעם הראשונה בה הציל קאסמירו את ריאל העונה, כמובן. קחו, למשל, את הביקור במנשנגלדבאך במחזור השני בליגת האלופות. אחרי ההפסד הביתי הסנסציוני לשחטאר דונייצק, פיגרה ריאל 2:0 מול הגרמנים, וההדחה נראתה באופק. בדקה ה-87 השיג הברזילאי כדור אבוד לחלוטין לפני שהוא חצה את הקו, ובישל לבנזמה את השער המצמק. עמוק בזמן פציעות, הוא הגיח לשטח מת ברחבה והפציץ פנימה את ה-2:2 אחרי הסטה של סרחיו ראמוס. ריאל כבר התרגלה לכך. קאסמירו הוא האיש למשימות מיוחדות, וכשרונו רב גוני מאוד. במשחקים לא מעטים, הוא הנשק ההתקפי החשוב ביותר של זינדין זידאן.

זיזו עבד על התכונה הזו של חניכו האהוב כבר מזמן. לפי השקפת עולמו של קאסמירו, הוא אמור קודם כל לחלץ כדורים - ואת העבודה הזו הוא ממשיך לעשות ללא לאות - אבל המאמן התעקש שיצטרף יותר להתקפות כדי להביא לידי ביטוי את הבעיטה המצוינת ואת ראיית המשחק המשובחת שלו. "אני לא מבקש ממך לעשות משהו שאתה לא יכול. אני רוצה שתבצע דברים שאתה מסוגל לעשות", שיכנע הצרפתי. וכך, צעד אחרי צעד, הוא בנה את הבטחון העצמי של הקשר שלו. כי קאסמירו לא רק מאייש את המשבצת האגדית של קלוד מאקללה, חברו הטוב של זידאן לריאל ולנבחרת צרפת. יש לו איכויות מיוחדות בחוד, וכילד הוא בכלל היה חלוץ.

כל המאמנים שעבדו איתו מדגישים את יכולת הלמידה הפנומנלית של קאסמירו. ג'ולן לופטגי, אשר טיפח אותו בעונת השאלה בפורטו ב-2014/15, טוען: "תענוג לעבוד איתו. הוא תמיד רוצה להשתפר, תמיד מקשיב, תמיד רוצה לקבל כמה שיותר עצות". גם רפא בניטס שיבח את נכונותו של הברזילאי ללמוד. הוא שאף לתת לו הזדמנויות, וקאסמירו היה מצוין בתיקו 1:1 מול אתלטיקו, בדרבי הראשון בקריירה שלו. אלא שאז, לפי הדיווחים, כפה הנשיא פלורנטינו פרס את שילובו של חאמס רודגירס בקלאסיקו, וללא הקשר האחורי הובס ההרכב הלא מאוזן 4:0. כך הסתיימה הקדנציה של בניטס בסנטיאגו ברנבאו, ובחלוף זמן קצר החל עידן זידאן, במהלכו מסווג קאסמירו כשחקן חיוני שלא ניתן להחלפה. אין בסגל מישהו שמסוגל להיכנס לנעליו, והמשחק של הלבנים משתנה באופן מהותי ביותר במשחקים הבודדים בהם הוא לא משותף.

שחקן ריאל מדריד רודריגו. רויטרס
רואה בקאסימרו מודל לחיקוי. רודריגו/רויטרס

מנתח יריבים בתוכנת סקאוטינג

יש לו תדמית של גרזן בגלל סגנונו הקשוח, אבל קאסמירו הוא גם שחקן חכם באופן יוצא דופן. הוא מתכונן כבר מזמן לקריירה כמאמן, מנתח בעצמו את שחקני היריב, ומשתמש לשם כך בנתונים סטטיסטיים מתוכנת סקאוטינג, בה ניתן אף לצפות במשחקים מרחבי העולם. וזאת בדיוק העונה עושה - אפילו הליגה הסינית רלוונטית מאוד בשעות הבוקר, והדבר מסוגל להוציא את אישתו מכליה. אפילו במשפחה הקרובה מתקשים להפנים עד הסוף את ההתמכרות הטוטאלית של קאסמירו לכדורגל. "אלה החיים שלי", הוא אומר - ולא מגזים בכלל. לכן גם החופשה המשפחתית מבוטלת אם הקבוצה שלו מפסידה.

וכדי להיות בשיאו כל הזמן, קאסמירו גם מתאמן יותר מכולם. דיאטה מיוחדת הוכנה במיוחד עבורו, והוא שומר עליה בקפידה. הוא מגיע לאימונים לפני כולם כדי לבלות לפחות שעה בחדר הכושר. לשם הוא גם גורר את חברו הצעיר רודריגו, אשר רואה בו מודל לחיקוי. "לא הכרתי את קאסמירו לפני שחתמתי בריאל, אבל מיד ראיתי שהוא מנהיג. הוא כל הזמן לוקח אותי להתאמן כמה שיותר ומעמיד אותי בפני אתגרים חדשים. לדעתי, קאסמירו שינה את תדמית הכדורגל הברזילאי. נוטים לחשוב שהברזילאים עצלנים, והוא בדיוק ההיפך מכך. הוא מעניק לי השראה", אומר הקיצוני.

קאסמירו שחקן ריאל מדריד חוגג שער עם סרחיו ראמוס. רויטרס
קשה להאמין שהוא הגיע תמורת 6 מיליון יורו בלבד. קאסמירו/רויטרס

"אפשר לדמיין שגדלתי בריאל"

המנהיגות של קאסמירו שקטה. הוא לא מרים את הכל, ובאופן כללי נחשב לאחד השחקנים הרגועים והידידותיים ביותר בריאל. התיקולים החריפים שלו נובעים מהמחוייבות בלבד, ומחוץ למגרש הוא דמות נינוחה. לא במקרה מתפלל הבאנקר של זיזו לפני כל משחק ומבקש שאיש מהשחקנים על הדשא לא ייפצע. אולי זה אפילו עוזר, כי הוא עצמו לא סבל מעולם מפגיעות רציניות. כך גם התרגלו זידאן שהעוגן שלו תמיד זמין, והוא לא מדמיין את קבוצתו בלעדיו. התלות בקאסמירו חזקה עד כדי כך שהמועדון שקל לערער על הכרטיס הצהוב שספג הקשר במשחק הראשון מול אטאלנטה בשמינית גמר ליגת האלופות, כי הוא מושעה בעקבותיו מהגומלין. ריאל אמנם ניצחה 0:1 בברגמו, אך היא מתקשה לתכנן את המהלכים ללא קאסימרו גם כשהיא נהנית מיתרון. הוא חשוב מדי, והווינריות שלו באה לידי ביטוי ברגעים החשובים באמת.

"הוא קריטי", אומר עליו זידאן. קצת קשה להאמין שאת השחקן הזה קיבלה ריאל תמורת 6 מיליון יורו בלבד מסאו פאולו על תקן כשרון צעיר לא מלוטש. הוא נשלח לקבצת המילואים, שם שיתף פעולה עם לוקאס ואסקס ואלברו מוראטה, ומרגיש חלק מהמשפחה הלבנה. "אפשר לדמיין שגדלתי כאן באקדמיה", הוא מצהיר ומתכוון להישאר בסנטיאגו ברנבאו לשנים ארוכות. זו גם התוכנית של פלורנטינו פרס ושל זידאן. בגיל 29, הברזילאי המנוסה עוד רחוק מאוד מסיום הקריירה. הוא הפך כבר עכשיו לאחד הסמלים החשובים של ריאל, ועשוי לרשת את סרט הקפטן אחרי שראמוס יעזוב או יפרוש.

בינתיים, הוא אמור לסחוב את ריאל הכי רחוק שאפשר, הן בזירה המקומית והן בליגת האלופות. במומנטום הנוכחי, כשהוא חווה את העונה הכי טובה בחייו מבחינה התקפית, אלה משימות מסקרנות ביתר. האסיסט אתמול היה הראשון שלו בליגה העונה, והוא לא אמור להיות האחרון. חכו לקלאסיקו באפריל.

עקבו אחרי יוכין בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully